2021-06-28, 15:48
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Om jag kommer ihåg rätt så skrevs den franska boken i efterhand för att just agera som rökridå åt Protokollen. Men att man påstod att den skrevs innan.

Och vad var beläggen för att den franska boken skulle vara skriven i efterhand?
Citera
2021-06-28, 15:52
Medlem
epp1es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Om dom nu är äkta och från 1897, hur kommer det sig att det är ett plagiat av en text från 1864?
Du är ju inavlad.

Bara för att något är plagierat betyder det inte att det inte är äkta. Man plagierar ju saker som är äkta hellre än saker som är flaska.

Frågor på det?

Du, ditt klappmongo.

Eller menar du att något som är plagierat per automatik inte är äkta?
Citera
2021-06-28, 15:53
Medlem
Citat:
Och vad var beläggen för att den franska boken skulle vara skriven i efterhand?

Kommer faktiskt inte ihåg författaren/författarinnans namn men om jag kommer ihåg rätt så var det flera tidningar som hade gått ihop och hävdat att Protokollen var en kopia av den franska boken.
Citera
2021-06-28, 15:56
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epp1e
Du är ju inavlad.

Bara för att något är plagierat betyder det inte att det inte är äkta. Man plagierar ju saker som är äkta hellre än saker som är flaska.

Frågor på det?

Du, ditt klappmongo.

Eller menar du att något som är plagierat per automatik inte är äkta?

Haha, den som sa't, han va't.

Har du någonsin varit på ett möte där man säger "jag orkar inte skriva protokoll, så vi copy pastar den här boken istället"?
Citera
2021-06-28, 15:57
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
"Sånt grandiost nonsens. Hur fan är man funtat om man tror på sånt här. Då hjälper inga foliehattar, man lär slå in sig i pansarplåt och flytta in i ett bergrum."

"Det är ihoptrollat av den ryska staten på 1800-talet."

"Det kan jag berätta för dig.
Jag ser en vilsen skitunge vars kunskapsnivå är snäppet högre än stenen utanför mitt fönster.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sions_vises_protokoll"

"Dom har varit debunkade i nästan 100 år. Det är liksom gammal skåpmat."

"För att texten till stor del är plagierad från en fransk bok som kritiserade Napoleon III auktoritära regim."

Hjärntvättade stackare och gate-keepers om vartannat skriker i fallcet att det är nonsens, been debunked, skitungar och foliehattar i en salig röra. Ingen VET vem som skrev vad och i vilka syften, men det vi vet är att den används steg för steg och vi kan också se av vilka. För övrigt låg samma grupp bakom Franska revolutionen, precis som den ryska. De har intagit brittiska kungahuset och vad som skedde före/under/efter Gustav III död vet vi inte säkert men i den vevan dök de även upp i Sverige och de har garanterat ett finger med i spelet med Gustav IV Adolfs misslyckanden och landsförvisning. När man börjar titta i kulisserna hittar man alltid Gold-, Silver-, Rosen-, -stein osv. De hjärntvättade har i alla fall en teoretisk chans att vakna.

Jag tycker betydligt fler punkter än 1-7 är genomförda.
Citera
2021-06-28, 15:57
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Kommer faktiskt inte ihåg författaren/författarinnans namn men om jag kommer ihåg rätt så var det flera tidningar som hade gått ihop och hävdat att Protokollen var en kopia av den franska boken.

Vilka tidningar? Och vad förde dessa för argument?

Att komma och påstå att en rätt välkänd bok är ett falsarium, då får man ha belägg för det också.
Citera
2021-06-28, 15:58
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Hjärntvättade stackare och gate-keepers om vartannat skriker i fallcet att det är nonsens, been debunked, skitungar och foliehattar i en salig röra. Ingen VET vem som skrev vad och i vilka syften, men det vi vet är att den används steg för steg och vi kan också se av vilka. För övrigt låg samma grupp bakom Franska revolutionen, precis som den ryska. De har intagit brittiska kungahuset och vad som skedde före/under/efter Gustav III död vet vi inte säkert men i den vevan dök de även upp i Sverige och de har garanterat ett finger med i spelet med Gustav IV Adolfs misslyckanden och landsförvisning. När man börjar titta i kulisserna hittar man alltid Gold-, Silver-, Rosen-, -stein osv. De hjärntvättade har i alla fall en teoretisk chans att vakna.

Jag tycker betydligt fler punkter än 1-7 är genomförda.

Det vi vet är vem som skrev boken som användes som underlag, och i vilket syfte:

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Dialogue_in_Hell_Between_Machiavelli_and_Monte squieu
Citera
2021-06-28, 15:59
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Om jag kommer ihåg rätt så skrevs den franska boken i efterhand för att just agera som rökridå åt Protokollen. Men att man påstod att den skrevs innan.

Det var ju dessutom garanterat enklare på den tiden än idag. Jag har läst samma sak.
Citera
2021-06-28, 16:00
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Det vi vet är vem som skrev boken som användes som underlag, och i vilket syfte:

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Dialogue_in_Hell_Between_Machiavelli_and_Monte squieu

Skönt med länk till wikipedia i en sådan här fråga. Vattentätt.

Tänk lite innan du gör nästa inlägg.
Citera
2021-06-28, 16:01
Medlem
epp1es avatar
Citat:
Haha, den som sa't, han va't.

Har du någonsin varit på ett möte där man säger "jag orkar inte skriva protokoll, så vi copy pastar den här boken istället"?
Du har inte svarat på min fråga.

Jag upprepar den.

Anser du att något som är plagierat per automatik inte är äkta?

Med andra ord, kan ett påstående som är 100% copy-pastat ändå vara 100% sant?

Undvik inte frågan.

Jag kan svara på din fråga efter att du svarat på min.
Citera
2021-06-28, 16:01
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Skönt med länk till wikipedia i en sådan här fråga. Vattentätt.

Tänk lite innan du gör nästa inlägg.

Tänk lite själv. Länken är bara för att informera. Boken är välkänd och ska ni påstå att den är ett påhitt, då får ni ha något bättre att komma med än lösa rykten.
Citera
2021-06-28, 16:02
Medlem
Citat:
Vilka tidningar? Och vad förde dessa för argument?

Att komma och påstå att en rätt välkänd bok är ett falsarium, då får man ha belägg för det också.

Deras argument var bokstavligen att den franska boken skrevs först, sådeså.

Citat:

Enligt judarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in