2021-06-23, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Det framgår av dokumentet men det behöver alls ej betyda något för brottet ifråga.
Troligen är hon ingift.

Hon som äger 5/6 är inte ingift utan ett helsyskon till Bengt jäger
Citera
2021-06-23, 19:07
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filur1214
Tack för rättelsen.
Citera
2021-06-24, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Nu har jag "hittat" Annika Jäger. Hon bor i Norge. Knappast något mysko kring den saken.

Hon är en helsyster till Bengt. Jag hörde att dom träffades tydligen inte förräns dom var vuxna eftersom dom särades på som små pga mammans psykiska mående.

Sen är jag inte ett dugg förvånad att polisen i Vilhelmina har gjort ett så uselt jobb som dom gjort.

I Rönnäsärendet där en karl slogs ihjäl (samma kommun) ett år senare så utreddes inte alla misstänkta, polisen klampade in och trampade på bevismaterial och skospår av sneakers ute på gården avfärdades som "skospår av damer" trots att tanten i huset skulle ha suttit i rullstol.
Polisförhör och tips "försvann" dessutom.

Brist på resurser i inlandet kan knappast förklara det..
Citera
2021-06-25, 02:20
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Vet inte var jag läste det men tydligen var tekniker och nån från rättsmedicin dit 6 månader efter det eventuella mordet tillsammans med anhöriga o borde väl då gjort en grundligare utredning?
Jag gissar dom ringde in folk från Umeå.
Och ändå får dom det till ett naturligt dödsfall, antagligen till följd av fall i trappan..

Hade velat veta hur dom förklarade blodstänken i taket bland annat och hur detta hål i huvudet kunnat uppkomma när det inte fanns några vassa kanter i närheten.
Och om man kollade det uppbrutna fönstret.
Citera
2021-06-25, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Vet inte var jag läste det men tydligen var tekniker och nån från rättsmedicin dit 6 månader efter det eventuella mordet tillsammans med anhöriga o borde väl då gjort en grundligare utredning?
Jag gissar dom ringde in folk från Umeå.
Och ändå får dom det till ett naturligt dödsfall, antagligen till följd av fall i trappan..

Hade velat veta hur dom förklarade blodstänken i taket bland annat och hur detta hål i huvudet kunnat uppkomma när det inte fanns några vassa kanter i närheten.
Och om man kollade det uppbrutna fönstret.

Ja dom var väl dit 6 månader efteråt pga att anhöriga tryckt på, det ska inte gå till så.

Bengt hade haft inbrott tidigare bla genom källaren och detta kände polisen till.
Citera
2021-06-25, 10:04
Medlem
Det framgick att efter inspelningen med Aschberg, skulle köksbordet skruvas isär, då upptäckte de massor av blod under bordsskivan.

Att polisen som hade hand om "utredningen" inte minns detaljer så långt efteråt?!
Det är inte så länge sen..

Händer det väldigt ofta att ensamma män ramlar i trappan, blodet har flödat, stänkt upp i taket, men offret tar sig till ett annat rum, utan att lämna blodspår?
En skada finns i offrets huvud, ett cirkulärt hål.

Utanför huset ser anhöriga en hammare, som de fotar av, när de kommer tillbaks är hammaren borta.

Det instängda hunden som vetkar ha blivit rastad, eftersom den inte bajsat/kissat inomhus?
Citera
2021-06-25, 10:23
Medlem
Citat:

Jag hörde igår att han har en halvsyster som bodde granne och är helt knäpp, pratas om att hon varit och brutit upp fönster hos Bengt tidigare och att hon bodde i grannhuset. Hon är född 69/70.
Citera
2021-06-25, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Jag hörde igår att han har en halvsyster som bodde granne och är helt knäpp, pratas om att hon varit och brutit upp fönster hos Bengt tidigare och att hon bodde i grannhuset. Hon är född 69/70.
Oj, känns som om det kan vara så enkelt att hon blev förbannad över någonting.
Vad vet du mer om kvinnan?
Citera
2021-06-25, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an

Vet inte om han hade nån halvsyster? Det måste ha varit hans helsyster som flyttat in pappans hus mittemot då?
Står det nåt på Lexbase om henne?
Citera
2021-06-25, 12:02
Medlem
Citat:

Vllka uppgifter finns om Bengt Jägers föräldrar? Hur gammal är hans helsyskon?
Citera
2021-06-25, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vllka uppgifter finns om Bengt Jägers föräldrar? Hur gammal är hans helsyskon?

Båda föräldrarna är döda, han har bara ett helsyskon (vad jag vet) född -70
Senast redigerad av Mummydearest 2021-06-25 kl. 12:09.
Citera
2021-06-25, 14:25
Medlem
PeterNosters avatar
Så en helsyster fick 5/6. Av återstående 1/6 så fick hans 2 helbröder 1/12 var.

2/12 = 1/6

Konstigt arvsskifte men eftersom syskonen vill ta upp fallet igen så vore det ju dumt av dem.

I folkräkningen 1980 finns många Jäger på samma adress men bara 3 på fastigheten som Bengt bor i.
Av de Jäger som bodde på samma adress är åldersfördelningen:

1892
1960*
1911
1922
1927*
1905
1924
1936*

*Samma fastighet som Bengt. Antagligen färäldrarna.

Den som påstås vara helsyster är ju född 1970 men sent på året så folkräkningen missade henne eftersom de kollar i november. Men hon finns ju inte 1980 heller och heter fortfarande Jäger idag.
Skulle hon alltså ha adopterats bort före 1980? Hon finns inte ens i Sverige då. Men 1990 är hon tillbaks och bor i Umeå.
Varför får hon så stor andel?
Hur fan kan Bengts bröder ha helt olika efternamn?
Senast redigerad av PeterNoster 2021-06-25 kl. 14:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in