Citat:
Ursprungligen postat av
Alpoxen
So what? Triumfglass har tagit ett strategiskt beslut som syftar till att sälja mer glass. De har säkert vägt in både sin målgrupp och diskussioner som denna och kommit fram till sitt beslut.
Den fria marknaden fungerar så

Problemet är inte att de slutar sälja glassen för att den skulle blivit omodern eller inte lönsam. Tillräckligt många gen X och boomers köper ju glass för att den skall sälja bra några år till. Många handlar glass av nostalgi så det blir mycket GB Sandwich och 88:an för mig (då mitt barnmärke Åhus Glass är borta för alltid, snyft).
Det är för att Triumfglass gör det av fel skäl och det är dags att sätta ned foten mot de okunniga och löjliga woke-dreven. Att ni som är unga verkar hjärntvättade och historielösa är skäl nog! Att bara tro att Volvos logga är en manlighetssymbol är så hemskt att jag blev chockad!
Jag köpte bara en slags Triumfglass och det var halvliters Himmelsk Röra. Nu har nya märket Alvesta Glass samma namn på en litersförpackning... så jag bytte till den. Jag lovar att aldrig mer köpa Triumfglass!
Annars äter jag av lokalpatriotiska skäl gärna klassiska konkurrenten till Åhusglass = Engelholmsglass.
Otto och Glassfabriken i övrigt. Skånsk glass av sonen till ägarna av Åhusglass.