2021-06-24, 16:28
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alcanarcarrer
Fan också! Har han sagt det att bön kan väcka döda? Var? Jag gjorde för liten bakgrundskoll på Sture. Har bara läst det han skrivit om covid-19 och vaccin och trodde i min enfald att det var allt han skrivit om. Jag skäms naturligtvis och avfärdar honom som stor jävla tomte om det stämmer det du säger 🙈…
Ja, jo... Här skriver han just det, men det finns en hel del annat som får mig att undra hur han mår egentligen:

http://stureblomberg.blogspot.com/2017/01/fatima-var-dod-i-tolv-timmar-men.html
2021-06-24, 16:42
Medlem
p1Schwabs avatar
Om det stämmer att den nya varianten Delta plus har muterat för mycket för att vaccinet ska fungera så blir troligtvis ADE en spännande biverkning, precis som i djurstudierna i tidigare coronavaccin.

Hur många vaccinerade är oroliga för detta?

Hur många vaccinerade ångrar bittert att de inte tog den där halvtimmen och läste på innan?
2021-06-24, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Ja, jo... Här skriver han just det, men det finns en hel del annat som får mig att undra hur han mår egentligen:

http://stureblomberg.blogspot.com/2017/01/fatima-var-dod-i-tolv-timmar-men.html

Nej du har rätt. Det han skriver här är ren galenskap.
2021-06-24, 16:51
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p1Schwab
Om det stämmer att den nya varianten Delta plus har muterat för mycket för att vaccinet ska fungera så blir troligtvis ADE en spännande biverkning, precis som i djurstudierna i tidigare coronavaccin.

Hur många vaccinerade är oroliga för detta?

Hur många vaccinerade ångrar bittert att de inte tog den där halvtimmen och läste på innan?
Det finns inget som tyder på att vaccinen inte fungerar mot Delta Plus, i alla fall om man är fullvaccinerad med något av mRNA-vaccinen.

Vet inte vad du vill påskina angående djurförsöken...?
2021-06-24, 16:52
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Om du kan ge mig jämförbara data (om du vet hur man hittar dessa på Läkemedelsverket, de för C19-vaccinen hittar jag men ej de för influensavaccinen) så ska jag svara. Förnekar inte det du säger, men då inga rapporter om döda finns i Sverige och 6 500 000 doser har givits och 45 000 rapporterade biverkningar (varav alla är tämligen lindriga förutom ett par med blodplätts- och blodproppsproblematik för AZ-vaccinet) så förefaller det inte särskilt allvarligt baserat på vad jag kunnat finna. Jag säger inte du har fel. Jag säger att det du påstår inte går att styrka baserat på vad jag kunnat hitta. 700 000 per år vaccinerar sig mot influensa, på ett ungefär, och på ett halvår har nästan 10 gånger fler doser C19-vaccin givits, men biverkningsrapporterna för influensavaccinen lyckas jag som sagt inte hitta.

Varför duger inte den amerikanska statistiken från 2018 då?
2021-06-24, 16:54
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Varför duger inte den amerikanska statistiken från 2018 då?
Nu hittar jag inte tillbaka till den, men minns jag rätt skrev du att 140 000 000 hade fått influensavaccinet, men det kan omöjligt stämma...?
2021-06-24, 17:02
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alcanarcarrer
Man måste kunna läsa och förstå vetenskaplig arbeten och artiklar, man måste kunna värdera källor. Du kan inget av det om du kallar källorna i det som finns i denna blogg för foliehattar.
Nu har du redan kommit underfund om foliehatten men ändå, du vet inget om mig eller vad jag kan. Till skillnad från de flesta utgår jag inte från MSM, alternativmedia och foliehattar när jag skaffar information.
2021-06-24, 17:42
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Det finns inget som tyder på att vaccinen inte fungerar mot Delta Plus, i alla fall om man är fullvaccinerad med något av mRNA-vaccinen.

Vet inte vad du vill påskina angående djurförsöken...?

Det finns inte heller något som tyder på att vaccinen SKULLE fungera mot Delta Plus, varför frågan om ADE blir relevant. Speciellt med tanke på att tidigare vaccin mot coronavirus i djurförsök utvecklat just ADE. Den typen av djurförsök som man hoppat över med dessa nya vaccin.

Ni som vaccinerat er har givetvis läst på om detta och ändå valt att det är värt risken. Right?
2021-06-24, 17:57
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Det finns inte heller något som tyder på att vaccinen SKULLE fungera mot Delta Plus, varför frågan om ADE blir relevant. Speciellt med tanke på att tidigare vaccin mot coronavirus i djurförsök utvecklat just ADE. Den typen av djurförsök som man hoppat över med dessa nya vaccin.

Ni som vaccinerat er har givetvis läst på om detta och ändå valt att det är värt risken. Right?
Jo, det finns hur mycket som helst som talar för att de fungerar även mot Delta plus-varianten. Skillnaden mot tidigare varianter är minimal. Den del av spikproteinet som de av vaccinet skapade antikropparna arbetar mot är detsamma i Delta plus som i alla andra varianter.

Visa gärna något som styrker det du säger om djurförsöken. Djurförsök har genomförts för ALLA C19-vaccin. Förstår inte vad du försöker säga.

Ja, självklart läste jag på innan jag tog mina två sprutor. Det är väldigt lätt att komma fram till vad som är ett intelligent val i sammanhanget. Det är inte att avstå vaccinet. Det är att avstå viruset, med hjälp av vaccinet.
2021-06-24, 18:04
Medlem
nilsjurgens avatar
Fick Pfizer idag, dos 1. Lite ont i armen. Trött som fan men det kan ju bero på att jag petade i mig en hästdos benso innan och efter pga ångest.
2021-06-24, 18:20
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Jo, det finns hur mycket som helst som talar för att de fungerar även mot Delta plus-varianten. Skillnaden mot tidigare varianter är minimal. Den del av spikproteinet som de av vaccinet skapade antikropparna arbetar mot är detsamma i Delta plus som i alla andra varianter.

Visa gärna något som styrker det du säger om djurförsöken. Djurförsök har genomförts för ALLA C19-vaccin. Förstår inte vad du försöker säga.

Ja, självklart läste jag på innan jag tog mina två sprutor. Det är väldigt lätt att komma fram till vad som är ett intelligent val i sammanhanget. Det är inte att avstå vaccinet. Det är att avstå viruset, med hjälp av vaccinet.

Vad är det som talar för att de skulle fungera menar du?

Du känner väl till att detta inte är det första coronaviruset som smittar till människor?

Man har arbetat med att ta fram vaccin mot coronavirus i ca 20 år, samtliga har blivit stoppade från att nå marknaden. I djurtester med dessa tidigare vaccin har man bla sett utveckling av ADE.

Dessa nya vaccin mot covid-19 kommer att ha djurtesterna klara 2023. Du som vaccinerat dig med dessa nya är testperson. 2023 först kan du börja fundera på att pusta ut.

Att du själv ansåg ditt val som intelligent är inte samma sak som att det VAR intelligent. Du borde klart breddat dina källor och tänkt kritiskt. Nu kan du bara hålla tummarna. Lycka till.
2021-06-24, 19:47
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Vad är det som talar för att de skulle fungera menar du?

Du känner väl till att detta inte är det första coronaviruset som smittar till människor?

Man har arbetat med att ta fram vaccin mot coronavirus i ca 20 år, samtliga har blivit stoppade från att nå marknaden. I djurtester med dessa tidigare vaccin har man bla sett utveckling av ADE.

Dessa nya vaccin mot covid-19 kommer att ha djurtesterna klara 2023. Du som vaccinerat dig med dessa nya är testperson. 2023 först kan du börja fundera på att pusta ut.

Att du själv ansåg ditt val som intelligent är inte samma sak som att det VAR intelligent. Du borde klart breddat dina källor och tänkt kritiskt. Nu kan du bara hålla tummarna. Lycka till.

Nej, några djurförsök har inte hoppats över.
Om du tror det är det nog uppenbart att du behöver bredda dina källor och faktiskt läsa säkerhetsstudierna.

Det är lite kul att många vaccinskeptiska påstår att djurförsöken hoppats över SAMTIDIGT som de delar en japansk studie som de hävdar är ”läckt” från Pfizer.
I den finns det en bild som visar hur lipidnanopartiklar koncentreras i olika organ.
Sedan tror de att det är spikeprotein det handlar om men det är en annan sak.
Poängen är att detta kommer från just djurförsöken. I detta fall på råttor som fick en hög dos intravenöst.

Hur ska ni ha det? Hoppades djurförsöken över eller är ovan nämnda studie ett falsarium??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in