Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Det röstas huvudsakligen utifrån följande utgångspunkter:
1. Traditionellt
2. Häftig person
3. Enstaka viktig fråga
Väldigt få tänker helhet när de röstar och dagens samhälle där influencers påverkar väldigt många att följa olika strömmar gör ställningstagande ännu mindre pragmatiskt.
S har förlorat en del till SD genom punkt 3. Frågan är dock hur mycket Annie Lööf vunnit på punkt 2 i förhållande till vad hon förlorat på punkt 3?
Men alla dessa småtjejer i 18-25års åldern som tänker med känslor kan knappast rösa traditionellt på centern? Det är inga skogsägare vi snackar om som långt tillbaka är centerns traditionella väljare. Det blir punkt 2 för alla dessa vilsna tjejer. Och jag kan inte se någon viktig fråga som centern driver som gynnar någon tjej i någon ålder.
Centern gynnar rika skogsägare som bor på landsbygden långt ifrån mångkulturen.
1. Anti-sd (högre invandring, fler kvinnomisshandel och våldtäkter)
2. Lägre skatter, helst ta bort alla sorts bidrag om dom själva fått bestämma (stor del av tjejer lever på bidrag i olika former, barnbidrag, bostadsbidrag, socialbidrag) speciellt barnbidrag och bostadsbidrag är något alla tjejer kommer att nyttja på ett eller annat sätt i framtiden.
3. Otryggt samhälle överlag
Det är helt hjärndött rösta genom endast punkt 2 som småtjejer gör. Och då blir det centern.
Kan förstå att småtjejer röstar mp och V även om deras politik också är helt hjärndöd men där har jag viss förståelse för där finns det en omfördelningspolitik som det kvinnliga könet tjänar på.
Jag går gärna 1 år till med sosseregering. Så länge som det blir extraval och L åker ur riksdagen. L är ett sänke för båda blocken. Kan inte se ett konservativt block som behöver L för att få majoritet, det blir samma scenario som när extremistpartiet MP med sina 4% får bestämma massinvandringspolitiken.
Det behövs skarpa förslag inom migration. Och L kommer bara motverka alla skarpa förslag som behövs göras.