2021-06-28, 22:27
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajshuvudet
Vad jag har förstått det som är att hans tänkta regeringskonstellation är M, KD och L med SD som stödparti. Ungefär som C är för Löfven
Det har UK aldrig sagt. Jag är glad att han kan tänkas få bekänna färg tydligt nu.
Citera
2021-06-28, 22:27
Medlem
Sqrbankens avatar
Att AB-fölket ljuger, inte minst LO-köpta ledaren, och för med motstridiga argument (logiskt för stunden och/eller sett till vad man redan i närtid skrivit tidigare) grundar sig i att det är det som de är anställda för. Köpt propagandakanal. Precis ingen med en kaksmulas mängd kritiskt tänkande kan ta någonting från den ringhörnan seriöst. Jag ska dock vara rättvis. Trots AB:s S-märkning och mitt förakt mot detta parti så lyckas Expressen faktiskt med konststycket att vara en ännu vidrigare publikation i nära alla fall av alla imho.
Citera
2021-06-28, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Hela L kan välja att avstå.

Så länge man inte har fler än 174 emot är saken biff.
MP har ju track record av att inte klara att trycka på knappen i tid, där finns en öppning till för UK.
Senast redigerad av taenok 2021-06-28 kl. 22:31.
Citera
2021-06-28, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det har UK aldrig sagt. Jag är glad att han kan tänkas få bekänna färg tydligt nu.
Det är kanske inte det han har sagt, men M, KD och L har väl alla sagt att de är redo att samarbeta på ett eller annat sätt med SD i en regering.
Citera
2021-06-28, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Fast NS har sagt att L ska verka för en borgerlig regering, så hela L lär inte lägga ned sina röster iaf.

De behöver inte rösta för en borgerlig regering. Det räcker att de lägger ned sina röster.

Får Kristersson färre än 175 nej röster så blir han statsminister.
Citera
2021-06-28, 22:29
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ur askan från det nedbrända etablissemanget skall friheten resa sig.
Halleluja!
Citera
2021-06-28, 22:33
Medlem
Jag tror Löfven klarar sig med nöd och näppe.
Han har nog använt tiden till att försäkra sig
om att han har de ledamöter som krävs.

Men återstår att han får igenom en budget.
Jag förstår inte hur C kan vara så hårdnackat emot att V får ingå i budgeten. De kan inte gå till M och SD, vore höjden av hycklare i så fall.
C är dessutom inte någon mitten som de påstår, snarare lika mycket höger och liberal som M
Citera
2021-06-28, 22:33
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det är väl ingen som tror att regeringen ska rätta sig efter det frivilligt, var har du fått detta ifrån?
Var har M och SD fått det ifrån?
Citera
2021-06-28, 22:34
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajshuvudet
Det är kanske inte det han har sagt, men M, KD och L har väl alla sagt att de är redo att samarbeta på ett eller annat sätt med SD i en regering.
Nej.

De har bara sagt att de ska söka stöd för sina sakpolitiska frågor från alla partier. Dvs samarbeta sakpolitiskt med olika partier i olika frågor.

Läs;
Borgarbrackorna fattar att de är körda, och planerar därför att hugga oss och sina väljare i ryggen. Borgarbrackorna måste alltid hållas kort och aldrig litas på. Det verkliga svarta gänget;
https://youtu.be/bE57-6yr1JY
Citera
2021-06-28, 22:35
Medlem
knasen79s avatar
Kommer gå lika bra för Ulf Sopan Kristersson att bilda regering som 2018. Han är helt oförmögen till dialog.
Citera
2021-06-28, 22:36
Medlem
Konfucius2s avatar
Vad f_n händer i mellanmjölkens land? Politisk dekadens så det sjunger om det….

en politisk kultur som tappat bort berättelsen om sig själv.

Citera
2021-06-28, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teellur
Det är ju de facto hon som orsakat den här "krisen". Vilket hon gärna tar äran för men inte verkar vilja ta ansvar för. Sen kan hon skylla på vem och vad hon vill.

Om man ska köra blame game så finns det väl enough to go around till flera:

S - för att de öht körde på med JÖK från början, trots att de visste att de skulle fällas av V om de drev igenom marknadshyror.

C - som visste samma sak men som också körde på med JÖK ändå. L likaså.

V - nja inte lika mkt blame, då de egentligen bara höll sitt ord och stoppade en enormt skadlig åtgärd för Sveriges miljontals hyresgäster, men visst. Man kan kanske hävda att de aldrig borde släppt igenom S från början då.

SD, KD, M, ja de är väl skyldiga i avseendet att de var med på misstroendet.

Till syvende och sist är ändå C i en särställning av uselt hanterande här. De både visste ifrån början att JÖK riskerade fällas. När 48-timmarsfristen sen kom gjorde de inget. Strax EFTER misstroendet började de ropa på L, som redan hade lämnat. Samt backade på sin punkt 44.
Då kunde de ju tänkt på att backa innan ett misstroende.. så hade nuvarande sits kunnat räddas. 😂

Till slut deklarerar C att de endast kan tänka sig att regera med vänsterblocket utan V och med högerblocket utan SD.
C beter sig som ett bortskämt och tanklöst barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in