2021-06-27, 19:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Polisvännen borde direkt vidarebefordrat uppgifter till högre chef så polis och ambulans skickade till aktuell plats.

Det gjorde hen säkert också. Ambulans är inte direkt kända för att ankomma snabbt till platser som Folketorp. Det vet alla som har avlägset belägna gårdar och fritidshus. Varför tror du och en del andra här att hen inte med detsamma skulle ringt ambulans? Absurd tanke.
Citera
2021-06-27, 20:02
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Lyssnar (åter) på förhör med SD i TR.
Det handlar just nu om huruvida han och LW sagt hejdå inför sina respektive resor, till USA och Norge.

SD säger att de inte ”skakat hand och sagt hejdå vi ses om 2,5 eller 3 veckor eller hur länge jag nu skulle vara borta”, ej ordagrant.

Då verkar det som om SD:s resa var planerad att vara ”2,5-3 veckor”.
Avresedagen var 16/5. Om vi tänker att det var 2,5 v innan han kom hem så bör i vart fall maj vara slut.
(Enligt inlägg i tråden så verkar resan ha varit planerad för 2 eller 3 veckor.)

Så då återstår svaret på min fundering: när hade SD tänkt sota? Han var ju ålagd att göra det i maj och november (det har han tryckt på när storstädningen och just sotningen avhandlades).

Kort och gott:
Varför sotade han inte i början på maj?
Citera
2021-06-27, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Lyssnar (åter) på förhör med SD i TR.
Det handlar just nu om huruvida han och LW sagt hejdå inför sina respektive resor, till USA och Norge.

SD säger att de inte ”skakat hand och sagt hejdå vi ses om 2,5 eller 3 veckor eller hur länge jag nu skulle vara borta”, ej ordagrant.

Då verkar det som om SD:s resa var planerad att vara ”2,5-3 veckor”.
Avresedagen var 16/5. Om vi tänker att det var 2,5 v innan han kom hem så bör i vart fall maj vara slut.
(Enligt inlägg i tråden så verkar resan ha varit planerad för 2 eller 3 veckor.)

Så då återstår svaret på min fundering: när hade SD tänkt sota? Han var ju ålagd att göra det i maj och november (det har han tryckt på när storstädningen och just sotningen avhandlades).

Kort och gott:
Varför sotade han inte i början på maj?
Vi vet svaret på det, för att han hade eldat upp någonting som möjligen lämnat rester kvar, därför även viktigt att forsla bort askan..
Det säger emot sig självt och stämmer inte med Steffes bror duktig personlighet att missa den livsviktiga sotningen.. vilket han skulle gjort om han hade fått resa in i Amerikat
Citera
2021-06-27, 20:56
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vi vet svaret på det, för att han hade eldat upp någonting som möjligen lämnat rester kvar, därför även viktigt att forsla bort askan..
Det säger emot sig självt och stämmer inte med Steffes bror duktig personlighet att missa den livsviktiga sotningen.. vilket han skulle gjort om han hade fått resa in i Amerikat

Precis mina tankar.
Citera
2021-06-27, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det finns ju en anledning till att anhöriga inte vittnar under ed. Vi skulle haft många som fällts för mened annars. Man behöver inte vara inblandad i själva brottet för att som anhöriga ljuga eller undanhålla information.

Det har lyckligtvis rättsväsendet fullständigt klart för sig att bara för att HD och ev andra anhöriga ljugit innebär inte att de haft något med mordet att göra. Lögner och undanhållande av information är inget ovanligt av anhöriga. Jag själv skulle heller aldrig medverkat till att exempelvis mina barn dömts för mord, vare sig de är skyldiga eller ej. Det är åklagares uppgift att bevisa det, inte mitt.

Kallar man då in nära anhöriga tiĺl en mordmisstänkt som vittnen i tron att de skall berätta sanningen, eller vad?
Citera
2021-06-27, 22:54
Medlem
Citat:

Jag har under en mycket lång tid också varit intresserad av sotningen. Varför kör man iväg sotet till deponi istf att göda växter med det...? Finns väl kanske någon vettig förklaring till det, men jag har inte sett någon sådan. Kanske har ingen frågat SD om det. I vilket fall som helst så har det väl ingen betydelse längre...
Senast redigerad av zilvereko 2021-06-27 kl. 22:57.
Citera
2021-06-27, 23:19
Medlem
På något vis känns det som om fallet inte är klappat och klart ännu, trots att SD är både dömd och avliden. Vet inte riktigt själv vad jag far efter. Men något viktigt fattas, känns det som.
Ska fundera ett tag på detta. Kanske någon i tråden kan ge mig en fingervisning om vad det kan vara...
Citera
2021-06-27, 23:35
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
På något vis känns det som om fallet inte är klappat och klart ännu, trots att SD är både dömd och avliden. Vet inte riktigt själv vad jag far efter. Men något viktigt fattas, känns det som.
Ska fundera ett tag på detta. Kanske någon i tråden kan ge mig en fingervisning om vad det kan vara...

