2021-06-26, 02:31
Medlem
Dark_drivers avatar
Ja hur stor skulle risken vara att just jag blir stoppad efter e4an på väg söderöver den här natten mot midsommardagen? Min bil är helt laglig alla lampor fungerar tex det är en större SUV av lite äldre modell jag kommer passerar 4 städer 2 mindre 2 större. Anledningen för att jag inte vill bli stoppad har ingen med att göra. Eller är det bättre att åka iväg runt klockan 09:00 i dag då ja en då inte kan sova har mina saker packade och bilen lagad så är jag bra sugen att åka nu på en gång men det skiter sig totalt om jag blir stoppad
Citera
2021-06-26, 02:49
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Hoppas Dirty Harry stoppar dig och du får blåsa.

Dricka och köra bil är inget storstadsbor ska hålla på med.
Citera
2021-06-26, 02:52
Medlem
Termos99s avatar
Finns ett nästan helt säkert sätt att undvika Polisen - Följ lagen.
Citera
2021-06-26, 02:55
Medlem
Dark_drivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Hoppas Dirty Harry stoppar dig och du får blåsa.

Dricka och köra bil är inget storstadsbor ska hålla på med.

Jag är helt nykter men det är det jag ska frakta som kan bli ett stort problem för mig
Citera
2021-06-26, 03:01
Medlem
Dark_drivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Finns ett nästan helt säkert sätt att undvika Polisen - Följ lagen.

Givetvis så kommer jag hålla skyltadhastighet och köra som folk men av olika omständigheter så har jag en last med tjack och benzo med mig och jag kunde naturligtvis inte låta bli och använda lite av tjacket med så nu är jag pigg som fan ska köra från Norrland ner söderöver och är sugen att dra redan nu istället för runt 09:00 i morgon
Citera
2021-06-26, 04:25
Medlem
Dark_drivers avatar
Vill packa och sticka nu polaren sover hänga här när jag kan vara nästan hemma vid 09:00 åker jag nu borde jag fast jag kör efter skyltadhastighet vara hemma vid 11:00 men nojar som fan bilen med KCR-boxen på max toppar 169km/h pga utväxlingen och effektkurvan men den går från 0 till 169 på lätt 15 sekunder då den accar på som fan enda setet att finta polisen är att köra ut i svår träng då den är extremt bra på att ta sig fram i svår terräng så hur ska jag göra varken jag eller bilen är kända för polisen så bör ju vara lungt?
Citera
2021-06-26, 07:07
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dark_driver
Vill packa och sticka nu polaren sover hänga här när jag kan vara nästan hemma vid 09:00 åker jag nu borde jag fast jag kör efter skyltadhastighet vara hemma vid 11:00 men nojar som fan bilen med KCR-boxen på max toppar 169km/h pga utväxlingen och effektkurvan men den går från 0 till 169 på lätt 15 sekunder då den accar på som fan enda setet att finta polisen är att köra ut i svår träng då den är extremt bra på att ta sig fram i svår terräng så hur ska jag göra varken jag eller bilen är kända för polisen så bör ju vara lungt?

Hur gick det nu då?

hade du tänkte fly ut i terrängen med din suv om snuten kommer?

om du nojjar för att åka fast är det gissningsvis konsekvenserna som suger, så låt bli då! borde väl inte vara så svårt att få tiden att gå om du är påtänd.

åk du vid 9...klart säkrare
Citera
2021-06-26, 07:19
Medlem
Dark_drivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
Hur gick det nu då?

hade du tänkte fly ut i terrängen med din suv om snuten kommer?

om du nojjar för att åka fast är det gissningsvis konsekvenserna som suger, så låt bli då! borde väl inte vara så svårt att få tiden att gå om du är påtänd.

åk du vid 9...klart säkrare

Jag har packat mina saker i bilen nu och ska säga hejdå till min polare sen åker jag och tankar sen rullar jag hemåt 🙂👍🙃
Citera
2021-06-26, 07:20
Avslutad
36,4%.
Citera
2021-06-26, 07:22
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dark_driver
Jag har packat mina saker i bilen nu och ska säga hejdå till min polare sen åker jag och tankar sen rullar jag hemåt 🙂👍🙃

sömnbrist och bilkörning kan ge konsekvenser för resten av ditt liv....hoppas ingen oskyldig drabbas.
Citera
2021-06-26, 07:37
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Stanna hemma, ingen vill ha en påtänd tjackpundare på vägarna.
Citera
2021-06-26, 07:39
Bannlyst
jävligt mycket poliser ute nu
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem