2021-06-26, 02:02
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
En vecka efter min första vaccinering nu. Dagen efter vaknade jag med följande biverkningar:
  • huvudvärk
  • värk kring injektionsområdet
  • muskelvärk
  • mens
  • enorm trötthet

Mycket värre kanske det blir vid vaccination nummer 2 (har jag hört). 🤔

Men fick du mensen enligt din vanliga cykel eller?
2021-06-26, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Men fick du mensen enligt din vanliga cykel eller?

Nix. Har aldrig mens pga min sjukdom (anorexi) - men nu kom det iaf.

I och för sig en relativt liten och kort blödning, men ändock.

Mvh.
2021-06-26, 06:08
Medlem
Har läst en del studier och skrifter från olika håll nu och det som slår mig är att de flesta skriver att det finns rigorösa studier att det inte är farligt osv men det som förvånar är följande...."vi följer nu noga utvecklingen på de vaccinerade eftersom det inte finns långtidsdata på vaccinet och vi kan inte veta" !

Det betyder konkret att vi vet absolut ingenting om långtidseffekterna av det här experimentet...
2021-06-26, 06:52
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Har läst en del studier och skrifter från olika håll nu och det som slår mig är att de flesta skriver att det finns rigorösa studier att det inte är farligt osv men det som förvånar är följande...."vi följer nu noga utvecklingen på de vaccinerade eftersom det inte finns långtidsdata på vaccinet och vi kan inte veta" !

Det betyder konkret att vi vet absolut ingenting om långtidseffekterna av det här experimentet...

Ja precis. Det finns personer som går i god för vaccinerna och påstår att de faktiskt är helt ofarliga, helt säkra.

När någon påstår det så ljuger de eftersom ingen ännu kan veta om vaccinerna är helt säkra.
2021-06-26, 06:58
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
OT OT kanske MEN vad gäller biverkningar så är det sannolikt lika mkt "placebo" där som det är vad gäller själva vaccinet/medicinen? Förväntans psykologi? Placebo är starka krafter och sockerpiller kan läka både fysiskt och psykiskt! Märkligt men så är det! Läka, och självklart? då också motsatsen? för den som är lagd åt det hållet? INGEN vet.

Visst kan man ta med det i beräkningarna men varför ser vi då inte detsamma när det kommer till vanligt influensavaccin?

När någon ska vaccineras mot influensa så får han eller hon veta innan att man kan få bieffekter och att man kan bli sjuk.

Jag har inte hört något om att folk skulle ha varnats i stor utsträckning om att det skulle kunna ge en massa biverkningar när man vaccinerar sig mot covid-19 utan snarare tvärtom så har det väl matats ut hur säkra och ofarliga vaccinerna är.

Även när bieffekterna började dyka upp och folk fick blodproppar så sades det först inte bero på vaccinerna.

Man var då säkra på att blodpropparna inte var kopplade till vaccinerna men som vi vet så ändras det sedan.

Jag ser då helt enkelt inte att placebo har en så stor inverkan på covidvaccinernas statistik.
2021-06-26, 07:03
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred

Gå för fan inte ut vet jag! Risken är påtaglig att något hemskt händer.

Sitt du kvar där du sitter och låt mamma komma ner med leverpastejsmörgåsar och Oboy. Det är säkrast så!
2021-06-26, 10:24
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Nix. Har aldrig mens pga min sjukdom (anorexi) - men nu kom det iaf.

I och för sig en relativt liten och kort blödning, men ändock.

Mvh.

Intressant.
Kommer ihåg för några månader sen, att det var många kvinnor som rapporterade förändringar av menstruationen.
Jag har dock inte följt upp eller fått betydelsen förklarad för mig sen dess dock.
2021-06-26, 10:29
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Gå för fan inte ut vet jag! Risken är påtaglig att något hemskt händer.

Sitt du kvar där du sitter och låt mamma komma ner med leverpastejsmörgåsar och Oboy. Det är säkrast så!

Vad gör du i denna tråd? du kommer aldrig med någon substans, du förlöjligar bara folk.

Du liksom användaren "SittFint" agerar väldigt förutsägbart i varje tråd, man behöver bara se er profil-ikon för att veta ungefär vad ni kommer säga om allt.
2021-06-26, 10:35
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Vad gör du i denna tråd? du kommer aldrig med någon substans, du förlöjligar bara folk.

Du liksom användaren "SittFint" agerar väldigt förutsägbart i varje tråd, man behöver bara se er profil-ikon för att veta ungefär vad ni kommer säga om allt.
Men ni kommer ju aldrig med något av substans. Det mesta är ju foliehattsteorier på Qanon-nivå ungefär. Och det är lönlöst att få er att ta del av vetenskapligt material som gått igenom peer-review och andra kontroller.

Då hamnar vi här till slut. Ett förlöjligande och kastande av invektiv.
2021-06-26, 10:46
Medlem
Citat:
Intressant.
Kommer ihåg för några månader sen, att det var många kvinnor som rapporterade förändringar av menstruationen.
Jag har dock inte följt upp eller fått betydelsen förklarad för mig sen dess dock.

Oki.

Googlade lite snabbt förut och fann följande från BBC - https://www.bbc.com/news/health-56901353

Kan bero på nåt som har med immunsystemet att göra, enligt artikeln iaf. Men man vet inte 100% säkert.
2021-06-26, 10:55
Medlem
Citat:
Oki.

Googlade lite snabbt förut och fann följande från BBC - https://www.bbc.com/news/health-56901353

Kan bero på nåt som har med immunsystemet att göra, enligt artikeln iaf. Men man vet inte 100% säkert.

Kolla Läkemedelsverkets hemsida. Jag tror du kan rapportera din misstänkta sidoeffekt på den sidan. I USA rapporterar dom misstänkta biverkningar till VAERS och i UK till MHRA - Yellow Card scheme.
2021-06-26, 11:16
Medlem
Karmans avatar
Har nu tagit båda doserna Pfizer och för mig har det varit löjligt lite "biverkningar". Lite ont i armen och lite ont i huvudet första gången. Ännu mindre ont armen andra gången och ingen huvudvärk. Nu känner jag mig som vanligt. Svininfluensavaccinet var värre, då blev jag lite småsjuk i ett par dagar, med lite feber etc. Även ett TBE-vaccin jag tog förra sommaren var jobbigare än coronavaccinet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in