Jag håller med dej. Det känns otillfredsställande att inte få alla svar.
Hur lockades LW ut?
Mordvapnet?
Var finns LW:s mobil?
Inloggningen på LW:s dator på morgonen 15/5?
Inloggningen 7/10?
Nån medhjälpare?
GC-relaterat?
Relationsdrama?

Och så klart: hur dog SD?

Till exempel.
Citera
2021-06-28, 00:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Kallar man då in nära anhöriga tiĺl en mordmisstänkt som vittnen i tron att de skall berätta sanningen, eller vad?

Människor är ju olika. Finns anhöriga som talar sanning också. Om än inte frivilligt för att åklagare och målsägandebiträde pressat dem till det i vittnesbåset. Man klarade tyvärr inte av det med HD vilket inte förvånar mig. Hon har väl måst lära sig hantera stress och press under alla sina år med SD antar jag.
Citera
2021-06-28, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag håller med dej. Det känns otillfredsställande att inte få alla svar.
Hur lockades LW ut?
Mordvapnet?
Var finns LW:s mobil?
Inloggningen på LW:s dator på morgonen 15/5?
Inloggningen 7/10?
Nån medhjälpare?
GC-relaterat?
Relationsdrama?

Och så klart: hur dog SD?

Till exempel.
Jag kommer inte få någon ro, innan det är färdigutrett.
Det finns för mycket som fortfarande bubblar i grytan, som inte kommer sluta bara för att man lägger på ett lock.
Frågan är hur lång tid det kommer ta innan någon inte klarar att hålla tyst längre.
Det är många som är inblandade eller kanske bättre att säga att det är många som starkt misstänker och fått hintar om var saker och ting finns gömt.
Jag tror inte att Stefan ville dö, han gjorde någonting desperat, kanske påtvingad av någon, som ansåg att han inte var välkommen längre och med den kunskap Stefan hade och att han kunde dra med sig fler i fallet, så blev det enklast att han "tog livet av sig"
Varför ska det vara så hemligt hur han dog?
För att polisen gjort så många misstag?
Polisen tar emot samtal från hovrätten, med förtydligande om att Stefan ska häktas.
En halvtimme senare motringer en annan polis hovrätten och frågar om det stämmer..
Under tiden så har Stefan dött och återuppstått, polispatruller åker hit och dit och ingen vet någonting alls.
Åh, så jobbigt det blev, sekretessa hela skiten.
Citera
2021-06-28, 01:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag kommer inte få någon ro, innan det är färdigutrett.
Det finns för mycket som fortfarande bubblar i grytan, som inte kommer sluta bara för att man lägger på ett lock.
Frågan är hur lång tid det kommer ta innan någon inte klarar att hålla tyst längre.
Det är många som är inblandade eller kanske bättre att säga att det är många som starkt misstänker och fått hintar om var saker och ting finns gömt.
Jag tror inte att Stefan ville dö, han gjorde någonting desperat, kanske påtvingad av någon, som ansåg att han inte var välkommen längre och med den kunskap Stefan hade och att han kunde dra med sig fler i fallet, så blev det enklast att han "tog livet av sig"
Varför ska det vara så hemligt hur han dog?
För att polisen gjort så många misstag?
Polisen tar emot samtal från hovrätten, med förtydligande om att Stefan ska häktas.
En halvtimme senare motringer en annan polis hovrätten och frågar om det stämmer..
Under tiden så har Stefan dött och återuppstått, polispatruller åker hit och dit och ingen vet någonting alls.
Åh, så jobbigt det blev, sekretessa hela skiten.

Det blir alltid sekretessbelagt vid självmord. Denna lag gäller för samtliga konstaterade självmordsfall, inte bara SD's. Varför är det då konstigt att det förblir hemligt hur han dog?
Citera
2021-06-28, 04:29
Medlem
develis avatar
Såsom april 2017, så ock ett år senare..
SD på ännu tunnare is inför HD våren 2018.

SD: Det hon kräver går jag med på.
LW: Nä.
Jag låter dig inte.
SD: Hur ska du göra?
Jag har inget val. Vill vara kvar.
Jag är livrädd att du ska säga något fel så det upptäcks vi har kontakt."
Ab 168
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto