2021-06-28, 10:58
Medlem
Ahbezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Haha! "Pandemin" heeela tiden!

Ja det är klart! Måste mjölka detta ordentligt nu!
Dyrka corona-narrativet och tacka regeringen när dom inskränker folks mötes och rörelsefrihet! Lemmings!
Citera
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag undrar vilka personer Löfvén menar när han säger att han inför sitt beslut pratat med både dom andra partiledarna och "andra människor jag gärna talar med."

Vilka människor kan det vara tro? Jag tror jag vet adressen dom människorna finns på.
Sannolikheten för att dessa "andra" har kalotter på huvuden och välformade näsor är väldigt hög. I normalfall ligger det antagligen ett osignerat dokument på hans skrivbord varje måndag där "de andra" talar om för Löfven hur han ska agera den kommande veckan. Nu är läget lite känsligare och "de andra" måste se till att processen med att få Annie Lööf vald som statsminister 2022 inte störs.
Citera
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Lite för många groggar innan pressträffen
Now the speaker have the responsible and we don't know the outcome yet..
Stefan till Times Financial.

Bra tryck i groggen! Riktigt fint med Sveriges ansikte utåt.

Citera
Medlem
fendadens avatar
Om Annie Lööf inte var så genomgående och totalt, närmast på mongoloid-nivå efterbliven så skulle hon stödja en borgerlig regering där SD är med i regeringsunderlaget.

Tyvärr har hon bara tagit till sig av DN:s världsbild, därav denna massiva politiska huvudvärk som nu uppstår i riksdagen.
Citera
2021-06-28, 10:59
Medlem
Neatlesss avatar
Och där bryter SVT sändningen nu när internationell media börjat grilla Löfven.
Citera
2021-06-28, 11:00
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
2-3 veckor sa en statsvetare.

Inte en chans.
Såssarna kommer göra allt de kan för att försena processen så att det högst sannolikt ofrånkomliga extravalet behöver hållas i mars, vilket i sin tur aldrig ger en eventuell borgerlig regering chans att lyfta.

Såssarna kan då yla om inkompetens, icke-regeringsfähiga samt handlingsförlamade, varefter de vinner ordinarie val 2021.
Senast redigerad av vanartad 2021-06-28 kl. 11:04.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det menar jag inte, och skrev aldrig att han ljög vad jag minns, ska kolla.
Cern skrev så och det var hens inlägg jag kommenterade, som du sedan valde att kommentera.
Citera
Medlem
arcsins avatar
Snyggt av oberoende SVT att bryta mitt i en fråga.
Citera
2021-06-28, 11:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Om TV radar upp riksdagsledamöterna för sin dos så och samtidigt folklig direktdemokrati utlyses?

...och du kan ju bara tänka dig hur många "beslut" de hunnit fatta den senaste veckan för att föregripa denna "avgång". Det skulle vara mycket intressant att få se listan över frågor som avhandlats och beslut som hunnit fattas, liksom tjänster som hunnit tillsättas. Nu blir det ju en paus för detta en tid tills C vikt ner sig för V eller omvänt, för inte blir det något annat än en ny frankenstainsk regering igen, ny-/extraval undviker de som pesten då de vet att de kommer att förlora mandat i detta.
Citera
2021-06-28, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astralhopp
Steffes engelska är pinsam.. usch
Oj, oväntat kommentar. Jag blev ändå positivt överraskad. Den är ju klart över medelsvenskens. Vilket den iofs bör vara.
Citera
2021-06-28, 11:02
Medlem
F.Hansens avatar
Ojoj, kontrasten mellan när han pratar svenska och engelska, på engelska mycket stakningar, ööhmm och uhmmm.
Hans nivå är ungefär på högstadieengelska.
Citera
2021-06-28, 11:02
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Cern skrev så och det var hens inlägg jag kommenterade, som du sedan valde att kommentera.

Ja, jag kommenterade alltså inte cerns inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in