2021-06-28, 13:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Ja, det är därför jag är så fundersam hur folk kan ha hört Annie själv säga detta när det uppenbarligen skulle varit presschefen som sagt det.

Det är mycket som är oklart.

En del säger att Annie sagt det själv i en partidebatt.

En del säger att hon sagt det i en intervju i Expressen.

Kan det vara så att det var Anna-Karin Nyman som myntade det berömda citatet? Jag menar en presschef måste ju ha en viss konstnärlig frihet när hon svarar åt sin uppdragsgivare till hundratals journalister.

Googlade precis och det var så:

https://www.expressen.se/nyheter/nekar-atta-ar-senare-det-har-jag-aldrig-sagt/

Så - Annie sa aldrig dessa ord.

Sen sa hon ju förvisso massa andra saker som betyder ungefär samma sak - dvs att de inte vill bli ett stödhjul åt Stefan Löfven.

Det var ett uttalande som hon troligtvis körde i flera media, därav förvirringen om när och hur i tråden, raffinerat säger hon ju själv. Skrev om det i detta inlägg, bara att spela upp Youtubeklippet så har du svaret. (FB) Annie Lööf sa aldrig att hon skulle äta upp sin sko...?
Citera
2021-06-28, 13:22
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Det var ett uttalande som hon troligtvis körde i flera media, därav förvirringen om när och hur i tråden, raffinerat säger hon ju själv. Skrev om det i detta inlägg, bara att spela upp Youtubeklippet så har du svaret. (FB) Annie Lööf sa aldrig att hon skulle äta upp sin sko...?

Det var 2013 hon sade att hon skulle äta upp sin sko.
8 år sedan.
Citera
2021-06-28, 13:29
Medlem
Solituds avatar
Jag är tämligen övertygad att jag hörde henne säga det i en TV. Om jag inte missminner mig var det i någon form av debatt.

Roligt hur dessa politiker säger en sak och sen tror att folk ska glömma det - eller att det inte ska finnas några bevis. Framförallt nu med Internet.

Lars Ohly var ju en expert på att säga en sak och sen stå och blåneka något år senare. Bland annat var det ju en hysteri kring om han sagt att han grät när Berlinmuren föll eller ej.

Han sa klart och tydligt att han grät pga sorg. Men flera år senare så började han säga att det är en lögn och påhitt av en specifik journalist.

Journalisten tog sedan fram de gamla banden och ville visa honom på en laptop. Då flydde Lars likt den fjolla han är.

Svenska politiker är professionella lögnare.
Citera
2021-06-28, 14:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dissidentx
Ni kan sluta debattera nu och stänga tråden, här bekräftar AL själv att hon sagt detta:
https://www.youtube.com/watch?v=mTrmHngSY6g&t=51s

Har redan länkat till denna video på Youtube, så ja, det står helt klart att hon ljuger Hedenmo rakt upp i ansiktet. Tråden behöver leva vidare för att belysa Lööfs lögner. Kommer media att låta henne komma undan med detta praktljugande? Vad säger företrädare för Centerpartiet?

Edit: Dags för Centerpartiet att rensa ut narcissisterna/pedofiler/pedofilvurmare. Adjöss till hbtq-narcissisterna.
Senast redigerad av Passepartout 2021-06-28 kl. 14:06.
Citera
2021-06-28, 14:56
Medlem
Har alla kollat i garderoben så tanten inte varit och ätit upp er högra sko istället?

Hon ser inte alls pålitlig ut faktiskt.
Citera
2021-06-28, 14:59
Medlem
Citat:
Har redan länkat till denna video på Youtube, så ja, det står helt klart att hon ljuger Hedenmo rakt upp i ansiktet. Tråden behöver leva vidare för att belysa Lööfs lögner. Kommer media att låta henne komma undan med detta praktljugande? Vad säger företrädare för Centerpartiet?

Edit: Dags för Centerpartiet att rensa ut narcissisterna/pedofiler/pedofilvurmare. Adjöss till hbtq-narcissisterna.

Hur vi vet att det inte vår DÅ hon ljög? Precis som Arne Hegerfors ljög om att han sagt något han inte sagt.
Citera
2021-06-28, 15:04
Medlem
Annie Lööf säger att hon har en medarbetare som ljugit i hennes namn.
Har hon gjort något åt den där medarbetaren, eller är det OK att center-funktionärer ljuger för media?
Citera
2021-06-28, 15:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Inteallsmotvalls
Hur vi vet att det inte vår DÅ hon ljög? Precis som Arne Hegerfors ljög om att han sagt något han inte sagt.

Det finns flera klipp där hon spelar på detta. Jag skiter i Arne Hegerfors, det handlar om en politiker med makt. Obegripligt att hon får hållas. Finns det ingen journalist med hedern i behåll som synar Lööfs fulspel?

Mörkrädd för hur media bäddar för Lööf i detta nu.
(FB) Tråden om Stefan Löfvens Regeringskris
Citera
2021-06-28, 15:20
Medlem
K-Glitchens avatar
Jag har inte läst alla kommentarer men jag är 100% säker på att hon sa detta på en partiledardebatt.
Citera
2021-06-28, 16:02
Medlem
Otroligt att en sådan lögnare får en enda röst, ännu ett bevis på att svenska väljare är pantade idioter.
Citera
2021-06-28, 16:05
Medlem
Citat:
Det finns flera klipp där hon spelar på detta. Jag skiter i Arne Hegerfors, det handlar om en politiker med makt. Obegripligt att hon får hållas. Finns det ingen journalist med hedern i behåll som synar Lööfs fulspel?

Mörkrädd för hur media bäddar för Lööf i detta nu.
(FB) Tråden om Stefan Löfvens Regeringskris

som sagt - någon som erkänner ett mord behöver inte begått det.
ergo: någon som påstår sig ha sagt något behöver inte ha sagt det.

alla inblandade: lööf, tidningen expressens journalist och pressekreteraren har nu alla sagt att det var pressekreterarens som sa det och inte lööf.

cased closed.
Citera
2021-06-28, 16:18
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
som sagt - någon som erkänner ett mord behöver inte begått det.
ergo: någon som påstår sig ha sagt något behöver inte ha sagt det.

alla inblandade: lööf, tidningen expressens journalist och pressekreteraren har nu alla sagt att det var pressekreterarens som sa det och inte lööf.

cased closed.

2014 tog hon på sig citatet i en TV4-sändning

’Då markerade jag på det här mycket raffinerade sättet’

Case opened then closed
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här