2021-06-28, 11:04
Medlem
Milldues avatar
Då blir det talmansrundor.. och vi kommer ännu ett steg närmare planen om att byta ut Svetsarn till Annie Lööv.. Så än så länge håller min teori om att detta är ett planerat schackdrag för att få fram Sveriges första kvinnliga Statsminister.. Svetsarn avgår och Annie föreslås bli Statsminister. Ur askan i Elden med andra ord.. Landet Sverige är på riktigt illa ute nu..
Citera
2021-06-28, 11:04
Medlem
Duerfs avatar
Jag tycker Stefan Löfven skall låta Vänsterpartiet avgöra vad de menade 2019. Han låter som en 15-åring som blir påkommen med att komma hem full och säger "Jag sa att jag inte skulle dricka Öl, jag drack körsbärsvin" och därmed trott sig vinna på en teknikalitet.
Citera
2021-06-28, 11:05
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Oj, oväntat kommentar. Jag blev ändå positivt överraskad. Den är ju klart över medelsvenskens. Vilket den iofs bör vara.

Klart ok uttal för en som är 63, tycker jag.
Citera
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Men hallå, varför bryter man sändningen?

Folk var väll trött på hans svamlande.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anotherpieceofmeat
"Rightwing extremists"

Han tror alltså att resten av världen är lika hjärntvättade som svenska folket?

SD är ett helt vanligt europeiskt parti. Danska och finska sossarna är right wing extremists med fyllots mått.
Citera
Medlem
Förstår inte varför folk här tycker beslutet med talmansrundor är så galet fel. Nu reder man ju ut vilken partiledare som har störst förtroende bland riksdagspartierna. Varför är det fel väg att gå?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Talmansrundor, sista och fjärde försöket blir Löfven; och då viker sig Liberalerna och "tar ansvar för Sverige" och lierar sig med sossarna igen.

Tror turordningen kommer att gå till dessa:
1. Kristersson
2. Löfven
3. Lööf
4. Löfven
Om ingen L-are röstar emot, blir Kristersson vald (om han får gå ut först). S+C+V+MP+Kaka(vad hon nu heter) kan i nuläget bara skrapa ihop 174 nej-röster då S är en kvinna kort.
Citera
Medlem
x-factory-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
Och där bryter SVT sändningen nu när internationell media börjat grilla Löfven.
Precis. Är det något (S)VT är rädda för så är det obekväma frågor från journalister som inte är ”utbildade” på Södertörn.
Citera
2021-06-28, 11:06
Medlem
cultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anotherpieceofmeat
"Rightwing extremists"

Han tror alltså att resten av världen är lika hjärntvättade som svenska folket?

Men att horungen regerat tillsammans med "leftwing extremists" är OK enligt honom då. Ser folk inte hyckleriet? Varför har ingen journalist ställt den frågan?
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nu får de bara en pepparkaka och ingen påtår.
Skorpor! På sin höjd! Och Nescafe!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Klart ok uttal för en som är 63, tycker jag.
Precis. För en äldre person som inte varit bosatt utomlands är det helt ok, både uttal och vokabulär.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Om ingen L-are röstar emot, blir Kristersson vald (om han får gå ut först). S+C+V+MP+Kaka(vad hon nu heter) kan i nuläget bara skrapa ihop 174 nej-röster då S är en kvinna kort.

Exakt.

Plus Helena Lindahl går emot partilinjen.

Så,

Bara UK får chansen att först prövas i talmasnrundorna - då blir han statsminister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in