2021-06-28, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Håller aldrig med galningen Anders Lindberg men jag håller med honom om att den här processen och särskilt om Löfven blir återvald kommer mala sönder S och regeringen fram till ordinarie val.

Så ni som precis som jag vill ha en högerregering borde inte hänga läpp! Detta kan gynna oss med lite tålamod. Om denna kaosregering får fortsätta kaosa kommer vi stå starkare nästa val!

Jag är inne på samma linje faktiskt.
Jag undrar rentav om inte det är det bästa för att faktiskt få en blå regering i nästa val.
Blir det blått nu kommer oppositionen ha enklare att komma med klagomål.
Citera
2021-06-28, 11:59
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag trodde att Löfven skulle vänta tills midnatt. Det är lite överraskande. Men jag antar att talmannen redan nu kontaktar alla partiledare för fika imorgon under dagen. Jag tror att det kommer att se ut på detta vis:

1. Kristersson tillfrågas.
2. Lööf tillfrågas.
3. Busch tillfrågas.
4. Löfven tillfrågas.
5. Extra val.

Troligen kan det lösa sig med Kristersson, men om inte, då tror jag att det kommer att sluta med att Löfven kommer tillbaka som statsminister. Ett extra val är för osannolikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Okej - minns du vad dom baserade det på?

Det är en undersökning från Novus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
OK, då skulle jag vilja att de ställer följande följdfråga till Annie:

Givet det parlamentariska läge som vi har så måste du välja. Tycker du alltså att det är bättre att ge Vänsterpartiet inflytande, än att ge Sverigedemokraterna inflytande? Det finns inget annat val.

V ogillar SD så starkt att de ger upp mycket av sin politik i samarbete med C för att undvika att SD för inflytande. SD säger ju att de kräver stort inflytande för att samarbeta.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
ok, så hur går det nu om (s) (v) (mp) och (c) fortsätter regera ? Med tanke på att (l) hoppat av samarbetet ? Behöver Lövfén söka stöd hos (v) framöver trots att fröken rödtottvampyr inte vill det ? Då blir det en ännu värre minoritetsregering än innan .

Och hur länge kan Lööf komma undan med att köpa/sälja in socialdemokratisk/borgerlig politik utan att splittra partiet ?

Det har skrivits flera gånger att ett problem för en sådan regering nu är att V aktivt måste ge sitt stöd till en regeringsbudget. Med L på tåget räckte det för dem att avstå från att rösta.

I den situationen vill V självfallet ha ett större inflytande, vilket C inte vill veta av. Löfven är i en ytterst prekär situation om han skulle vara tvungen att regera med en borgerlig budget.
Citera
2021-06-28, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VFX
På lögner såklart, allt för att förhala och bita sig fast vid makten

Om det är någon som ljuger här så är det du. Försök i alla fall att bidra till debatten lite. Om du hade googlat hade du kunnat ta reda på att det är en undersökning som Novus som har gjort. Kanske finns fler, men det var den som jag hittade på 20 sek.
Citera
2021-06-28, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo
Säkerligen. Han har de vassaste armbågarna.
Det kommer bli extraval, det här är bara politisk teater. Det blir ytterligare ett misslyckande för lövet. Förnedringen kommer att slå S hårt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
OK, då skulle jag vilja att de ställer följande följdfråga till Annie:

Givet det parlamentariska läge som vi har så måste du välja. Tycker du alltså att det är bättre att ge Vänsterpartiet inflytande, än att ge Sverigedemokraterna inflytande? Det finns inget annat val.

Svaret: Du har fel, det finns ett bättre val. Jag kallar det en mittenregering.
Citera
Medlem
VelvetThornss avatar
Löfvén är en riktigt äcklig pajas. Han står seriöst och försöker övertyga svenska folket om hur bra sossarna är när han precis blivit avsatt. Hade han varit ärlig och sagt "vi har misslyckats" eller liknande hade man ju iaf haft lite respekt för mannen.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Det bästa med detta är att politikerna inte kommer få någon semester i sommar.
Citera
Medlem
x-factory-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tyckte att Löfven var ganska försiktig i sin kritik av V. Hans sa flera gånger att de temporärt lierat sig med högern. Alltså är de välkomna tillbaka i det rödgröna blocket.
Ja, men Lindberg, Greider, Melin m fl S-lojala förstår att Löfven är farlig för S långsiktiga framtid. Han har inte lyckats säkra den viktiga makten och har nu även börjat slå in en kil mot V, om än i diplomatiskt försiktiga ordalag. Dinamarca och Sjöstedts tweets har också varit kraftigt avståndstagande mot Löfven. Så går det när man springer C’s ärenden.
Citera
2021-06-28, 12:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VFX
På lögner såklart, allt för att förhala och bita sig fast vid makten

Men det är ju politik som utförs av en påstådd mästerförhandlare som gör "allt för landet".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in