2021-06-28, 11:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Måste aktivt rösta emot. Sannolikt lägger missnöjda centerpartister ner sin röst.

Lindahl är som sagt var väldigt kritisk mot Löfven och har brutit partilinjen förut.
Citera
Medlem
stilichos avatar
Väldigt icke-förvånande att det inte blir ett extraval. Det finns ingenting som politiker hatar så mycket som väljare. De tycker definitivt bättre om andra politiker, även på det andra sidan spektrumet, än de tycker om valmanskåren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det behövs inte 175 ja, det behövs 175 nej för att det ska bli nej.

Vi har ett fyllo i S som de inte verkar ha kontakt med och vi har Lindahl i C som sagt att hon inte vill ha Löfven. Då har de alltså bara 173 säkra nej.
Precis, som jag menade. Blåbruna har alltså 174 nej + en eventuell centerpartist.
Rödgröna har 175 nej - en eventuell centerpartist.
Så jämnt är det verkligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Är man högerkonservativ om man vurmar för asylrelaterad anhöriginvandring och upprepar att man helhjärtat stödjer BLM som i princip är samma sak som AFA? Jag tycker det verkar befängt och att hon inte har koll på verkligheten.
Varför skulle man inte kunna det? asylrelaterad anhöriginvandring är inte alls långt från värderingar om kärnfamiljen som samhällsgrund. Att inte stödja BLM är mer eller mindre rasistiskt.
Citera
2021-06-28, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Annie är den mest hatade politikern sedan Palme men det har inte med hennes kön att göra.

Spännande, vart har du fått den informationen ifrån?
Citera
Medlem
Ett extraval hade ändrat läget och möjliggjort andra lösningar. Nu gräver vi ner oss istället. Pandemin går inte att använda som ursäkt. Jag tror inte ens att M vill ha makten i ett år och ta smällen för Löfvens katastrofer i 2022.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det kan ju finnas 175 röda mot Löfven också. MLKdSdL+Lindahl blir 175.

Jag föreslår den oheliga alliansen S + Mp + M som temporär lösning för att undvika extra val. Då slipper vi även mittenkaoset med C och L.

M kommer aldrig att sätta sig i regering med MP. Då är M+L+S ett rimligare alternativ eftersom både M och S kan samarbeta med L, och de tre partierna skulle ha egen majoritet.

Kanske Sabuni blir vår nästa statsminister?
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Ska naturligtvis bli skönt att slippa pissråttan Löfven. Risken är bara att någon annan dåre tar över, som Lööf t.ex. eller någon från MP.

En jävla sandlåda egentligen allt detta. Inte undra på att Sverige ser ut som det gör.
Citera
2021-06-28, 11:47
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Om det är några som lurat Sverige är det dina idoler moderaterna med Fredrik Reinfeldt och kompani.
Nu är Fredrik lika mycket idol för mig som vilken pissluffare som helst men jag välkomnar allt som vill göra något åt sveriges förfall som ökar för var dag som går. Att M är delansvariga för skiten är ingen hemlighet, men nu har sossarna haft sin chans att rätta till gamla misstag utan framgång, då tycker jag M kan få visa sina färger åter, vi lär snabbt märka om de kör med gammal skit från Reinfeldteran. Bra då vet vi det och får börja rösta på något annat.
Citera
2021-06-28, 11:48
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikTheRed
Men Vänstern vågar nyval och förtydligade bara för någon timme sedan att de kommer vilja ha något inflytande, så jag förstår inte varför du fortfarande är så inställd på att Vänstern bara kommer lägga sig efter allt som hänt.

Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Socialdemokraterna nobbar kvällens SVT agenda, Löfven kommer med ett uttalande i morgon..
Spännande 👮🏽‍♀️👮🏽‍♀️👮🏽‍♀️👮🏽‍♀️👮🏽‍♀️

Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Hur kan man svara för hela svenska folket.

”Väljarna vill inte ha nyval”

jättejobbigt för oss väljare att gå till vallokalen och skicka ned ett kuvert.

Deppigt som fan på SVT nu,mycket sjukskrivningar framöver och psykofarmaka.

Mm, stör mig något också att man har en sådan udda syn på demokrati. Folkomröstningar av olika slag bör snarare uppmuntras kan man tycka.

I ett läge där det är svårt att få ihop något vore det inte helt konstigt att dra det till extra val.

Som du säger är det knappast jobbigt att slinka ned till vallokalen.

Utöver det kan man införa röstande med bankId varpå det skulle gå ännu smidigare; kan man deklarera med bankId kan man väl rösta med bankId kan man tycka.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Varför skulle man inte kunna det? asylrelaterad anhöriginvandring är inte alls långt från värderingar om kärnfamiljen som samhällsgrund. Att inte stödja BLM är mer eller mindre rasistiskt.

Nej, massinvandring till Sverige är ingen konservativ fråga. Det är väldigt tydlig vänsterpolitik och liberal politik.

Nej, man behöver inte stödja BLM som i princip är samma sak som AFA, som misshandlar folk och mördat poliser i flertal utöver att man slagit sönder stad efter stad. Om du tror deltagarna i detta har någon sympati för "högerkonservativa" så är du ju inte klok. Dom skulle nog slakta Ebba om dom kunde.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ohyfsad
Oavsett vem som blir statsminister nu så kommer den personen och det partiet att förlora mycket inför valet nästa år. Otacksamt uppdrag.

ja du har rätt

låt de rödgröna fortsätta fram till nästa val en annan regering kan inte ändra något på så kort tid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in