2021-06-27, 22:51
Medlem
HejaFinlands avatar
Det verkar som Aftonbladet börjar tröttna på Lööf. Hon säger nej till allt. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bn3j4A/annie-loofs-trippla-nej-till-extraval-och-samarbete-med-v-och-sd
Citera
2021-06-27, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Ni är orättvisa mot Annie Lööf.
M:s Elisabeth Svantesson upprepar sitt erbjudande till C om ökade rättigheter för markägare i Sverige. Förstår ni inte att med ökade rättigheter för markägare, då är deras mark till slut inte längre Sveriges mark?
C ser iallafall inte ökade rättigheter för markägare som deras viktigaste fråga, och det gör att jag litar mer på dem än på tex SD.
De farligaste partierna i Sverige just nu är M, KD, L och SD. Håll dessa partier borta från all politisk makt!

Vad är det du säger?
Det är farligt för markägare om staten inte äger deras mark?
Och det är Sveriges största hot?
Har du lämnat hemmet någon gång det senaste decenniet?
Citera
2021-06-27, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Hur sannolikt är det att V skulle foga sig igen?, då faller ju ALLT de vunnit den sista veckan.

Det borde inte vara sannolikt, men tror att S partiledning är slipade och erfarna och säkerligen har lång erfarenhet av att på rätt sätt manipulera en ganska ung och lite mer oerfaren person som V:s Dragonstar. Även om hon hade sitt jättestarka ögonblick nyligen. Men men den som lever får se.
Citera
2021-06-27, 22:54
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Högst oklart vilken mittenregering hon pratar om. S och M har liksom inte varit så här olika sedan 90-talet. Framför allt; vad får henne att tro att hon skulle få vara med i en sådan koalition? S+M har 48 % och hade lika gärna kunnat välja att ta med L eller Kd. Kd skulle antagligen vara en lågoddsare då de har mycket gemensamt med både S och M i många frågor. C har inte så mycket gemensamt med Kristerssons M. Reinfeldts nyliberala tid är liksom förbi.

Hon vet mycket väl att någon regering som innehåller M och S är helt utesluten. Vad hon hoppas på är att läsningen ska vara stå stark att både M och S tillslut släpper fram Annie Lööf som statsminister i någon form av kompromiss.
Citera
2021-06-27, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Mycket möjligt. Men räcker det? i en ny omröstning om stefan löfven som statsminister så kan det väl bli 175 nej!? SD + M + KD + L + helena lindahl

Ja jag vet inte. 🙃 I tråden här är det ju någon som nu säger att Löfven kommer utlysa extraval imorgon kl 11. Spännande om det stämmer. Extraval vore det bästa.
Citera
2021-06-27, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det verkar som Aftonbladet börjar tröttna på Lööf. Hon säger nej till allt. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bn3j4A/annie-loofs-trippla-nej-till-extraval-och-samarbete-med-v-och-sd

Förstår fortfarande inte hur folk kan rösta på henne. Det är helt obegripligt.
Citera
2021-06-27, 22:56
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Hon vet mycket väl att någon regering som innehåller M och S är helt utesluten. Vad hon hoppas på är att läsningen ska vara stå stark att både M och S tillslut släpper fram Annie Lööf som statsminister i någon form av kompromiss.
I nästa val, när det nu blir, hoppas jag S tappar till V och C till L. Å andra sidan känns det mer sannolikt att L tappar till C. Just nu känner jag bara ett djupt förakt gentemot Lööf. Jag skulle hellre se S+V än att ha med Lööf någonstans. Hoppas C har alienerat så pass många nu att ingen vill ha henne längre. Men det förutsätter att S+V+Mp, alternativt M+SD+Kd (ev. L) kan få egen majoritet, vilket är osannolikt.
Citera
2021-06-27, 22:58
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Skola sköts inte så jättebra av kommunen enligt resultaten.
Vad anser du om icke skattefinansierad privat skola?
En med fokus på utbildning och inte fokus på att man ska lära sig att rösta vänster?
Vill någon ha sina barn i privatskola och betala själv är det deras ensak.
Svenska elevers resultat har blivit allt sämre sedan friskolereformen genomfördes.
Citera
2021-06-27, 23:00
Medlem
x-factory-xs avatar
Allt började den dag Stefan Löfven ingick avtal om marknadshyror med den rödhåriga djävulen. Just marknadshyror var något hans parti var motståndare till och man hade inte heller förankrat saken med V. Vilken mästerförhandlare. Han sålde både sin egen och partiets själ den dagen som januariavtalet undertecknades.

Nu har sanningen hunnit ikapp. S är sannerligen ute på djupt vatten. Och man har dragit hela landet med sig ner i skiten.
Citera
2021-06-27, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Det tror jag inte. Jag tror det blir talmansrundor först. Löfven vill inte bära ansvaret för att ha utlyst extraval under en pandemi.

Åsa Lindeborg i Aftonbladet 22 juni har en bra krönika ang tramset att inte agera under pandemin. Krönikan inleds med
”Pandemin, vilken snuttefilt den har varit för regeringen. Så snart oppositionen har velat prata politik, har statsråden ajabajat att det vore oansvarigt, eftersom vi befinner oss ”mitt i en pandemi”.”

( jag lyckades inte få till en länk till hela krönikan)
Citera
2021-06-27, 23:02
Medlem
EggBoxJuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Ja jag vet inte. 🙃 I tråden här är det ju någon som nu säger att Löfven kommer utlysa extraval imorgon kl 11. Spännande om det stämmer. Extraval vore det bästa.
Väldigt spännande, men också nervöst.
Hur kommer den gråa massan tänka?
Ser de S som ett offer i den så kallade krisen eller ser de S som orsaken till misstroendet?
Citera
2021-06-27, 23:02
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Åsa Lindeborg i Aftonbladet 22 juni har en bra krönika ang tramset att inte agera under pandemin. Krönikan inleds med
”Pandemin, vilken snuttefilt den har varit för regeringen. Så snart oppositionen har velat prata politik, har statsråden ajabajat att det vore oansvarigt, eftersom vi befinner oss ”mitt i en pandemi”.”

( jag lyckades inte få till en länk till hela krönikan)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/KydwGG/pandemin--en-snuttefilt-for-regeringen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in