2021-06-26, 14:55
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Har ni lyssnat på Mike Pence och om valfusk och hans agerande?
Det var inga snälla ord precis om det som försöktes.
https://edition.cnn.com/videos/politics/2021/06/25/mike-pence-donald-trump-january-6-2020-election-results-newday-vpx.cnn/video/playlists/this-week-in-politics/
De lättduperade mähän som gallskriker om ett mytiskt och märkligt spårlöst landsomfattande "valfusk", blint och fullständigt övertygade om att det mot all bevisning existerar, försökte ju mörda honom (mfl.) så han är väl av förklarliga skäl inte helt med på denna linje...
http://www.milwaukeeindependent.com/heather-richardson/details-emerge-trump-instructed-mob-lynch-vice-president-mike-pence-not-overturning-election/
Citat:
Details emerge how Trump incited mob to lynch Vice President Mike Pence for not overturning election
More footage from inside the attack on the Capitol is coming out and it is horrific. Blood on statues and feces spread through the building are vile; mob attacks on police officers are bone-chilling.
2021-06-26, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Men så fort du får ett väldokumenterat svar så ändrar du ju bara frågeställningen. På samma sätt skulle du bara hitta något annat att klaga på OM Trump tagit delstaterna till domstol.
Ungefär som ni gör i den här tråden. Klagar på att det inte finns "bevis". Klagar på att det genomförs en audit för att samla in bevis. Det finns liksom ingen gräns för hur du och ditt lilla anhang kan vrida och vända på saker bara för att. Få. Gnälla. På. Trump.

Det har ju utvecklats till en hobby för dig och jag har ingen större lust att ödsla tid på att tillfredsställa din leklust.

Dessutom är din frågeställning patetisk. Problemet är inte om det fanns några republikaner i någon vallokal. Problemet är att många valarbetare nekades insyn. Detta känner du redan till, men eftersom demokrati bara var viktigt för dig fram till 2016 då du började tänka i banor av Orange Man Bad, nazister, måste stoppas och så vidare, struntar du i såna saker och sitter istället och anpassar frågeställningar till redan givna svar.

Här kan du läsa mer om hur demokraterna vägrade lämna ut efterfrågad information, Trumps skäl till att inte driva process mot dem, med mera.
https://www.foxnews.com/politics/trump-dismantles-voter-fraud-commission-heres-what-the-controversial-group-did

Jag tror att du till slut kommer att inse att du blivit grundlurad av MAGA men att att det inte kommer att ändra ditt kognitiva bias. Dvs även när du konstaterat att Trump,Giuliani,Powell bara hittade på, så kommer det inte få dig att ändra åsikt om Trump eller QOP/GOP

Jag klandrar dock inte dig. Du blir utsatt för ett massivt propagandakrig av oligarkmiljardärerna i USA som finansierar Breitbart,the Warroom,GatewayPundit,mfl. som göder ditt hat mot "demografiska förändringar"

MAGA-följare är sektföljare.
2021-06-26, 16:33
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:
Du vet ju att han pratar om Poll Watchers. Du använder dig bara av denna semantiska frågeställning för att sabotera diskussionen. Valövervakare nekades insyn. Antidemokratiska DNC-aktivister stoppade dem, blockerade insyn , föste undan dem fysiskt, var aggressiva, blockerade insyn genom fönster med mera, med mera. Finns redan mängder av filmer, dokumenterade vittnesmål och så vidare kring detta. Att du hakar upp dig på ett ordval säger mig att du inte är intresserad av annat än att sabotera tråden med semantiska frågor.

De som nekades tillträde, var det föranmälda och godkända personer?
Fanns det inga ”poll watchers” i lokalerna?
2021-06-26, 17:17
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Inte lätt när ens egna lögner hinner i kapp en själv och dessutom motsäger varandra.

Märkligt tonläge. Du menar för att jag inte citerade dagarna i artikeln exakt så är det jag påpekade en lögn ? Tona ned din attityd här. Vi pratar valfusk. Två stater har pausat sin räkning 3ggr i det närmsta identiskt, du tycker inte det är underligt ? Det har aldrig hänt tidigare i vartfall och att båda staterna efter paus går över till Biden är ju det vi vill ha ett svar på. Så fundera och ge ett logiskt svar varför en paus kan ske samt hur två stater har samtidiga pauser.
2021-06-26, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Märkligt tonläge. Du menar för att jag inte citerade dagarna i artikeln exakt så är det jag påpekade en lögn ? Tona ned din attityd här. Vi pratar valfusk. Två stater har pausat sin räkning 3ggr i det närmsta identiskt, du tycker inte det är underligt ? Det har aldrig hänt tidigare i vartfall och att båda staterna efter paus går över till Biden är ju det vi vill ha ett svar på. Så fundera och ge ett logiskt svar varför en paus kan ske samt hur två stater har samtidiga pauser.

