2021-06-28, 07:55
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Faktum är att vaccinet har inte testats på längre sikt och är framtaget i all hast och läkemedelsbolagen har försäkrat sig om noll ansvar. Det finns en del kusliga biverkningar men det som är märkligt det är att biverkningar kommer redan och inte om 3 år. Jag är för vaccin så låt oss hoppas att detta experiment lyckas men jag börjar faktiskt tvivla.

Att börja vaccinera barn med tanke på varningarna kring myocarditis är totalt vansinne. En gräns på 30 år för vaccination borde fastställas samt att vaccinpassen skrotas

Vaccinpassen kan få yngre att i onödan vaccinera sig o kanske få myocarditis.
Citera
2021-06-28, 08:02
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Oro? Vilken oro? Den enda oro jag har är konsekvenserna av alla nedstängningar och lockdowns. För mig får gärna landet öppna nu på stubben till fullo.
Vadå stängt? Att du inte får dricka öl hur länge som helst på krogen?
Har du insett att flertalet här inte tar dig på allvar?
Att jag bryr mig är för att jag tycker synd om dig som är så snedvriden.

Citat:
Eftersom jag redan haft covid så är de sannolikheten lika med noll.
Vilket du inte vet hur länge din eventuella antikroppar räcker.
Och att du haft covid bevisar att du är klantig nog att dra på dig skiten.

Citat:
Mediciner? Hålla man sig i god form behöver man väl inga mediciner? Bidrag har jag aldrig någonsin fått vad jag vet..

Så du tror att diabetes 1 beror på kosten?
Det finns en hel del saker folk behöver medicin till som inte beror på kosten.
Frugan har astma och behöver mediciner trots att hon löptränar 1 mil x 3 per vecka och går på gym samt äter mycket bra kost.
Visst det finns en del som beror på kosten men långt ifrån allt. Att du är så obildad i sådant bevisar hur korkad du är.
Citera
2021-06-28, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod

Frugan har astma och behöver mediciner trots att hon löptränar 1 mil x 3 per vecka och går på gym samt äter mycket bra kost.
Visst det finns en del som beror på kosten men långt ifrån allt. Att du är så obildad i sådant bevisar hur korkad du är.
Det finns många som håller med ”kurt-sune” helt och fullt att samhället måste öppna upp helt nu. Normaliseringsprocessen måste påbörjas.

Sedan ska respekten vara stor för covid, eftersom den slår så olika även bland yngre och relativt friska. Men restriktioner som är till för att hindra död och överbelastning på sjukvården får inte vara kvar längre än absolut nödvändigt. I andra vågskålen ligger nämligen fundamentala rättigheter (som finns där oavsett vad vissa eller rentav många tycker om dem). Omprövning måste därför ske, om inte dag för dag, så i vart fall vecka för vecka.
Citera
2021-06-28, 08:41
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nu tänker jag inte nödvändigtvis på just mig då jag inte dricker öl på krogen varje dag. Däremot oroar jag mig för jobben som kommer i kläm och de företag som går i konkurs världen över.

Citat:
Ja möjligen vissa medlemmar i covidiansekten.

Citat:
Snedvriden för att jag inte är hjärntvättad av media som vissa andra?

Citat:
Du får nog läsa på om immunitet. Den djupare än bara antikroppar.

Citat:
Så alla som får covid är "klantiga"? Då har du nog inte fattat vad det här är för typ av virus?!

Citat:
Nej men men absolut typ 2. Även typ 1 beror sannolikt på felaktig kost som påverkat generna i generationer.

Citat:
Ja och jag har inte astma och tränar minst lika mkt.

Citat:
https://edition.cnn.com/2021/03/04/health/obesity-covid-death-rate-intl/index.html

Vad är det här om inte kostrealterat problem?
Citera
2021-06-28, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Hur menar du att man är skyddad mot ett nytt virus då?
Kan det inte vara så att personer som i närtid varit smittade med "vanliga Coronaförkylningar" har ett partiellt skydd mot covid-19? Verkar rimligt tycker jag iaf, skulle förklara varför barn och barnfamiljer (som i närtid blivit bombaderade med förkylningar ) knappt får symptom om de ens blir smittade vid exponering av covid. Samt en förklaring till att ex. skolan/förskolan verkar vara ha marginell påverkan på den totala smittspridningen.
Senast redigerad av jerka11 2021-06-28 kl. 08:53.
Citera
2021-06-28, 08:52
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Kallar du andra för idioter? Om du skriver fler folk som har dött betyder ju det antal avlidna. Om du menar per capital bör du skriva det. Det är så uppenbart att du just fått en länk av revodneb och så har du tittat på den utan att egentligen veta vad det var du såg.

Bara de senaste inläggen du skrivit har varit så fulla med fel, sedan kallar du alla andra för idioter. Ta och läs på lite istället och argumentera med riktig fakta och använd korrekta benämningar.

