2021-06-25, 21:11
Medlem
engammalfisks avatar
Jag tacka nej till vaccinet för var rädd för biverkningar men jag borde ha tagit, inte för mig själv men för barn som kanske vill ha kvar sina föräldrar.
Citera
2021-06-25, 21:11
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Japan har inte ens "låst in sig".

Tror dom flinar åt dig eller ser dig som lite...dum i huvudet, det har ju trots allt avlidit färre japaner av Covid än svenskar i covid sett från befolkningsmässig jämförelse.

Haha tänk om japaner fick reda på svenskar som är livrädda för "munböja"!

Fan vad vissa skämmer ut vårt land ändå.

Fast nu är det folkhälsan och inte dumstruten i ansiktet som är orsaken till Japans utfall. Sverige har trots utebliven lockdown, uteblivet munskyddskrav (fortfarande bara en liten minoritet som bär dumstruten i Sverige), och längre och kallare vintrar, hög andel 70+ och mörkhyade än de flesta andra länder ändå klarat sig bättre än många av dessa. Så uppenbarligen är dessa samhällsförstörande åtgärder helt värdelösa.
Citera
2021-06-25, 21:13
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engammalfisk
Jag tacka nej till vaccinet för var rädd för biverkningar men jag borde ha tagit, inte för mig själv men för barn som kanske vill ha kvar sina föräldrar.

Finns det barn som har föräldrar i 80-årsåldern?

För övrigt kan man ju fråga sig varför din vaccinstatus skulle ha någon påverkan på någon annan.
Citera
2021-06-25, 21:15
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
På rapport sa dom nu att delta smittan skenar i israel nu bland fullvaxinerade.
Munskyddskrav åter i israel igen nu.

Finns det på allvar folk som fortfarande tror att världen kommer återgå till det normala?

Fan, hade detta varit stryktipset hade "foliehattarna" haft 13 rätt vid det här laget.
Citera
2021-06-25, 21:18
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DedMoroz
Snarare så att det är biverkningarna av skit"vaccinet" som skenar bland fullförgiftade fårskallar.

Det verkar inte bättre. 2020, ett år när smittan skenade, första vågen etc, och INGEN var vaccinerad, fanns inte heller en enda mutation att tala om. Det fanns bara "covid-19". I mitten av december började vaccineringen (i UK). En vecka senare kom rapporter om den brittiska mutationen. Och nu står vi här, ett halvår senare, och kan FORTFARANDE inte ta bort de samhällsförstörande restriktionerna, ENBART pga "mutationerna" som bara tycks bli fler och fler i takt med vaccineringen.

Säkert en slump det också, precis som allt annat...
Citera
2021-06-25, 21:20
Medlem
engammalfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Finns det barn som har föräldrar i 80-årsåldern?

För övrigt kan man ju fråga sig varför din vaccinstatus skulle ha någon påverkan på någon annan.
Det stoppar spridningen av viruset ser du att vaccinera sig, & det är inte bara 80 åringar som avlider. Om du vet annorlunda får du gärna dela med dig av dina källor men facebook grupper räknas inte tyvärr.
Citera
2021-06-25, 21:22
Medlem
GoranPongs avatar
Verkar öka i Israel
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-57594155
Citera
2021-06-25, 21:29
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Det stoppar spridningen av viruset ser du att vaccinera sig, & det är inte bara 80 åringar som avlider. Om du vet annorlunda får du gärna dela med dig av dina källor men facebook grupper räknas inte tyvärr.

Nej, man kan fortfarande smitta någon trots att man är vaccinerad. Det erkänner även de mest högljudda vaccinförespråkarna. Så vad du har fått det där ifrån vet jag inte.

Och jo det är i princip bara 80-åringar (eller äldre) som avlider. Enligt all officiell statistik. En och annan metabolt sjuk tjockis i yngre åldrar också. Detta har vi vetat i 15 månader nu. Medianåldern för döda ligger på ca 82-84. 90-95% av döda bar på två eller fler dödliga sjukdomar vid dödstillfället. Men det finns vissa förnekare som håller fast vid sin idé om att unga och friska också dör. Det gör dem inte. Vanlig influensa tar fler unga liv än detta mycket förutsägbara virus.
Citera
2021-06-25, 21:31
Medlem
engammalfisks avatar
Citat:
Nej, man kan fortfarande smitta någon trots att man är vaccinerad. Det erkänner även de mest högljudda vaccinförespråkarna. Så vad du har fått det där ifrån vet jag inte.

Och jo det är i princip bara 80-åringar (eller äldre) som avlider. Enligt all officiell statistik. En och annan metabolt sjuk tjockis i yngre åldrar också. Detta har vi vetat i 15 månader nu. Medianåldern för döda ligger på ca 82-84. 90-95% av döda bar på två eller fler dödliga sjukdomar vid dödstillfället. Men det finns vissa förnekare som håller fast vid sin idé om att unga och friska också dör. Det gör dem inte. Vanlig influensa tar fler unga liv än detta mycket förutsägbara virus.
Jaha så Adam Alsing dog av stukad tå eller.
Citera
2021-06-25, 21:34
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jaha så Adam Alsing dog av stukad tå eller.

Lol, ständigt denna "vad dog Adam Alsing av då?!!

Han ingår i kategorin yngre ålder med metabola sjukdomar. Sen om han dog av covid är det ingen som vet. Det går nämligen inte att veta om någon har covid eller ej.

Det finns gott om kändisar i 50-årsåldern som har dött genom åren. Även innan 2020. Dog de alla av covid? Det verkar så enligt din logik.
Citera
2021-06-25, 21:34
Medlem
engammalfisks avatar
Citat:
Vanlig influensa tar fler unga liv än detta mycket förutsägbara virus.
Jag kollade tror det var socialstyrelsen eller nåt kör för många månader sen, redan då var det 3 fald överdödlighet gentemot vanlig influensa, vet du mer än svenska myndigheter? Tegnell vet en åsna mer än, menar inte hen. Pratar statistik siffror så kanske var SCB, statistiska central byrån.
Senast redigerad av engammalfisk 2021-06-25 kl. 21:36.
Citera
2021-06-25, 21:35
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jag kollade tror det var socialstyrelsen eller nåt kör för många månader sen, redan då var det 3 fald överdödlighet gentemot vanlig influensa, vet du mer än svenska myndigheter? Tegnell vet en åsner mer än, menar inte hen.

Jag sa bland unga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in