En lögn är en lögn, hur många gånger den än upprepas och eftersom det inte finns något stöd för det du påstår, så är också detta lögner. Att du dessutom kommer med påstående som står i konflikt med varandra gör ju detta än mindre trovärdigt.

Vill du motbevisa detta? Börja då gärna med att påvisa ditt påståendet att, historiskt under alla presidentval genom alla tider, så har det aldrig hänt att två stater pausat rösträknandet ”nästan samtidigt”.

Jag vill, dock utan att jag kan leda det i bevis, anta att detta borde hänt många gånger. När delstater i samma tidszon pausat för nattvila, så borde detta ha gjorts ungefär samtidigt. Eller menar du att sedan 1788 så har det aldrig pausats för nattvila?
2021-06-26, 17:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
De lättduperade mähän som gallskriker om ett mytiskt och märkligt spårlöst landsomfattande "valfusk", blint och fullständigt övertygade om att det mot all bevisning existerar, försökte ju mörda honom (mfl.) så han är väl av förklarliga skäl inte helt med på denna linje...
http://www.milwaukeeindependent.com/heather-richardson/details-emerge-trump-instructed-mob-lynch-vice-president-mike-pence-not-overturning-election/
Sekten kan inte tycka om att Mike Pence attackerar dessa fånar som ropade valfusk och inte hade nått och visa upp och att Pence skulle var den som stoppa valet och utnämna trumpen till president?

En sak är säker, Mike Pence ord var mycket hårda, kan inte falla dom i smaken precis.
2021-06-26, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Instämmer helt. Men det är ju knappast smickrande för Rudy att han tar till sådana här manövrer när han pressas i frågan: menade herrn allvar med alla yviga uttalanden och kampanjmöten om det "stulna valet"?

För 25 år sedan, en tid efter bombattentatet i Oklahoma City, höll Umberto Eco ett föredrag på ett amerikanskt universitet om fascismen i hans barndom (Eco var född 1932 och hans barnaår inföll under Mussolini) och i nutiden, dess kännetecken och dess innebörd. Efter en lätt omarbetning ingick texten i en essäbok som på svenska fick titeln Fyra moraliska betraktelser. Eco diskuterar inträngande, roligt och skarpsynt den mix av olika tendenser och inneboende särdrag som förekommer bland fascistiska rörelser; många av dessa drag är kopplade till antiintellektualism, tribalism, blind våldsdyrkan och strävan att skapa ett religionssubstitut - alltså en sekt.

Jag råkade få tag på den här texten förra våren och läste den med stort intresse (flera gånger) under månaderna framåt valkampanjens slutskede. Parallellerna med Trump, hans propaganda och hans rörelse i det Eco beskriver är blott alltför uppenbara. Essän finns i sin helhet här: https://theanarchistlibrary.org/library/umberto-eco-ur-fascism

Tack snälla. jag börjar läsa denna text.
2021-06-26, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush

Vem hade kunnat ana att Mike Pence inte var särskilt pigg på att gå MAGA-sektens ärenden efter att de försökt hänga honom?

Som Trump sa den 6e januari " Mike pence did not show strength.... He did not do the right thing....we have to take our country back"

Översättning till MAGAiska: Mike Pence vägrar bryta lagen för min skull. Han är en Never-Trumper och ett OBAMA-fan och en del av DEEP STATE som inte låter oss ta vårt land tillbaka(inte låta svarta och latinos få ta del av de privilegier vi åtnjuter).
2021-06-26, 19:21
Medlem
Citat:
Du vet ju att han pratar om Poll Watchers. Du använder dig bara av denna semantiska frågeställning för att sabotera diskussionen. Valövervakare nekades insyn. Antidemokratiska DNC-aktivister stoppade dem, blockerade insyn , föste undan dem fysiskt, var aggressiva, blockerade insyn genom fönster med mera, med mera. Finns redan mängder av filmer, dokumenterade vittnesmål och så vidare kring detta. Att du hakar upp dig på ett ordval säger mig att du inte är intresserad av annat än att sabotera tråden med semantiska frågor.

Jag frågar för att få svar. Jag vill inte sabotera tråden, jag vill att folk är noggranna med fakta och att använda rätt beteckning på rätt saker. Annars blir det bara luddiga påståenden utan faktabas. Som ditt påstående nu.
2021-06-26, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
. Dessa resultat kommer ge möjligheter till omedelbara förändringar bla inom Senaten, sen kan vi ju ställa oss frågan när Biden går under 270 och Trump över 270, vad som händer då ?

Ingenting alls. Valet är klart och certifierat. Elektorskollegiet kommer inte att ändras retroaktivt. Och politiskt kommer inte heller något att ändras. Den delstat som eventuellt skulle fatta ett politiskt beslut om att dra tillbaka sina elektorsröster att kunna se fram mot ett antal rättsprocesser. Eventuellt kan de hinna bli klara före valet 2024.

Och, som sagt, med en sådan partisk revision som denna kommer acceptansen för dess resultat att vara noll utanför kretsen av Trumpsupportrar. Vill man ha någon chans att få till stånd ett folkligt förtroende för att ändra något får man vända sig till åklagare när man är klar med revisionen och då vidtar en ny utredning från polis och åklagare (inkluderande omräkning av rösterna och ny forensisk analys av valsedlarna om Ninjorna hävdar att de manipulerats). Sedan kommer brottsutredningen att leta efter de skyldiga i form av fysiska personer som går att åtala. Hittar man sådana följer åtal och rättegång. Sedan domar som överklagas. När detta slutligen kan vara avgjort går inte att veta. Men valresultatet kommer inte att ändras.
2021-06-26, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Ingenting alls. Valet är klart och certifierat. Elektorskollegiet kommer inte att ändras retroaktivt. Och politiskt kommer inte heller något att ändras. Den delstat som eventuellt skulle fatta ett politiskt beslut om att dra tillbaka sina elektorsröster att kunna se fram mot ett antal rättsprocesser. Eventuellt kan de hinna bli klara före valet 2024.

Och, som sagt, med en sådan partisk revision som denna kommer acceptansen för dess resultat att vara noll utanför kretsen av Trumpsupportrar. Vill man ha någon chans att få till stånd ett folkligt förtroende för att ändra något får man vända sig till åklagare när man är klar med revisionen och då vidtar en ny utredning från polis och åklagare (inkluderande omräkning av rösterna och ny forensisk analys av valsedlarna om Ninjorna hävdar att de manipulerats). Sedan kommer brottsutredningen att leta efter de skyldiga i form av fysiska personer som går att åtala. Hittar man sådana följer åtal och rättegång. Sedan domar som överklagas. När detta slutligen kan vara avgjort går inte att veta. Men valresultatet kommer inte att ändras.

Teorin om en ”de-certifiering” är lika dum och saknar motsvarande stöd i Konstitutionen eller i vallagarna, som när Nixter & CO ivrigt påstod att Mike Pence kunde vägra att godkänna vissa elektorer och ersätta dessa med fusk-elektorer utsedda direkt av alt right grupper inom GOP. Pence uttalade sig nyss om detta och gav svidande kritik mot denna tanke och mot att Trump argumenterade för detta.

Det som är mest spännande med detta är varför vissa Republikanska kretsar (läs alt right) driver frågor tvärtemot Konstitutionen och lagarna, då de vanligen brukar vilja identifiera sig som det parti som håller Konstitutionen högst och är ”The party of Law and order”. Ändå agerar de allt oftare tvärt emot detta.
2021-06-26, 20:19
Medlem
siisters avatar
Citat:
Om du får ett väldokumenterat svar på den frågan, kommer du ändra frågeställningen en gång till då?

Citat:
Men så fort du får ett väldokumenterat svar så ändrar du ju bara frågeställningen. På samma sätt skulle du bara hitta något annat att klaga på OM Trump tagit delstaterna till domstol.
Ungefär som ni gör i den här tråden. Klagar på att det inte finns "bevis". Klagar på att det genomförs en audit för att samla in bevis. Det finns liksom ingen gräns för hur du och ditt lilla anhang kan vrida och vända på saker bara för att. Få. Gnälla. På. Trump.

Det har ju utvecklats till en hobby för dig och jag har ingen större lust att ödsla tid på att tillfredsställa din leklust.

Dessutom är din frågeställning patetisk. Problemet är inte om det fanns några republikaner i någon vallokal. Problemet är att många valarbetare nekades insyn. Detta känner du redan till, men eftersom demokrati bara var viktigt för dig fram till 2016 då du började tänka i banor av Orange Man Bad, nazister, måste stoppas och så vidare, struntar du i såna saker och sitter istället och anpassar frågeställningar till redan givna svar.

Här kan du läsa mer om hur demokraterna vägrade lämna ut efterfrågad information, Trumps skäl till att inte driva process mot dem, med mera.
https://www.foxnews.com/politics/trump-dismantles-voter-fraud-commission-heres-what-the-controversial-group-did

Varför tog du ens upp något om "ett väldokumenterat svar" med mig när du inte kan leverera? Jag har inte frågat dig om något väldokumenterat svar. Det är du som svamlar.

Men som jag säger om angående det påstådda valfusket 2016, Donald Trump kunde ta det vidare men han gjorde det inte. Det är inte ett krav att den brottsmisstänkta godkänner en utredning innan den börjar. Tänk vad enkelt det vore att begå brott i så fall fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in