2021-06-25, 20:35
Medlem
Skarmuslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innebandidos
Det här är en jätterolig kommentar, även om du sannolikt inte inser det.

Vad gäller sakfrågan om jag förstår dig rätt så anser du att en bok som bland annat beskriver jungfrufödsel för sisådär 2000 år sedan är helt ok grund för att bygga en världsuppfattning på, medan en annan bok som skrevs för sisådär 1500 år sedan och som anser att det kanske inte gick till så som det skrevs i första boken, är helt förkastlig.

Bara så man vet spelplanen alltså.
Ja, muslimer kommer aldrig någonsin uppleva Jungfrufödsel eller Mirakel i sin dynga till tro.
Citera
2021-06-25, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarmusling
Ja, muslimer kommer aldrig någonsin uppleva Jungfrufödsel eller Mirakel i sin dynga till tro.

Till skillnad från?

Alltså, vem enligt dig kommer att få uppleva jungfrufödsel?
Citera
2021-06-25, 20:40
Medlem
Skarmuslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Ja, denna "jungfrufödsel" är ju verkligen fantastiskt välbelagd!

(I något av de apokryfiska evangelierna finns det väl tillochmed en berättelse om en händelsevis närvarande kvinna, som krävde att få med egen hand "känna efter" om modern alltjämt var jungfru efter förlossningen (känns temat "oskuldsprövning" igen, någon? ))

Ja inte för inbitna rabiata judar och muslimer. Men för de Kristna värda namnet! Välbelagt i världens mest lästa bok; BIBELN.
Citera
2021-06-25, 20:48
Medlem
Citat:
Ja inte för inbitna rabiata judar och muslimer. Men för de Kristna värda namnet! Välbelagt i världens mest lästa bok; BIBELN.

Jag vet inte vad det har med saken att göra hur läst boken ifråga är (Stephen King och Conan Doyle har rätt många läsare, för den delen!) utan mera vad den anför för källor! Vilket vad jag förstår egentligen bara är hörsägen, levererad i n:te hand..!
Citera
2021-06-25, 20:49
Medlem
Skarmuslings avatar
Citat:
Till skillnad från?

Alltså, vem enligt dig kommer att få uppleva jungfrufödsel?
Alla Kristna värda namnet har upplevt Jungfrufödselns Jesus Kristus!
Citera
2021-06-25, 20:54
Medlem
Citat:

Nu skapar du ju ett cirkelbevis: Bibeln är sann, emedan Jesus är jungfrufödd; och beviset för Han är det är att alla bibeltroende kristna upplever Honom så!
Citera
2021-06-25, 20:57
Medlem
Citat:

Du ger ett mycket intolerant intryck, och kan rimligtvis därför inte vara kristen. Jag tar därför för givet att du är en ateist, muslim eller liknande som skriver för att svärta ner kristna med idiotiska och intoleranta texter. Lite väl uppenbart dock, om jag får säga vad jag tycker.

Vad gäller sakfrågan så skrev du inte att det var Jesus som skulle upplevas utan jungfrufödsel.

Citat:

Så återigen, till skillnad från vilka? Vilka är det som ska få uppleva jungfrufödsel.
Citera
2021-06-25, 21:18
Medlem
Skarmuslings avatar
Citat:
Du ger ett mycket intolerant intryck, och kan rimligtvis därför inte vara kristen. Jag tar därför för givet att du är en ateist, muslim eller liknande som skriver för att svärta ner kristna med idiotiska och intoleranta texter. Lite väl uppenbart dock, om jag får säga vad jag tycker.

Vad gäller sakfrågan så skrev du inte att det var Jesus som skulle upplevas utan jungfrufödsel.

Så återigen, till skillnad från vilka? Vilka är det som ska få uppleva jungfrufödsel.
Tolerans inför Antikrist med anhang hör inbitna judar och muslimer till.
Den som har Gud till fader, han lyssnar till Guds ord. Men ni lyssnar inte, därför att ni inte har Gud till fader. Återigen endast Kristna värda namnet upplever jungfrufödselns Jesus Kristus!
Citera
2021-06-25, 21:20
Medlem
Skarmuslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Nu skapar du ju ett cirkelbevis: Bibeln är sann, emedan Jesus är jungfrufödd; och beviset för Han är det är att alla bibeltroende kristna upplever Honom så!
Alla är inte intelligenta nog att förstå!
Citera
2021-06-25, 21:52
Medlem
Citat:
Tolerans inför Antikrist med anhang hör inbitna judar och muslimer till.
Den som har Gud till fader, han lyssnar till Guds ord. Men ni lyssnar inte, därför att ni inte har Gud till fader. Återigen endast Kristna värda namnet upplever jungfrufödselns Jesus Kristus!

Eftersom vi ju nu bortom allt tvivel visat att du inte är kristen värd namnet, kommer här lite ord från boken till dig, androm till varnagel.

Döm inte, så blir ni inte dömda. (Matteus 7:1)

Jag säger er: Älska era ovänner och be för dem som förföljer er. (Matteus 5:44)

Jag ska be för dig på det att du till sist ska hitta vägen.
Citera
2021-06-25, 22:18
Medlem
Citat:
Knäpp hypotetisk fråga som faller. Man uppfinner hjulet en gång. Muslimen gör rätt när denne avsäger sig Koranen.
Poängen är att jag inte ser hur jungfrufödseln per automatik innebär att Jesus är Guds son. Är Gud Jesus biologiska far? Ärvde Jesus såfall hälften av Guds gener?
Citera
2021-06-25, 22:50
Medlem
Skarmuslings avatar
Citat:
Eftersom vi ju nu bortom allt tvivel visat att du inte är kristen värd namnet, kommer här lite ord från boken till dig, androm till varnagel.

Döm inte, så blir ni inte dömda. (Matteus 7:1)

Jag säger er: Älska era ovänner och be för dem som förföljer er. (Matteus 5:44)

Jag ska be för dig på det att du till sist ska hitta vägen.

Antikristna; Joh 8:44 Ni har djävulen till fader, och ni vill göra vad er fader önskar. Han har varit en mördare från första början, och han står utanför sanningen därför att någon sanning inte finns i honom. När han ljuger talar han med egna ord, ty han är en lögnare och lögnens fader.

Kärleken är störst. Alla har vi ovänner som inte gillade något i vår vandel, dock så ber vi att denne skall besinna sig och godtaga förlåtelse. Alla dessa 'ovänner' du vill citera till är de kristna ovännerna och de som inte tagit ställning mot Guds Son; LÄS JUDAR och MUSLIMER främst. Endast förfallna kristna tolererar Anti-Krists anhang vid namn judar och muslimer.

Du innebandildos är redan dömd i din lögn

Jesus Kristus är Guds Son
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in