Han borde faktiskt inte behöva förklara för dig att det dör fler personer i genomsnitt när befolkningen är större.
Citera
2021-06-28, 09:03
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderno
Det finns många som håller med ”kurt-sune” helt och fullt att samhället måste öppna upp helt nu. Normaliseringsprocessen måste påbörjas.
Ja det var enligt media "några tusen" ute på londons gator och protesterade mot vansinnet denna helg. Och det är inte så konstigt då Engelsmännen är grundlurade. Vaccinering var tydligen inte vägen till frihet som utlovades.

https://www.youtube.com/watch?v=Au38RVfozi0

Citat:
Sedan ska respekten vara stor för covid, eftersom den slår så olika även bland yngre och relativt friska.
Ja fast det är fortfarande extremt ovanligt att unga och friska behöver läggas in på sjukhus. Det är inte skäl nog att allt ska behöva stängt och alla ska stanna hemma.

Citat:
Men restriktioner som är till för att hindra död och överbelastning på sjukvården får inte vara kvar längre än absolut nödvändigt. I andra vågskålen ligger nämligen fundamentala rättigheter (som finns där oavsett vad vissa eller rentav många tycker om dem). Omprövning måste därför ske, om inte dag för dag, så i vart fall vecka för vecka.
Det är märkligt att så många lierar sig med fienden och sväljer allt vad politikerna hittar på. Men med rädsla kan man få folk att göra vad fan som helst har det visat sig.
Citera
2021-06-28, 09:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DedMoroz
Fler än 2020, per capita. Samma jävla sak i hela jävla världen.

Källa?
Citera
2021-06-28, 09:09
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Lite dålig koll eller?

2020 avled 98124 personer.

2002 avled 95009 personer.

1993 avled 97 000 personer.

Kan du inte försöka argumentera med inte så fullt uppenbara fel. Det blir å trist att läsa i tråden när du upprepat enbart skriver sådant som inte stämmer.

Så nej, fler folk dog inte de åren du nämnde utan färre. Kan du varken googla eller räkna?

Vi har ju haft en sjunkande trend av dödlighet med ökande medellivslängd som bröts 2020.

Det där har vi ju avhandlat minst tusen gånger här på FB. Nej, det fanns ingen överdödlighet 2020. Dödstalet per tusen hamnar på cirka 9,5. Faktiskt ganska lågt även om de senaste åren haft något lägre tal. 2019 sticker ut med 8,7.

Varför detta intresse att hålla "pandemin" vid liv? Det är över, sedan länge.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_demografi
Citera
2021-06-28, 09:17
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Varför detta intresse att hålla "pandemin" vid liv? Det är över, sedan länge.

Oerhört skickligt av media att göra världens befolkning till big pharmas nyttiga idioter. Lite skräckpropaganda är allt som behövs för att kontrollera folk. Det ser vi inte minst i denna tråd.

För mig är pandemin förra årets nyhet. Jag var orolig i några veckor innan jag fick nys om vad det var frågan för virus och vilka som blev sjuka.

Och fortfarande ser inte så många den röda tråden här att det är ett folkhälsoproblem som skapat denna "pandemi", och vad som krävs av var och en för att undvika framtida liknande pandemier.

Varför gå med på att vara slav under big pharma? Det är inget för mig i vart fall...
Senast redigerad av kurt-sune 2021-06-28 kl. 09:36.
Citera
2021-06-28, 09:18
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Varför ska alla stanna hemma för ett virus som är helt ofarligt för de allra flesta? Det har ju inte ens hjälpt att stanna hemma har det visat sig..
För att vi skall göra vårt yttersta för att skydda dem som viruset INTE är ofarligt för, men det begriper inte du för du är egocentrisk och totalt oförmögen att visa empati, samtidigt som du själv tolkar och beskriver andra människors empatiska drifter som något "vansinnigt" och dina egna brister som "praktiskt tänkande". Mupp.
Citera
2021-06-28, 09:22
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Oerhört skickligt av media att göra världens befolkning till big pharmas nyttiga idioter. Lite skräckpropaganda är allt som behövs för att kontrollera folk. Det ser vi inte minst i denna tråd.

För mig är pandemin förra årets nyhet. Jag var orolig i några veckor innan jag fick nys om vad det var frågan för virus och vilka som blev sjuka.

Och fortfarande ser inte så många den röda tråden här att det är ett folkhälsoproblem som skapat denna "pandemi", och vad som krävs av var och en för att undvika framtida liknande pandemier.

Varför gå med på att vara slav under big pharma? Det är inget för mig i vart fall...

+1. Man fattade redan någon gång runt påsk förra året att allt var en stor haux när "flatten the curve" hade uppfyllts men trots det infördes masktvång utomhus i många länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in