Citat:
Ursprungligen postat av
MajorRuffel
Jag har inte heller sett så mycket av semifinalerna, såg mer av första rundan, men det går ju inte att peta Vasilevskiy i nuläget. Han är ju så bra som han är och odiskutabel etta. Men Vegas har ju fördelen av att ha Lehner i bakfickan. Det som är så lurigt inför en sjunde match är att det inte går att reparera något. Tampa måste vara storfarvoriter i sjunde, jag försöker mer hitta något som trots allt skulle kunna ge Islanders en chans.
Islanders är ändå ett bra kollektiv som jag aldrig skulle räkna ut, även om Tampa kanske är favoriter, storfavoriter vet jag dock inte. Jag tycker många underskattar Isles. Dom spelar bra och ger allt i alla lägen. Deras defensiv skämtar man inte bort.
Jag tycker dom påminner lite om Skellefteå AIK när de började sin dominans runt 2013(?). Alla jobbar stenhårt för varandra, de försvarar och anfaller tillsammans på ett sätt som jag inte ser hos så många andra lag i ligan. Sjukt disciplinerade.
Jag kan som sagt hålla med om att Tampa är favoriter, men mjaa... jag skulle inte direkt bli förvånad om Isles vinner sista och går till final.