2021-06-28, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jo, fast det är ju just det. Även om hon vinner, så har hon genomfört denna affär så att det alltid kommer att finnas moraliska frågetecken. Och om du inte vill att jag ännu en gång ska upprepa dessa tycker jag att du inte ska fråga om vilka.

Nej, det finns inga moraliska frågetecken från Ebbas sida. Det har jag redan förklarat för dig, utförligt. Och du behöver inte fråga om det, det är bara att läsa inlägget jag redan skrivit!
2021-06-28, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Så du hävdar alltså att vid kontraktsskrivningen befann sig Ebba+vänninan, Esbjörn, Matz och Majkengård i köket?

Du drar som vanligt fullständigt galna slutsatser, ser jag, och ger samtidigt sken av att du inte har en aning om vad du själv påstod, som jag svarade på. Är det så illa, att du inte ens vet vad du själv skriver?
2021-06-28, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Det du påstår är inget annat än "Falsk matematik" (tack Peps!)

Lite enkel matematik följer:

Ebba påstår att hon haft två mäklare som värderat o en som skrivit kontraktet.

Esbjörnarna har redovisat en.

2+1+1=4

Så totalt är det fyra mäklare inblandade varav vi vet tre.

Ebbas mäklare X o dennes värdering mörkas fortfarande!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nope, ingen "falsk matematik" i det jag skrev. Det är en falsk anklagelse från din sida. Falska anklagelser verkar var det enda "argument" som ni Ebba-hatare har kvar.

Ebba har inte mörkat någonting. Hon har visat allt som behövs visas. Den som mörkar är Esbjörn, som jag redan förklarat för dig. Esbjörn har sagt sig ha tre eller fyra värderingar vara flera skall vara på över 5 miljoner. Men han har bara skickat in en till domstolen.

Esbjörns alla värderingar som sägs visa över 5 miljoner mörkas fortfarande!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2021-06-28, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är bra att du berättar att du har en hög moral, för det är inget som märks i dina inlägg. Där skarvar du lite som du vill.

Ja, det sprids mycket lögner om Ebba här i tråden, det är ett som är säkert. En av de mer frekventa och uppanbara är att hon skulle blåst Esbjörn på flera miljoner. Jag läste att hen skrev att hen medvetet ljuger i inlägg bara för att provocera, hen medger öppet att hen är ett troll, och det är allt annat än "hög moral". jag läste också att hen skrev i något inlägg en bra bit tillbaka att hen inte läser dokument från domstolen för de var ändå inget av betydelse, eller något åt det hållet. Det är anmärkningsvärt att sådana troll får hållas i tråden. Det är ju rätt uppenbart också när hen hela tiden lägger sina egna ord i andras mun och sedan argumenterar emot det. Bygger halmgubbar hela tiden.
Senast redigerad av StorstBastVackrast 2021-06-28 kl. 23:08.
2021-06-28, 23:21
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Jag tänker som så, att pensionatstanten själv har avslöjad vilken dag det var.
Ty, den 3e september, om jag minns rätt, författade hon brevet till Ebba som hon tvingade Esbjörn att skriva under, om hon nu inte skrev under det själv också. I detta brevet så skriver hon att handpenningen är återbetald. Sedan skriver hon i samma brev ett par rader längre ner att handpenningen kommer att återbetalas. Så då tänker jag att hon skrev brevet först, med avsikten att återbetala handpenningen. Sedan gav hon sig av till banken bara för att där upptäcka att det inte längre fanns full teckning på Esbjörns konto, dels hade han ju skulder till fogden som kanske redan reglerats, och så hade han ju så klart redan börjat nalla av pengarna själv. T.ex. hade han säkert redan skickat en slant till Matz som ersättning för att Matz nu inte skulle få ärva huset. Så då fick hon surt återvända hem och hitta på någon ny ursäkt, och lade då till i brevet att handpenningen skall återbetalas. Men det vet vi ju att det har den aldrig blivit, ej heller har den blivit deponerad någonstans, vilket hade varit en självklarhet i en dylik situation.

Men i alla fall, besöket på banken var alltså med största sannolikhet den 3e september eller någon av de närliggande dagarna.

På M-gårds arbetsblad fans följande text:

* kan vara hänvisning till brevet?

lite går ej att tyda då det var utanför fotot.
Senast redigerad av braattha 2021-06-28 kl. 23:49.
2021-06-28, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
På M-gårds arbetsblad fans följande text:

* kan vara hänvisning till brevet?

lite går ej att tyda då det var utanför fotot.

Var kan man se detta arbetsblad?
2021-06-28, 23:26
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Det är numera blurrat men jag har det nedladdat.
ska fixa det.
2021-06-28, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Inte om åldringsbrott som du anklagar henne för.
Han anmälde för förtal som gjorde mer människor fick reda vad sorts hemska brott han har utfört

Det Ebba och hennes kompisar utsatt Esbjörn för liknar ju på många sätt ett åldringsbrott. Slå till när offret är ensamt och utsatt och fortsätt snacka tills man fått underskriften eller bankID eller va man vill ha.

Har inte koll på turerna kring Binninge men Ebbas syfte var väl att slå hårt och slå lågt för att försvaga sänkningen i moralisk trovärdighet hon och hennes parti lider av denna affär.

Hon har ju ett ganska brett genomslag med sin position så att skadan hon ville åsamka har ju helt klart suttit där den var avsedd att sitta, det har vi ju sett här.

Utredningen är mig veterligen inte nedlagd trots att det gått ett par månader, så som jag sa får vi se vart det slutar.
2021-06-28, 23:35
Medlem
Citat:
Ja, det är klart att han ljög, vi vet att han ljög, det har han själv både bevisat och medgivit. Hur har du kunnat missa det?

Esbjörn har dels berättat om hur det gick till när avtalet skrevs på, vem som satt på vilka stolar, osv. Det hade han inte kunnat göra om han inte mindes att det skett! Hur kan du ha missat detta?

Därtill har han i domstol berättat att han skrivit under avtalet av egen fri vilja, det hade han inte heller kunnat göra om han inte mindes att han skrivit på det. Hur har du kunnat missa detta också? Allt detta är ju extremt väl omskrivet.

Finns ju inget konkret som belägger Esbjörn med lögn ännu i denna affär medan Ebba ju som bekant blåljög när expressen frågade om hon hotat Esbjörn med att dra honom inför domstol.

Sen löftet på Facebook hon bröt I princip samma sekund som hon skrev det.

Det kommer mer lögn ur den munnen än luft, så du kan inte riktigt använda henne som sanningsvittne.
2021-06-28, 23:42
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Finns ju inget konkret som belägger Esbjörn med lögn ännu i denna affär medan Ebba ju som bekant blåljög när expressen frågade om hon hotat Esbjörn med att dra honom inför domstol.

Sen löftet på Facebook hon bröt I princip samma sekund som hon skrev det.

Det kommer mer lögn ur den munnen än luft, så du kan inte riktigt använda henne som sanningsvittne.

Inget konkret?

Nu ska vi se:

Esbjörn tar in ny värdering
Aftonbladet den 15 jan
Citat:
Värderingsinstitut kopplas in i Ebba Buschs hustvist

Jag har tagit citat från den 18 nov Expressen
Citat:
”Esbjörn vill inte sälja gården. Det handlar inte om pris.
Ändå tar han in ny värdering?

Esb har sagt att har sagt att han är villig att träffa EB närsom
samma tidning 24 nov.

Citat:
Esbjörn: Jag kan träffa Ebba Busch
Esbjörn sa för en knapp vecka sedan att han inte ville ha någon kontakt med Ebba Busch, utan bara häva affären. Men ändrade sig.

– Jag är beredd att träffa henne vilken dag som helst. Det sägs att jag skulle ha varit övertalad att inte sälja. Men det är fel, jag ska förklara det för henne, sa han i måndags till Expressen
Han har aldrig träffat EB efter röjningen

Det är därför hon inte kunde backa i affären då Esb ej har förklarat för henne, då det var det EB ville ha svar på från honom. inte läsa det i tidningen.
Men han stod ej för sina ord.

Hur bröt hon sitt löfte ??
2021-06-28, 23:45
Medlem
braatthas avatar
Citat:

bortaget
Senast redigerad av braattha 2021-06-28 kl. 23:50.
2021-06-29, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det är numera blurrat men jag har det nedladdat.
ska fixa det.

Tack, vore trevligt om du kan lägga upp på docdro.id eller liknande

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in