2021-06-28, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Frågan är hur du kan sitta och hitta på att du har kollegor i Storbritannien som hävdar att alla butiker, hotell, restauranger, biografer, gym, teatrar, pubar, museum INTE är öppna i Storbritannien NÄR DE ÄR ÖPPNA. De får träffas och kramas, sova över hos varandra och äta middagar tillsammans. Du hittar helt enkelt på att du har några kollegor i Storbritannien som påstår något som inte är sant. Du måste vara den största tragiska muppen jag läst här.

KÄLLA: https://www.gov.uk/guidance/covid-19-coronavirus-restrictions-what-you-can-and-cannot-do#england-remains-in-step-3

Jag trodde du skulle bekräfta ditt påstående "Det är HELT öppet i Storbritannien och folk kan resa hur de vill. Det är precis som jag skrev bara munskydd inomhus på allmän plats, nattklubbar och fullsatta läktare som är kvar att ta bort. Det är helt öppet. Fattar du trögt?"

Men i din källa fanns det massa andra regler. Undra vem som är trög? Du verkar också ha helt missat att det skiljer sig i olika regioner. Förstår att du verkar missa mycket men gärna skriker högst. Bra att jag lärde mig det.

När du kan bekräfta att inga regler finns förrutom munskydd inomhus på allmän plats, nattklubbar och fullsatta läktare så kan du ju göra ett nytt försök. Men gör det gärna inte innan dess för då skulle ju du sitta och ljuga, igen.
Citera
2021-06-28, 17:11
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jag trodde du skulle bekräfta ditt påstående "Det är HELT öppet i Storbritannien och folk kan resa hur de vill. Det är precis som jag skrev bara munskydd inomhus på allmän plats, nattklubbar och fullsatta läktare som är kvar att ta bort. Det är helt öppet. Fattar du trögt?"

Men i din källa fanns det massa andra regler. Undra vem som är trög? Du verkar också ha helt missat att det skiljer sig i olika regioner. Förstår att du verkar missa mycket men gärna skriker högst. Bra att jag lärde mig det.

När du kan bekräfta att inga regler finns förrutom munskydd inomhus på allmän plats, nattklubbar och fullsatta läktare så kan du ju göra ett nytt försök. Men gör det gärna inte innan dess för då skulle ju du sitta och ljuga, igen.
Nej, det skiljer sig inte i olika regioner. De har en del REKOMMENDATIONER i olika regioner (i nordvästra delarna vad jag förstått), men allt är öppet och du är fri att resa var du vill. Precis som du kan läsa i den länk jag gav dig. Och du menar att jag ljuger? Har vi ingen här som faktiskt BOR i Storbritannien som ganska enkelt kan bekräfta att jag har helt rätt här? Räcker en länk till deras myndigheter verkligen inte för att idioter på Flashback skall ge sig?
Citera
2021-06-28, 17:15
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Tycker det om att bli avstängd från kneget eller inte få vård om man inte är vaccinerad är tuffare.

Dom kör med både morötter ock piska.

Även djur har man vaccinerat, alla ska med.
Att förlora jobbet eller inte få vård är ju helt sjukt. Fast det är ju lite komiskt med USA miljon lotto och att Grekland nu betalar unga vuxna för att vaccinera sig. Hellre morot en piska helt klart. Men inget ska ju vara nödvändigt. Få ut bra information och låt folk bestämma själv. Blir man hotat att inte få vård om man inte vaccinerar sig tappar man ju allt förtroende för stat och myndigheter. Lika så tappar man ju förtroendet om de försöker muta en.

Det är ju lite kul att titta på och se vad de nu ska hitta på, men jag är glad det inte ser så ut i Sverige.

Edit:
Eller denna, den var ju en av de mest komiska.
– Om du inte vill vaccinera dig så kommer jag gripa dig och injicera vaccinet i din rumpa.
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/hotar-vaccinv%C3%A4grare-med-f%C3%A4ngelse-och-spruta-i-rumpan/ar-AALjcGD
Senast redigerad av virvelbagg 2021-06-28 kl. 17:22.
Citera
2021-06-28, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Japp - det är så man räknar.

Barnen är inte aktuella för vaccinering (under 16 år)

Nu spelar det ingen roll då smittan kommer bromsas effektivt med så hög vaccineringsskydd för personer över 18 år.

Vi kanske kommer så små utbrott i skolor så forumsrunkarna som längtar efter ökande smittotal får väl något att sitta och böla över men mycket mer än så blir det inte.

För att uppnå flockimmunitet måste barnen räknas eftersom dom är mottagliga för viruset. Minst 8 miljoner måste vaccineras. Coronaviruset bryr sig inte vilken åldersgrupp som är vaccinerade eller inte.
Det gör inte mässlingen eller smittkoppor heller.
Citera
2021-06-28, 17:20
Medlem
Citat:
Nej, det skiljer sig inte i olika regioner. De har en del REKOMMENDATIONER i olika regioner (i nordvästra delarna vad jag förstått), men allt är öppet och du är fri att resa var du vill. Precis som du kan läsa i den länk jag gav dig. Och du menar att jag ljuger? Har vi ingen här som faktiskt BOR i Storbritannien som ganska enkelt kan bekräfta att jag har helt rätt här? Räcker en länk till deras myndigheter verkligen inte för att idioter på Flashback skall ge sig?

