2021-06-28, 09:33
Medlem
tequilasunrise123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
På vilket sätt "vittnar" hon om det?

Missförstå mig rätt. Jag hatar att försvara Annie Lööf, om jag nu ens gör det...? Det är inte det som är grejen med den här tråden. Ogillar henne skarpt och skulle aldrig få för mig att rösta C.

https://mobile.twitter.com/MichaelDTweeter/status/1051582322959634432 Här ser du Annie Lööf hållandes i en röd klacksko innan valet 2018.
Citera
2021-06-28, 09:39
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tequilasunrise123
https://mobile.twitter.com/MichaelDTweeter/status/1051582322959634432 Här ser du Annie Lööf hållandes i en röd klacksko innan valet 2018.
Men den bilden är manipulerad. Egentligen håller hon i en kolbit. Har redan postats i tråden tidigare, leta längre bak.
Citera
2021-06-28, 09:42
Medlem
Huckabees avatar
Har någon Expressen premium? De har en artikel på just det här ämnet nu.
Citera
2021-06-28, 09:44
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckabee
Har någon Expressen premium? De har en artikel på just det här ämnet nu.
Den var gratis att läsa i natt.

(FB) Annie Lööf sa aldrig att hon skulle äta upp sin sko...?
Citera
2021-06-28, 09:49
Medlem
Om hon inte sagt det utan en medarbetare så vem är det i så fall?
JAG skulle tro att hon ljuger eller så är det en "alternativ sanning".
Citera
2021-06-28, 09:50
Medlem
happilappis avatar
Vafan är det här för politisk historierevisionism
Citera
2021-06-28, 09:52
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Donald Trump drog lögn på lögn och många slöt upp bakom honom och förnekade att han ljög. Han tog sig ända till Vita huset med dessa lögner. Det blev ännu värre när han väl var president.

Annie Lööf kanske blir statsminister. Hon hittade på hon aldrig sagt att hon inte skulle äta sin sko, en ganska obetydlig förnekelse. Hon laddade ju upp ett klipp till Twitter där hon låtsades tillaga en sko sedan gymnasielagen blev verklighet. Då kallades tilltaget lite fyndigt, men inga breda anklagelser om falskhet och inkonsekvent politiskt beteende kom då. Men att hon därmed medgav att hon fallit till föga som ett stödhjul åt sossarna var något man fick ta in och acceptera.

Det finns otaliga exempel på politiker som farit med osanning och tillbakavisat anklagelser om sin oärlighet varpå partiet samt ledarskribenter och proffsttyckare slutit upp och hållit var och en av dessa om ryggen. Detta gör det förstås inte OK att ljuga, inte minst för att få väljarnas stöd. Att nämnda lagstiftande politiker inte gjort detta förfarande olagligt är talande för vilket som är det rådande tillståndet. Kanske är det där problemet också ligger; demokratin skänker makt åt den som mest försöker nå den.
Citera
2021-06-28, 09:54
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Om hon inte sagt det utan en medarbetare så vem är det i så fall?
JAG skulle tro att hon ljuger eller så är det en "alternativ sanning".
Medarbetaren är Anna-Karin Nyman.
Citera
2021-06-28, 09:56
Medlem
StekplankAmbross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.
Står ju i alla artiklar jag hittar att Lööf har sagt detta. Man har väl raderat alla videor på detta för att ingen ska kunna bevisa att hon ljuger.

Precis som Morgan Johansson när han går in och raderar tweets som är flera år gamla och sedan hävdar att han aldrig har sagt det som stod i tweeten

Va, gör han det? finns det några screenshots på det? Skulle gärna se det
Citera
2021-06-28, 09:58
Medlem
tequilasunrise123s avatar
Citat:
Men den bilden är manipulerad. Egentligen håller hon i en kolbit. Har redan postats i tråden tidigare, leta längre bak.

Den var manipulerad. Hon la upp den bilden på sin twitter innan valet dock med texten som du ser på bilden. Nu har hon tyvärr tagit bort inlägget för att folk sedan ska kunna hävda att hela bilden inklusive texten är photoshoppad.
Citera
2021-06-28, 10:00
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tequilasunrise123
Den var manipulerad. Hon la upp den bilden på sin twitter innan valet dock med texten som du ser på bilden. Nu har hon tyvärr tagit bort inlägget för att folk sedan ska kunna hävda att hela bilden inklusive texten är photoshoppad.
Nu blev jag förvirrad. Bilden med skon är inte manipulerad, men bilden med kolbiten är det?
Citera
2021-06-28, 10:01
Avslutad
Citat:
Den var gratis att läsa i natt.

(FB) Annie Lööf sa aldrig att hon skulle äta upp sin sko...?

Ok, så det var hennes presschef som de facto uttryckte sig sådär. Och eftersom politiker ich swras presschefer är tajta så spelade Annie med ett tag, och nämnde skon ett par gånger dom en kul refefens. Så hon har ju uppenbarligen stått för citatet även om det inte var hon som faktiskt sa det.

Jag menar, hur ofta händer det att politiker skyller på sin presschef? Typ aldrig. De är anställda för att uttrycka sin politikers officiella linje. Att inte stödja Löfven VAR Annies officiella linje, det är det ingen tvekan om. Sen det där med skon är ju bara en detalj i sammanhanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in