2021-06-24, 23:22
Medlem
statsterrorists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Om jag förstått dig rätt så är de plan som lämnar kvarvarande strimmor på himlen samt är synliga på Flightradar24 vanliga civila passagerarplan/fraktplan som lämnar ett spår av contrails bakom sig medan plan som inte är synliga på FR24 antingen är civila flygplan och då är det vanliga kondensstrimmor de sprider eller så är det militära flygplan och då är det chemtrails de lämnar efter sig.
Inom ett ytterst begränsat område ovanför där du bor är chemtrailandet schemalagt till söndagar mellan 04 - 06 och att det är militärt chemtrailande vet du eftersom det omöjligen kan vara civila flygplan i en transkontinental luftkorridor vid den tiden på dygnet.

Några frågor:
1. Varför väljer militären att chemtraila när det, enligt dig, inte finns civil flygtrafik i luften? Det vore ju mindre uppenbart och mindre avslöjande om de beblandade sig med civil trafik.
2. Hur vet du att ett plan som inte syns på FR24 är militärt och inte civilt?
3. Har militära plan specialmotorer som inte skapar vattenånga eller hur kan du veta att strimmor bakom det som, enligt dig, är militära plan består av kemikalieutsläpp och inte vanlig kondenserad vattenånga från motorerna?

1. Fråga Försvarsmakten.
2. Planen, inte planet. De skulle sannolikt synas på Flightradar till skillnad från militära diton, och det förekommer näppeligen en mycket intensiv trafik exempelvis söndagar 04.00-06.00, särskilt på en som sagt mycket begränsad geografisk area.
3. Hör med militären gällande detaljerna för deras olika radarsystem. Kanske lär du dig något.
Citera
2021-06-24, 23:25
Medlem
statsterrorists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Har du några bilder? Om inte så passa på att ta några bilder nästa gång de kommer så kan jag hjälpa till och identifiera modellen.

Ingen bra idé med tanke på att du inte skulle kunna skilja mellan en drönare och jumbojet.
Citera
2021-06-24, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av statsterrorist
De släpper bara ut kemikalier där du inte befinner dig. ...

Skönt. Då är kemikaliestrimmor inget problem för mig.
Citera
2021-06-24, 23:40
Medlem
Citat:
1. Fråga Försvarsmakten.
2. Planen, inte planet. De skulle sannolikt synas på Flightradar till skillnad från militära diton, och det förekommer näppeligen en mycket intensiv trafik exempelvis söndagar 04.00-06.00, särskilt på en som sagt mycket begränsad geografisk area.
3. Hör med militären gällande detaljerna för deras olika radarsystem. Kanske lär du dig något.
Du har fel i allt du påstår. Vänligen visa bevis på ditt fantiserande. Just ja, det går ju inte.
Citera
2021-06-24, 23:45
Medlem
Citat:
Exempel på kemikalieinnehåll i radarsystem har beskrivit några inlägg bakåt. Klarar du av att leta upp denna uppgift på egen hand?!

Du menar strålmonas påhittade svammel om äggskal och bilder på passagerarplan från Emirates? Det var inte något bra svar på hur du vet att strimmorna innehåller kemikalier.

Och du har fortfarande glömt att svara på hur strålmonas bild på ett passagerarplan kan vara ett bevis för en hemlig militär operation.
Citera
2021-06-24, 23:55
Medlem
Citat:
Ingen bra idé med tanke på att du inte skulle kunna skilja mellan en drönare och jumbojet.

Så ditt svar på min undran om du har några bilder på dina påstådda militära sprayplan är att det inte är någon idé för att ingen annan kan skilja på om det är en drönare eller en jumbojet? Märkligt kan man tycka, det borde ju vara en bra chans för dig att bli trodd.

Och jag kan inte låta bli att reflektera över att du inte ens kan beskriva flygplanen. Två motorer eller fyra? Jet eller propeller? Färg? Symboler? 100 meter långa eller 5 meter?

En misstanke som dyker upp är att du inte ens har sett några plan utan bara sitter och ljuger.
Citera
2021-06-25, 00:05
Medlem
Citat:
1. ... söndagar 04.00-06.00, särskilt på en som sagt mycket begränsad geografisk area. ...

Du verkar onekligen ha koll på exakt var och när man kan få syn på dessa mystiska kärror.

Varför bjuder du inte in folk för att beskåda dem? Är helt övertygad om att du skulle kunna tjäna en slant på att kommersialisera chemtrails-spotting. Kan man lura locka tyskar på älgsafari så är jag helt övertygad om att du kan locka flygentusiaser på lite spännande plane-spotting.

Världen är full av folk som älskar att spana in flygplan. Märkligt att du inte tipsar dem om var och när man få span på dessa flygande rariteter.
Senast redigerad av WilleGarvin 2021-06-25 kl. 00:12.
Citera
2021-06-25, 00:45
Medlem
Citat:
Menar du att militära plan visas på Flightradar?
Om de är utrustade med har ADS-B transponder och har den påslagen så visas dom på Flightradar men inte annars.
Många civila plans saknar också ADS-B transponder och visas därmed inte på FR24 så ditt argumenet att ett plan är militärt om det inte syns på FR24 är synnerligen trubbigt.

Du skrev att militära plan inte syns på samma radar som civila plan, vilket alltså är fel, men dessutom... vad har Flightradar24 med radar att göra?

Citat:
2. Planen, inte planet. De skulle sannolikt synas på Flightradar till skillnad från militära diton,
Hur gör du för att skilja ett militärt plan utan ADS-B transponder från ett civilt plan utan ADS-B transponder eller som av annan anledning inte registrerats av någon ADS-B mottagare som länkar till Flightradar24 och därför inte syns på Flightradar24?

Citat:
Svara på frågan istället.
Frågan löd: Har militära plan specialmotorer som inte skapar vattenånga eller hur kan du veta att strimmor bakom det som, enligt dig, är militära plan består av kemikalieutsläpp och inte vanlig kondenserad vattenånga från motorerna?
Senast redigerad av Prudent 2021-06-25 kl. 01:20.
Citera
2021-06-25, 10:42
Medlem
statsterrorists avatar
Citat:
Om de är utrustade med har ADS-B transponder och har den påslagen så visas dom på Flightradar men inte annars.
Många civila plans saknar också ADS-B transponder och visas därmed inte på FR24 så ditt argumenet att ett plan är militärt om det inte syns på FR24 är synnerligen trubbigt.

Du skrev att militära plan inte syns på samma radar som civila plan, vilket alltså är fel, men dessutom... vad har Flightradar24 med radar att göra?

Tror alla - utom du - inser att det är Flightradar(24) som avses när jag skriver Flightradar. Så det är din tolkning som är fel, inte det jag har skrivit.
Citera
2021-06-25, 11:25
Medlem
Citat:
Tror alla - utom du - inser att det är Flightradar(24) som avses när jag skriver Flightradar. Så det är din tolkning som är fel, inte det jag har skrivit.
Jag förstår att du med "Flightradar" avser Flightradar24.
Flightradar24 = Flightradar = FR24 = FR

Du påstår att militären kemikaliesprutar himlen för både radarförbättring och radarstörning och när du i inlägg som följer varandra skrev om militärens radar, om vad du ser/inte ser på Flightradar24, samt att civila och militära plan inte syns på samma radar så ställde jag en fråga som du ännu inte svarat på:
Vad har Flightradar24 med radar att göra?

Vidare hade inlägget ytterligare två frågor som du också duckade för. Ditt undvikande att svara ger ett intryck av att du bara hittar på allt eftersom du blir bemött och tiger när du blir synad.
Vänligen svara på frågorna:
(FB) Tråden om Chemtrails (sammanslagen tråd)

Edit.
Det är dessa inlägg gällande radar jag bad dig förklara:
Citat:
Citat:
Men du har ju knappast kunnat se alla utsläpp av kemikalier I Sverige som kommer från flygplan kontra Flightradar, särskilt när militära flygplan inte ens syns på samma radar.
Citat:
Fetat: Hur tänker du här?
Radar ser alla tillräckligt stora ekon inom dess upptagningsområde så militära flygplan syns givetvis på samma radar som civila flygplan.
Citat:
Menar du att militära plan visas på Flightradar?
Så, vad har radar med Flightradar24 att göra?
Senast redigerad av Prudent 2021-06-25 kl. 12:18.
Citera
2021-06-25, 19:20
Medlem
statsterrorists avatar
Citat:
Jag förstår att du med "Flightradar" avser Flightradar24.
Flightradar24 = Flightradar = FR24 = FR

Du påstår att militären kemikaliesprutar himlen för både radarförbättring och radarstörning och när du i inlägg som följer varandra skrev om militärens radar, om vad du ser/inte ser på Flightradar24, samt att civila och militära plan inte syns på samma radar så ställde jag en fråga som du ännu inte svarat på:
Vad har Flightradar24 med radar att göra?

Vidare hade inlägget ytterligare två frågor som du också duckade för. Ditt undvikande att svara ger ett intryck av att du bara hittar på allt eftersom du blir bemött och tiger när du blir synad.
Vänligen svara på frågorna:
(FB) Tråden om Chemtrails (sammanslagen tråd)

Edit.
Det är dessa inlägg gällande radar jag bad dig förklara:

Så, vad har radar med Flightradar24 att göra?

Förstår du inte hur jag resonerar (menar) när jag skriver som jag gör så får det vara, kanske skriver jag svårförståeligt eller så gör jag inte det, oavsett är det ok.
Citera
2021-06-25, 23:41
Medlem
Citat:
Förstår du inte hur jag resonerar (menar) när jag skriver som jag gör så får det vara, kanske skriver jag svårförståeligt eller så gör jag inte det, oavsett är det ok.
Eftersom du inte svarat på en enda av frågorna är det omöjligt veta hur du resonerar.

Jag förenklar dom lite:

1. Är Flightradar24 en radar?
2. Hur kan du veta om ett plan som inte syns på Flightradar24 är militärt eller civilt?
3. Kan en militär jetmotor inte skapa kondensstrimmor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in