Hmm, vad var det då de demonstrerade mot i London häromdagen? Det påstås att det var den största demonstrationen någonsin, hur sant det är vet jag inte.

Det står antilockdown-protest, men det lär det väl inte vara om det du säger stämmer:

https://gab.com/TheSharpEdge1/posts/106488278148985599
Citera
2021-06-28, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Att förlora jobbet eller inte få vård är ju helt sjukt. Fast det är ju lite komiskt med USA miljon lotto och att Grekland nu betalar unga vuxna för att vaccinera sig. Hellre morot en piska helt klart. Men inget ska ju vara nödvändigt. Få ut bra information och låt folk bestämma själv. Blir man hotat att inte få vård om man inte vaccinerar sig tappar man ju allt förtroende för stat och myndigheter. Lika så tappar man ju förtroendet om de försöker muta en.

Det är ju lite kul att titta på och se vad de nu ska hitta på, men jag är glad det inte ser så ut i Sverige.

Eller denna, den var ju en av de mest komiska.
– Om du inte vill vaccinera dig så kommer jag gripa dig och injicera vaccinet i din rumpa.
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/hotar-vaccinv%C3%A4grare-med-f%C3%A4ngelse-och-spruta-i-rumpan/ar-AALjcGD

Att Grekland har råd att betala med pengar som man lånat från Eu säger ju en del.
Grekland har ju inte mycket till spridning av viruset, så det är väl i förebyggande syfte.

Jag läste det innan. Filippinernas president är verkligen auktoritet och en galning.
Filippinernas vilja och vaccinera sig är svalt.
Jag tror det kommer bli flera smärre uppror världen över om man ska tvinga i folk ett vaccin dom vägrar.
Jag tror tvång bara leder till kaos.
Citera
2021-06-28, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
För att uppnå flockimmunitet måste barnen räknas eftersom dom är mottagliga för viruset. Minst 8 miljoner måste vaccineras. Coronaviruset bryr sig inte vilken åldersgrupp som är vaccinerade eller inte.
Det gör inte mässlingen eller smittkoppor heller.

Sen bryr ju sig inte Coviden heller om det är djur eller människor.
Mer miljarder till Big pharma när alla husdjur ska vaccineras med.
Citera
2021-06-28, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Undrar vad alla foliehattar som pratat om att restriktioner och begränsningar skulle bli kvar för evigt ska säga nu (eller 1:a juli)...?

Restriktionerna kommer tillbaka lagom till hösten i hela landet, tidigare regionalt pga lokala utbrott ,vi fixar inte delta plus och absolut inte Epsilon eller Zeta. Viruset muterar snabbare än vi kommer hinna producera och framförallt distribuerar vaccin.
Citera
2021-06-28, 17:38
Medlem
Citat:
Problemet är att dom som bor där kommer bekräfta att du har fel. Den enda ändringen idag från innan covid är inte att man ska ha munskydd på allmäna platser inomhus, nattklubb eller fyllda arenor. Det ser man klart och tydligt i din länk om man är läskunnig, precis som mina kollegor bekräftade.
Citera
2021-06-28, 17:39
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Hmm, vad var det då de demonstrerade mot i London häromdagen? Det påstås att det var den största demonstrationen någonsin, hur sant det är vet jag inte.

Det står antilockdown-protest, men det lär det väl inte vara om det du säger stämmer:

https://gab.com/TheSharpEdge1/posts/106488278148985599
Om man googlar lite framgår det att de protesterade mot den Brittiska regeringens hantering av pandemin och de GÅNGNA lockdowns som enligt dem skapat stora klassskillnader. De protesterade dessutom mot planerna på att införa vaccinationspass. Det är ingen lockdown i Storbritannien sedan 12 April. Allt förutom nattklubbar är öppet. Jag repeterar: allt är öppet förutom nattklubbar och du kan resa var du vill.

https://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/protest-london-lockdown-xr-b1873285.html
Citera
2021-06-28, 17:39
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alcanarcarrer
Restriktionerna kommer tillbaka lagom till hösten i hela landet, tidigare regionalt pga lokala utbrott ,vi fixar inte delta plus och absolut inte Epsilon eller Zeta. Viruset muterar snabbare än vi kommer hinna producera och framförallt distribuerar vaccin.
Vi får väl se, men jag gissar du har fel...
Citera
2021-06-28, 17:41
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Att Ivermectin misskrediterats håller jag med dig om, det kan man inte tjäna några pengar på.
Fast om Ivermectin fungerar kan man spara pengar.
Sverige kunde ha sparat minst fyra miljarder kronor bara genom att låta bli att köpa vaccin och även sparat på vaccination, inom sjukvården, på färre sjukdagar, etc, etc.

Med ett underpreparat som Ivermectin sägs vara skulle det vara värt att betala några tior per behandling och plötsligt hade de som tillverkar Ivermectin kunnat göra enorma vinster världen över.

Det är inte omöjĺgt att Ivermectin fungerar, men frågan är varför vill ingen tjäna, och även spara, dessa enkla pengar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in