2021-06-28, 07:29
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Åsa Lindeborg i Aftonbladet 22 juni har en bra krönika ang tramset att inte agera under pandemin. Krönikan inleds med
”Pandemin, vilken snuttefilt den har varit för regeringen. Så snart oppositionen har velat prata politik, har statsråden ajabajat att det vore oansvarigt, eftersom vi befinner oss ”mitt i en pandemi”.”

( jag lyckades inte få till en länk till hela krönikan)

Absolut, men jag resonerade utifrån hur jag tror att Löfven tänker, inte vad jag själv anser är det logiska agerandet.
Citera
2021-06-28, 07:39
Medlem
TonyBergmans avatar
Blir spännande idag.
Mtp C igårkväll känns de som extra val kan vara aktuellt.
Men kan S och V kokat ihop något? Vart tyst där nu.
Det är ju inte omöjligt att S lyckas köpa Vs stöd för kommande budget. Men vad får han betala?
Då har ju "C inte förhandlat med V" så Annie kan slingra sig ut.
Citera
2021-06-28, 07:39
Medlem
Får en känsla av att C:s önskedröm är en Regering med S+M+C. C tjatar dagligen om att partierna ska samla sig i mitten.

En samlingsregering verkar dock vara helt omöjlig i Sverige till skillnad från många andra länder. Varför denna primitiva låsning just i Sverige?

Jag själv röstar inte på något av dessa partier men nu är läget som det är i Sverige och det kräver en stabil och säker majoritet.

Det har ingen betydelse om katten är vit eller svart bara den fångar möss.
Senast redigerad av Konrad 2021-06-28 kl. 07:42.
Citera
2021-06-28, 07:41
Medlem
Madagascars avatar
Fridolin gjorde en bra poäng i P1 nyss. C och V har kunnat samtala förut och fortfarande samarbetar de på lokala och regionala håll i landet, så då är det tramsigt att C inte klarar av att snacka med V nu. Detta kan komma komma kosta C i ett extra val eller ordinarie val då C framstår som bångstyriga.
Senast redigerad av Madagascar 2021-06-28 kl. 07:50.
Citera
2021-06-28, 07:41
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
S vinner valet. Folket vill ha ordning nu.

Ha ha, kul skämt.
Citera
2021-06-28, 07:42
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag tror att Löfven låter det gå till talmansrundor, och att han kommer skylla problemen på andra, oavsett om det blir en låtsasborgerlig regering efter talmansrundorna alternativt att det blir extra val oavsett vilka som bildar regering.
Citera
2021-06-28, 07:44
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Får en känsla av att C:s önskedröm är en Regering med S+M+C. C tjatar dagligen om att partierna ska samla sig i mitten.

En samlingsregering verkar dock vara helt omöjlig i Sverige till skillnad från många andra länder. Varför denna primitiva låsning just i Sverige?

Jag själv röstar inte på något av dessa partier men nu är läget som det är i Sverige och det kräver en stabil och säker majoritet.

Det har ingen betydelse om katten är vit eller svart bara den fångar möss.
Då är S+M+Mp enklare. Mp är betydligt mer flexibla än C.
Citera
2021-06-28, 07:46
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chickenodogo
S har suttit och möjliggjort lätt-borgerlig politik i tre år, med passiv stöd från V. Draget från Dagostar är bra, ganska få som faktiskt skyller krisen på dem. Deras stöd var billig, men januaripartierna försökte få det ännu billigare.
Det lustiga var att Lööf av alla skyllde krisen på V i TV igår.
Citera
2021-06-28, 07:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Fridolin gjorde en bra poäng i P1 nyss. C och V har kunnat samtala förut och fortfarande samarbetar de på lokala och regionala håll i landet, så då är det tramsigt att C inte klarar av att snacka med V nu. Detta kan komma komma kosta C i ett extra val eller ordinarie val då C framstår som bångstyriga.
Det är stor skillnad på att samarbeta lokalt och i rikspolitiken. Att folk inte kan förstå det enkla.

Fridolin vet detta själv men ljuger för att pressa C att rädda MPs maktinnehav.
Citera
2021-06-28, 07:56
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
S vinner valet. Folket vill ha ordning nu.

o det har vi fått med S? haha hoppas de va ironi
Citera
2021-06-28, 07:58
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Lustig hur man lyckats lura folket att C är ett "mittenparti" när det i själv verket är kanske det mest extrema parti vi har. Verkligen ett ytterkantsparti. SD är det riktiga mittenpartiet.
Citera
2021-06-28, 07:59
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Det är stor skillnad på att samarbeta lokalt och i rikspolitiken. Att folk inte kan förstå det enkla.

Fridolin vet detta själv men ljuger för att pressa C att rädda MPs maktinnehav.
Kom igen nu... C kan ju inte ens diskutera med V. "De ska inte få något inflytande." Herregud... C är ju i trotsåldern!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in