2021-06-25, 21:36
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Det lät lika på Gotland förra sommaren också.
Fanns väl visst fog för det om man får tro tråden:
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
2021-06-25, 21:38
Medlem
engammalfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag sa bland unga.
jaja ok.
Citera
2021-06-25, 21:49
Medlem
madchances avatar
Ny peer-reviewed metaanalys av Ivermecin i American Journal of Therapeutics. Ivermectin fungerar.

https://journals.lww.com/americantherapeutics/Abstract/9000/Ivermectin_for_Prevention_and_Treatment_of.98040.a spx
Citera
2021-06-25, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Fast nu är det folkhälsan och inte dumstruten i ansiktet som är orsaken till Japans utfall. Sverige har trots utebliven lockdown, uteblivet munskyddskrav (fortfarande bara en liten minoritet som bär dumstruten i Sverige), och längre och kallare vintrar, hög andel 70+ och mörkhyade än de flesta andra länder ändå klarat sig bättre än många av dessa. Så uppenbarligen är dessa samhällsförstörande åtgärder helt värdelösa.

Haha nog för att det är midsommar men nu är du allt full va?
Sverige är bland de värsta vilket du kan se på min länk:
Lista över länder med Covid smittade
Citera
2021-06-25, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Ny peer-reviewed metaanalys av Ivermecin i American Journal of Therapeutics. Ivermectin fungerar.

https://journals.lww.com/americantherapeutics/Abstract/9000/Ivermectin_for_Prevention_and_Treatment_of.98040.a spx

Skit in skit ut som man säger. Merparten av ivermektinstudier har varit skitstudier från tredje världen, oblindade, orandomiserade osv. De med kvalitet har visat på ingen effekt med ivermektin.

Dessa herrar du citerar har stoppat ihop alla skräpstudier och gjort en liten sammanfattning och plötsligt tror de då att det fungerar.

Kom tillbaka när NIH rekommenderar ivermektin. Den dagen kan vi börja diskutera det hela.
Citera
2021-06-25, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engammalfisk
Det stoppar spridningen av viruset ser du att vaccinera sig, & det är inte bara 80 åringar som avlider. Om du vet annorlunda får du gärna dela med dig av dina källor men facebook grupper räknas inte tyvärr.
Nu har du inte frågat mig, men jag ska ändå svara. Jag skulle, om jag var du, läsa böcker/artiklar skrivna av den legendariske Linus Pauling (kemist, nobelpris) Matthias Rath (läkare) min personlige favoriten, LEGENDEN Frederick Klenner (läkare) Jörg Spitz (professor/läkare)
Det finns självklart flera riktiga, genuina forskare/professorer/läkare, men jag orkar inte sitta här och skriva.

Man kan också göra så här. Man kan läsa vad "professor" Björn Olsen skriver och rekommenderar, och göra tvärtom. Man kan inte missa målet. Det är nästan lika bra som att läsa böcker/artiklar skrivna an ovannämnda författare. Nu ska bara påpeka att allt detta inte handlar om den där covidbluffen, utan om hälsan i allmänhet, och försvinna härifrån.
Citera
2021-06-25, 22:54
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Fanns väl visst fog för det om man får tro tråden:
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Och ändå hade de 1 intensivvårdsfall på hela förra sommaren och som mest 2 på sjukhus samtidigt.
Citera
2021-06-25, 22:59
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Och ändå hade de 1 intensivvårdsfall på hela förra sommaren och som mest 2 på sjukhus samtidigt.
Som flest 6 på sjukhus, men visst - de två senare vågorna verkar ha slagit hårdare.
Citera
2021-06-25, 23:00
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Haha nog för att det är midsommar men nu är du allt full va?
Sverige är bland de värsta vilket du kan se på min länk:
Lista över länder med Covid smittade

För att folk springer och testar sig i tid och otid. Hur kan du veta till 100% att vi ligger högst på smittospridning?

Att man testas positiv behöver inte ens betyda att man är sjuk.

Tvärtom är vi ett av de länder som klarat pandemin bäst i Europa.
Citera
2021-06-25, 23:12
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DedMoroz
Nu har du inte frågat mig, men jag ska ändå svara. Jag skulle, om jag var du, läsa böcker/artiklar skrivna av den legendariske Linus Pauling (kemist, nobelpris) Matthias Rath (läkare) min personlige favoriten, LEGENDEN Frederick Klenner (läkare) Jörg Spitz (professor/läkare)
Det finns självklart flera riktiga, genuina forskare/professorer/läkare, men jag orkar inte sitta här och skriva.

Man kan också göra så här. Man kan läsa vad "professor" Björn Olsen skriver och rekommenderar, och göra tvärtom. Man kan inte missa målet. Det är nästan lika bra som att läsa böcker/artiklar skrivna an ovannämnda författare. Nu ska bara påpeka att allt detta inte handlar om den där covidbluffen, utan om hälsan i allmänhet, och försvinna härifrån.

Japp, det finns en del sådana personer. Björn Olsen är definitivt en av dem. Joe Biden är en annan. Matt Hancock är en tredje. Brittiska hälsoministern som idag blev påkommen med att ha varit otrogen med en anställd under samma period då han förbjöd övriga befolkningen att ha sex med någon man inte bor med (dvs sexförbud för de som bor själva), eller krama sina vänner och familjemedlemmar (som man inte bor med). Ta helt enkelt vad dessa personer säger och gör precis tvärtom. Då vet man att man gjort rätt. Säger Matt Hancock att man inte ska ha sex eller krama sin vän? Ha då sex eller krama din vän. Säger Joe Biden att man ska bära mask? Gå då ut utan mask. Säger Björn Olsen att man ska vaccinera sig? Låt då bli att vaccinera dig. Mycket enkelt. Och jösses vad mycket bättre man mår än vad man gör om man följer råden från dessa dårar.
Citera
2021-06-25, 23:16
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Skit in skit ut som man säger. Merparten av ivermektinstudier har varit skitstudier från tredje världen, oblindade, orandomiserade osv. De med kvalitet har visat på ingen effekt med ivermektin.

Dessa herrar du citerar har stoppat ihop alla skräpstudier och gjort en liten sammanfattning och plötsligt tror de då att det fungerar.

Kom tillbaka när NIH rekommenderar ivermektin. Den dagen kan vi börja diskutera det hela.

Till skillnad från det heliga "vaccinet" då menar du?

Citera
2021-06-25, 23:46
Bannlyst
Hur länge kommer restaurangerna vara öppna från 1 juli när steg 2 presenteras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in