2021-06-28, 22:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajshuvudet
Är det jag som missförstår något eller lutar oddsen just nu åt Kristerssons sida? imorgon lär han ju antagligen få sonderingsuppdraget. Han kommer förmodligen föreslå en regering med M, KD och L samt SD som stödparti och detta kan röstas emot av max 175 mandat om inte några av de egna också röstar emot. En kvinna från C sa att hon inte kommer rösta emot Kristersson, vilket gör att det blir sammanlagt 174 mandat emot, vilket väl är ett för lite för att fälla honom?
Jag vill påminna om vad UK sagt under lång tid nu;
Han vill ha en borgerlig regering och samarbeta med alla partier i frågor där de är överens;

https://youtu.be/Bry7SMopCW8
Citera
2021-06-28, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Stämmer i stort, men det utgår ifrån att hon i C röstar som du säger samt att alla inom L röstar för Kristersson.

Hela L kan välja att avstå.

Så länge man inte har fler än 174 emot är saken biff.
Citera
2021-06-28, 22:20
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A

Fast NS har sagt att L ska verka för en borgerlig regering, så hela L lär inte lägga ned sina röster iaf.
Citera
2021-06-28, 22:20
Medlem
Citat:

Sant

Men finner inte osannolikt att några sambetsliberaler kan tänkas rösta emot en M-regering som stödjer sig på SD.
Citera
2021-06-28, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag vill påminna om vad UK sagt under lång tid nu;
Han vill ha en borgerlig regering och samarbeta med alla partier i frågor där de är överens;

https://youtu.be/Bry7SMopCW8
Inte en chans att V kommer samarbeta med M utifrån vad jag har hört den senaste veckan. De kommer rösta emot tror jag
Citera
2021-06-28, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kill-9
Glöm inte att det finns migrationsvurmande samvetsröstare inom L.
Och ett par vildar i riksdagen.
Självklart kommer ett par liberaler rösta emot. Vi talar om ett parti vars partiledare lovade sina barn vilka som skulle styra Sverige, inte sina väljare. Det bästa vore om liberalerna förpassades till historiens skräphög i ett extraval och Sabuni grep makten i Rwanda.
Citera
2021-06-28, 22:23
Medlem
Citat:
Fast NS har sagt att L ska verka för en borgerlig regering, så hela L lär inte lägga ned sina röster iaf.

Jag sa inte att de kommer göra det.
Men om de skulle göra det betyder det inget för utgången.
Så länge det inte är fler än 174 EMOT i ovanstående utfall blir det en högerregering.
Att avstå är inte att rösta emot.

Hela jävla högersidan kan välja att avstå, i teorin. Så länge inte det är fler än 174 emot på vänstersidan blir det en högerregering.
I teorin.
Citera
2021-06-28, 22:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajshuvudet
Inte en chans att V kommer samarbeta med M utifrån vad jag har hört den senaste veckan. De kommer rösta emot tror jag
Ja, de lär ju rösta emot UK som statsminister. Där emot tror jag inte att UK planerar ett fortsatt konkret samarbete med specifikt SD, utan de kommer att välja tex V i de frågor Vi blir ett bättre alternativ.
Senast redigerad av LadySweden 2021-06-28 kl. 22:25.
Citera
2021-06-28, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Sant

Men finner inte osannolikt att några sambetsliberaler kan tänkas rösta emot en M-regering som stödjer sig på SD.

Ja så är det säkert.
Men det var inte det jag skrev 😊
Citera
2021-06-28, 22:24
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jag sa inte att de kommer göra det.
Men om de skulle göra det betyder det inget för utgången.
Så länge det inte är fler än 174 EMOT i ovanstående utfall blir det en högerregering.
Att avstå är inte att rösta emot.
För all del.
Citera
2021-06-28, 22:25
Medlem
Citat:
Ja, de lär ju rösta emot UK som statsminister. Där emot är jag inte att UK planerar ett fortsatt konkret samarbete med specifikt SD, utan de kommer att välja tex V i de frågor Vi blir ett bättre alternativ.
Vad jag har förstått det som är att hans tänkta regeringskonstellation är M, KD och L med SD som stödparti. Ungefär som C är för Löfven
Citera
2021-06-28, 22:26
Medlem
Citat:
Ja så är det säkert.
Men det var inte det jag skrev 😊

Nej jag vet, ville bara förtydliga hur jag tänkte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto