2021-06-26, 11:30
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlXgustav
Enkelt, därför att det är helt otroligt att en person i varje vallokal ska lyckas manipulera resultatet utan att kollegorna får reda på det.

Och det krävs att detta fusk sker i stort sett samtliga vallokaler (som är runt 6000) för att påverka mandatfördelningen.

Det går inte att fuska på något annat sätt än att man öppnar lådan, och byter ut valsedlar med önskvärt parti samtidigt som det påverkar mandatfördelningen.

Eller att man själv i smyg lägger in några kuvert med önskvärt partis sedlar och lägger in i lådan. Men då kräver det att man också prickar av dessa röster i röstlängden så att det blir rätt antal kuvert kontra avbockade på röstlängden. Då måste du dessutom själv ha kontrollen över röstlängden samtidigt som alla andra ser på när du försöker göra något fuffens. Och har du bockat av röstlängden så har du bockat av ett gäng personer som kanske dyker upp senare och inte får rösta eftersom deras namn redan blivit avprickade. Man kan sen inte skylla på att de blivit bockade av misstag eftersom det kanske är tomma rader över och under att det knappast kan vara ett misstag men snarare en medveten handling.

Förstår att sånt här är alldeles för avancerat för din lilla hjärna att du måste ställ en massa ledande frågor för att försöka sätta dit mig.

Du svarade inte på frågorna så här kommer de igen:

- Vilka olika sorts valfusk kan du komma på, lista alla varianter som du kan tänka på.
- Är du övertygad om att din lista innehåller alla möjliga sätt att fuska på?
Citera
2021-06-26, 11:33
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Men alla dessa småtjejer i 18-25års åldern som tänker med känslor kan knappast rösa traditionellt på centern? Det är inga skogsägare vi snackar om som långt tillbaka är centerns traditionella väljare. Det blir punkt 2 för alla dessa vilsna tjejer. Och jag kan inte se någon viktig fråga som centern driver som gynnar någon tjej i någon ålder.

Centern gynnar rika skogsägare som bor på landsbygden långt ifrån mångkulturen.

1. Anti-sd (högre invandring, fler kvinnomisshandel och våldtäkter)
2. Lägre skatter, helst ta bort alla sorts bidrag om dom själva fått bestämma (stor del av tjejer lever på bidrag i olika former, barnbidrag, bostadsbidrag, socialbidrag) speciellt barnbidrag och bostadsbidrag är något alla tjejer kommer att nyttja på ett eller annat sätt i framtiden.
3. Otryggt samhälle överlag

Det är helt hjärndött rösta genom endast punkt 2 som småtjejer gör. Och då blir det centern.

Kan förstå att småtjejer röstar mp och V även om deras politik också är helt hjärndöd men där har jag viss förståelse för där finns det en omfördelningspolitik som det kvinnliga könet tjänar på.

Jag går gärna 1 år till med sosseregering. Så länge som det blir extraval och L åker ur riksdagen. L är ett sänke för båda blocken. Kan inte se ett konservativt block som behöver L för att få majoritet, det blir samma scenario som när extremistpartiet MP med sina 4% får bestämma massinvandringspolitiken.

Det behövs skarpa förslag inom migration. Och L kommer bara motverka alla skarpa förslag som behövs göras.
Det är uppenbart att en del röstar på partiledare (utan att verka bry sig om vilken politik det blir och vilka konsekvenser den leder till).
Bara se här i tråden där folk säger sig komma att rösta på Nooshi eller Ebba beroende på hur de ser ut eller någon beteendeyttring de har.

Men i din lista har du inte med något alls om tillväxt. Är det så att du tror att den trillar in oavsett vilken politik man för?

Sedan år 2000 har tillväxten i Sverige ökat med 29%. Det betyder i praktiken att vi har 29% högre levnadsstandard än för 20 år sedan.
Det är 4 ggr så mycket som vad all sjukvård i landet kostar.
Eller om du låter offentlig sektor vara oberörd så får du stryka bort mer än hälften av din nettolön. (Kanske är bidrag i ditt fall).
Hur många människor är beredda att stryka bort halva sin nettolön?

Och denna ökning är inget man får oavsett vilken politik man för.
Finland t ex ligger på 22%. Nu kan någon säga att det är bara 7%. Men dessa 7% kommer svida ifall er nettolön minskar med de.
Danmark ligger på 17%. Nu kan någon säga att det är bara 12%. Men dessa 12% kommer svida ifall er nettolön minskar med de.

För man en politik som hämmar tillväxt så leder det till en lägre tillväxt och en lägre levnadsstandard än vad vi haft med mindre tillväxthämmande politik.

Hela tråden verkar helt tom på detta. Är det så att ni blint tror att tillväxt får man hur som helst?
Tyder Venezuela på det. Där har man trots massiva oljeinkomster nu det faktiskt sämre än man hade det för 60 år sedan. Man har satsat på tillväxthämmande välfärdspolitik istället.
Citera
2021-06-26, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Du svarade inte på frågorna så här kommer de igen:

- Vilka olika sorts valfusk kan du komma på, lista alla varianter som du kan tänka på.
- Är du övertygad om att din lista innehåller alla möjliga sätt att fuska på?
Jag förstår att du försöker sätta dit mig och slå på den stora trumman genom att hänvisa till att det även är fusk att man gör valpropaganda några meter innanför gränsen till vallokalen eller att några näsringsaktivister slänger eller gömmer SD-sedlar. Även om det är ett brott så är det knappast dessa "fusk" som manipulerar valresultatet, utan att du aktivt ersätter redan erlagda röster i boxen eller själv i smyg lägger in valkuvert med önskvärt partis valsedlar i boxen utan att någon annan ser det, vilket är otroligt och som jag listade.

Du försöker med alla medel inpränta att ditt system med bankid och digital röstning på något sätt skulle vara världens mest perfekta system och att manuell röstning med valsedlar i Sverige på något sätt kan manipulera valresultatet och mandatfördelningen. Men det komiska är att du inte ens kan besvara mitt inlägg i sakfrågan utan att behöva komma med en massa patetiska ledande frågor för att försöka sätta dit mig. Så vänligen svara mig hur manuell röstning manipulerar valresultatet.
Senast redigerad av karlXgustav 2021-06-26 kl. 11:38.
Citera
2021-06-26, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gabogibo
Visserligen har du rätt i sak, men jag motsätter mig till att situationen på något sätt är vanlig. Misstroendevotum sker inte var torsdag direkt.
Och hade vi fått obligatoriska talmansrundor dagen efter så hade folk klagat på det istället. Vad är problemet?
Citera
2021-06-26, 11:40
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Det är uppenbart att en del röstar på partiledare (utan att verka bry sig om vilken politik det blir och vilka konsekvenser den leder till). Bara se här i tråden där folk säger sig komma att rösta på Nooshi eller Ebba beroende på hur de ser ut eller någon beteendeyttring de har.

Så enkelt är det inte. Partledare åtnjuter frukter av sina egna handlingar.

Det är klart att jag kommer att rösta på Vänsterpartiet eftersom dess partiledare Nooshi Dadgostar i praktiken har visat att hon står upp för Folkhemmet, den svenska förhandlingsmodellen (istället för att kapitalisterna i egen suveränitet bestämmer t ex hyror eller löner) och det starka samhället - trots enorm press att vika ned sig.

Inget annat parti gör detta. Alltså är valet givet.
Citera
Medlem
Ograsts avatar
Är det måndag som löfvens mandat går ut?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Löfvén är duktig som statsminister, det är konstellationen Lööf och Löfvén som är omöjlig. Hoppas att han förstår det själv, så att han inte tar för allvarligt på nederlaget.
Tycker som dig. Kan inte va lätt att försöka få tre fruntimmer att samsas. Alla vet att när tre kärringar uppehåller sig i ett rum så är garanterat två osams.

Men han börjar bli gammal så jag tror knappast han sitter kvar tills nästa ordinarie val.
Vem ska ta över då? Damberg? Ygeman? Tror mer på Magdalena. Med resultatet att det bli fler höns i hönsgården
Citera
2021-06-26, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Du redovisade inte varför det skulle krävas tusentals synkade valarbetare för att fuska. Hur kom du fram till den siffran?
Jag tror nog att det kan bli digitala val i framtiden, men om det nu skulle bli extra omval, så är nog tiden för kort för att lägga om systemet till dess.
Men svara på en fråga, hur ska dom göra som inte har digital utrustning? Det är faktiskt ganska många. Kanske någon dataexpert kan svara på det. När det gäller att deklarera, så finns det ju alternativ, telefon, data, skicka med snigelpost eller gå till skatteverket.
Hur skulle man göra i fallet röstning? Ganska intressant faktiskt.
Citera
2021-06-26, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Så enkelt är det inte. Partledare åtnjuter frukter av sina egna handlingar.

Det är klart att jag kommer att rösta på Vänsterpartiet eftersom dess partiledare Nooshi Dadgostar i praktiken har visat att hon står upp för Folkhemmet, den svenska förhandlingsmodellen (istället för att kapitalisterna i egen suveränitet bestämmer t ex hyror eller löner) och det starka samhället - trots enorm press att vika ned sig.

Inget annat parti gör detta. Alltså är valet givet.
Och vad gör du sen när V släpper fram Löfven igen och släpper fram en S-MP-C budget med kraftiga skattesänkningar för låg och medelinkomsttagare samt skattesänkningar på ISK med hänvisning till att punkt 44 strukits?
Citera
2021-06-26, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Är det måndag som löfvens mandat går ut?
Om han avgår, ja. Men inte om han utlyser extra val. Då kan han sitta max 3 månader till.
Citera
2021-06-26, 11:45
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chickenodogo
S+MP+C+L var större än KD+M+SD så man kom undan med passiva stödet av V för budgetar.

S+MP+C är mindre än KD+M+SD+L så man behöver Vs aktiva stöd för budgetar.
V får välja. Löfven eller UK.

Citat:
UKs äss i bakfickan är att ha L på sin sida den här gången, räcker nog inte för att bilda regering, men för att tvinga fram ett extraval.
UK kan också köpa C. Då är hans problem med majoritet borta.
Men då skall han klara av att få ihop ett program som alla inblandade kan tolerera. Utan att de inblandade pratar med varandra.
Det borde han ha förberett men det är oklart om han gjort det.

Citat:
C+V I budget samarbete är nog sossarnas dröm, men sannolikt ett opinionsmässigt självmord för bägge.
Jag tvivlar på att det händer. C och V har ju inget att komma överens om.
Det som kan hända är att S får en lista med reformer. S får gå igenom den internt och se om det är tolerabelt. Sedan förklara för V vad som gäller.
Totalvägrar V så sätter dom S på läktaren. Iaf till nästa val.
Frågan för V blir Löfven eller UK.
Citera
2021-06-26, 11:51
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlXgustav
Och vad gör du sen när V släpper fram Löfven igen och släpper fram en S-MP-C budget med kraftiga skattesänkningar för låg och medelinkomsttagare samt skattesänkningar på ISK med hänvisning till att punkt 44 strukits?

Man kan säga så här: vad än Nooshi Dadgostar gör hädanefter, så är hennes insats för det svenska folket redan oerhörd. Hon stoppade systemskiftet inom hyressättningen. Det kommer det svenska folket för alltid att hylla henne för.

Vänsterpartiet har förändrats. Det är nog slut med eftergiftspolitiken. Kompromisser, JA, men ingen undfallenhet. Det är detta som Nooshi Dadgostar står för.

Skattesänkningar för de med låga inkomster är nog inte fel, men det får ju finansieras genom ett högre skatteuttag för utsugarna, dvs för storkapitalisterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in