2021-06-28, 14:24
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Statsvetarna i Sverige är verkligen sämst. De har alltid helt fel om allt. Lööf kommer aldrig att bli statsminister. Vad skulle S eller M tjäna på det? Vad får de ut av att leverera till Lööf det hon vill ha och belöna hennes obstruerande? Helknäpp analys.

Ja. Finns inte en chans att Stefan släpper fram den personen som kan sägas lika bakom allt detta.

M som fått sina chanser sabbade av Annie, skulle dom släppa fram henne?

Finns det någon mer olämplig kandidat än Annie.

Dessutom är C långt ifrån något mitten-parti.
Citera
2021-06-28, 14:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Mitt tips är att Löfven kommer sitta kvar. Inte bara nu utan även efter ordinarie val nästa år. Vi kommer aldrig bli av med fanskapet med mindre än att någon sätter en kula i skallen på honom.
Spelar ingen roll , Morgan Johansson blir statsminister .. om inget annant nämnts. Synd att alla andra människor inte fattar att om man ogillar något måste man anpassa sig själv så, att man passar in i gruppen ... faan vad dåliga människor som tror de kan dela upp mänsklogheten i olika partier.. .. hahaha vad sjukt..
Citera
2021-06-28, 14:25
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Statsvetarna i Sverige är verkligen sämst. De har alltid helt fel om allt. Lööf kommer aldrig att bli statsminister. Vad skulle S eller M tjäna på det? Vad får de ut av att leverera till Lööf det hon vill ha och belöna hennes obstruerande? Helknäpp analys.

Svenska statsvetare lever i en bubbla. Ett exempel på det är att de fortfarande använder den obsoleta GAL-TAN-skalan som resten av världen övergivit, i den mån de överhuvud tagit hört talas om den (den var aldrig populär utanför Sverige).

Självfallet kommer Lööf aldrig att bli statsminister oavsett vad DN och deras statsvetare hoppas. En statsminister måste kunna kompromissa och bygga breda koalitioner.
Citera
2021-06-28, 14:27
Medlem
Citat:
Ja, de gör verkligen bort sig gång på gång. Som när statsvetarna i Göteborg gav sig på att skriva vad som var tänkt att bli ett standardverk om Decemberöverenskommelsen som skulle ingå i kurslitteraturen för statsvetare över hela världen. Innan boken hade gått i tryck så föll DÖ, och vanligt insatt folk hade fattat det redan från början, men de svenska statsvetarna var övertygad om att Sverige hade funnit botemedlet mot populistpartier.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenotime
”Helt utan skuld”

Det är statsministern som är ansvarig för att att hålla ihop sitt regeringsunderlag, ingen annan.

Spelar ingen roll. Han kan ju knappast tvinga C och V att samsas.

De är som två bångstyriga barn som är omöjliga att ha att göra med. Det enda Löfven kan göra, är att be de tänka efter och komma överens. Vägrar C och V, så kan ju inte Löfven att göra någonting. Vad skall han göra menar du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Jag pratar inte om vad V tycker. Jag tycker frågan ska ställas till Annie Lööf, hon bör avkrävas ett tydligt svar på denna fråga, bör faktisk ombedas att säga det i klartext:

Givet det parlamentariska läge som vi har så måste du välja. Tycker du alltså att det är bättre att ge Vänsterpartiet inflytande, än att ge Sverigedemokraterna inflytande? Det finns inget annat val.

Jag kan tänka mig att det finns en hel del Centerpartister som inte är helt nöjda med att Annie ger makt och inflytande till Vänsterpartiet(kommunisterna), men nog inte skulle vara allt för missnöjda med SD's lite mer restriktiva invandringspolitik, givet läget som är i Sverige.

Endast 3% av C-väljarna i en undersökning nu nyss var ju ”ok” med att C skulle stötta borgarna om SD skulle vara delaktiga. Så tror C skulle förlora väldigt många väljare om de tog det alternativet nu..
Citera
2021-06-28, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompax2
Men man måste ge Löfven att han är smart. Ingen kan peka finger på honom.

Allt mer som läget framskrider och läget blir värre, och värre och värre i denna "kris", så är det alla övriga partier runtomkring som har orsakat och drivit på detta.

Samtidigt har ju Löfven bara kunnat följa med i de vågor som övriga partier skapat. Det finns hittills inte en enda grej som Löfven har gjort för att förvärra läget. Det måste jag ge honom, hur illa jag än tycker att S har skött detta land.

Löven har skött detta otroligt smart. Han är helt utan skuld i detta. Och nu, på grund av att han hellre gick till talmansrundor, så lade han återigen bollen i handen på övriga partier Smart gjort.
Frågan är hur många lägger sin röst utifrån "krisen" och hur många som lägger den på vad man vill ha i framtiden. I mitt fall skiter jag i vems fel det var.
Citera
2021-06-28, 14:28
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
All according to plan. Klubbades redan 2018 då Annie Lööf blev invald i Trilateral Commision. På förslag av Carl Bildt, naturligtvis.

Annie sa att Sverige är så glesbefolkat att det finns plats för 60 milj invandrare.

Städer och försörjning ploppar inte upp automatiskt för att invånarantalet blir fler.

Skulle Annie styra landet i 5 år och få igenom allt hon vill,så skulle Somalia vara ett framgångsland jämfört med oss.
Citera
2021-06-28, 14:29
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geparden
Annie Lööf begriper inte att hon kommer att få samma "behandling" som Olof Palme fick om hon mot all förmodan blir statsminister....
Gillar hon bio månne
Citera
2021-06-28, 14:33
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Spelar ingen roll , Morgan Johansson blir statsminister .. om inget annant nämnts. Synd att alla andra människor inte fattar att om man ogillar något måste man anpassa sig själv så, att man passar in i gruppen ... faan vad dåliga människor som tror de kan dela upp mänsklogheten i olika partier.. .. hahaha vad sjukt..
Bara att köra två flugor i en smäll
Citera
2021-06-28, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
V och SD som båda har engagerade röstare och dessutom betett sig relativt civiliserat i det här kaoset.

Och i stort sett endast dom.

C skulle slaktas om vi fick rösta just nu eftersom absolut ingen gillar deras agerande.
Tyvärr så gillar c:s väljare annjie och ytterligare ett val skulle kretsa kring för/emot sd:s inflytande, "antirasisterna"/massinvandringsförespråkarna skulle vallfärda till c då det till största del numera är många (över 50%?) som röstar c för att de är anti-sd (det som mp och fi var förr..).
Citera
2021-06-28, 14:34
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompax2
Spelar ingen roll. Han kan ju knappast tvinga C och V att samsas.

De är som två bångstyriga barn som är omöjliga att ha att göra med. Det enda Löfven kan göra, är att be de tänka efter och komma överens. Vägrar C och V, så kan ju inte Löfven att göra någonting. Vad skall han göra menar du?

Han har samma ansvar som andra och i mitt tycke större eftersom S är större. Jöken var något som också S stod bakom. T.o.m. Stevie Wonder kunde se vad som skulle hända.

Så man måste tro att S stod bakom överenskommelsen med C. Att de sedan aldrig ens lyckades snacka med Nooshi tillräckligt för att förstå...

Ja, det finns bara ett betyg för det och det är underkänt.

Sedan att han försöker skuldbelägga andra är inget man behöver tro på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in