2021-06-24, 21:42
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Jag har inte heller sett så mycket av semifinalerna, såg mer av första rundan, men det går ju inte att peta Vasilevskiy i nuläget. Han är ju så bra som han är och odiskutabel etta. Men Vegas har ju fördelen av att ha Lehner i bakfickan. Det som är så lurigt inför en sjunde match är att det inte går att reparera något. Tampa måste vara storfarvoriter i sjunde, jag försöker mer hitta något som trots allt skulle kunna ge Islanders en chans.
Islanders är ändå ett bra kollektiv som jag aldrig skulle räkna ut, även om Tampa kanske är favoriter, storfavoriter vet jag dock inte. Jag tycker många underskattar Isles. Dom spelar bra och ger allt i alla lägen. Deras defensiv skämtar man inte bort.

Jag tycker dom påminner lite om Skellefteå AIK när de började sin dominans runt 2013(?). Alla jobbar stenhårt för varandra, de försvarar och anfaller tillsammans på ett sätt som jag inte ser hos så många andra lag i ligan. Sjukt disciplinerade.

Jag kan som sagt hålla med om att Tampa är favoriter, men mjaa... jag skulle inte direkt bli förvånad om Isles vinner sista och går till final.
Citera
2021-06-25, 01:28
Medlem
Trollfeeders avatar
Kommer Kutjerov tillbaka till match 7 tror ni? Om inte, så kostar nog den skadan platsen i finalen. Lätt att dom hade vunnit inatt utan skadan.
Citera
2021-06-25, 14:24
Medlem
Kedoxs avatar
Inte kollat mycket NHL efter att Colorado åkte ut, sugen försvann lite. Så tänkte vänta tills det är finaldags.

Men Montreal slog alltså Vegas? Imponerande minst sagt.
Och som Ducks-fan blir man även imponerad över att en åldrande Corey Perry två år i rad bidragit till att två olika tämligen otippade lag nåt finalen!

Håller fortsatt på Tampa. Är det game 7 inatt? Nog värt en kik isåfall
Citera
2021-06-26, 11:14
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Inte kollat mycket NHL efter att Colorado åkte ut, sugen försvann lite. Så tänkte vänta tills det är finaldags.

Men Montreal slog alltså Vegas? Imponerande minst sagt.
Och som Ducks-fan blir man även imponerad över att en åldrande Corey Perry två år i rad bidragit till att två olika tämligen otippade lag nåt finalen!

Håller fortsatt på Tampa. Är det game 7 inatt? Nog värt en kik isåfall

Det var Game 7, ja, och jag hoppas du tog din kik, för det var en riktigt bra match!

Det här blir en intressant final! Det är så svårt att veta vad man ska vänta sig av lag som inte har mött varandra eller någon som den andra har mött. Jag trodde inte att Habs skulle rå på Vegas, men Vegas såg ju direkt tama ut. Men nu möter Habs ett helt annat djup. Danault kan inte ta bort alla. Kan Price stoppa resten? Blir intressant att se!
Citera
2021-06-26, 15:39
Medlem
thesyss avatar
Det här blir en riktigt intressant final att följa. Klarar Montreals fyra tunga backar att stå emot Tampas råskinn Maroon, Killorn och retstickan Gourde? Vilket skick är Kucherov i? Men framförallt, de två bästa målvakterna i världen: Vasilevsky VS Price!
Citera
2021-06-26, 19:29
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Vore kul om ett kanadensiskt lag vinner Stanley Cup - det var alltför länge sen.
Citera
2021-06-27, 00:16
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Vore kul om ett kanadensiskt lag vinner Stanley Cup - det var alltför länge sen.

Själv tycker jag det vore roligt om något annat lag än Habs blir dom som får bryta torkan, eftersom dom redan har vunnit så många gånger, och att det var dom som vann senast. Skulle gärna se EP får leda Canucks till att ta bucklan tillbaka till Kanada t ex.
Citera
2021-06-27, 00:22
Medlem
Dimaks avatar
Asså Montreal????? Mitt lag Red Wings vann mot dem alla matcher denna säsong och de var inte ens närheten av slutspelet, men kul för Habs , Jag hoppas verkligen att de vinner lord stanley, tampa är sjukt bra lag.
Citera
2021-06-27, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Asså Montreal????? Mitt lag Red Wings vann mot dem alla matcher denna säsong och de var inte ens närheten av slutspelet, men kul för Habs , Jag hoppas verkligen att de vinner lord stanley, tampa är sjukt bra lag.

Montreal och Detroit har inte mött varandra alls den här säsongen...
Citera
2021-06-27, 10:14
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Montreal och Detroit har inte mött varandra alls den här säsongen...

That's the joke.

Men det var inte så roligt.
Citera
2021-06-27, 12:44
Medlem
2n00b4Us avatar
Nu hoppas jag verkligen att Tampa vinner, har inget emot att ett kanadensiskt lag vinner, men vill inte att det är Montreal.
Citera
2021-06-27, 13:08
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Nu hoppas jag verkligen att Tampa vinner, har inget emot att ett kanadensiskt lag vinner, men vill inte att det är Montreal.
Är du Leafs fan eller? Då kommer du aldrig att uppleva ett guld =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in