2021-06-23, 04:59
Medlem
Kakksakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderator-hataren
jag har haft covid o vaccinerade mig idag.. inte för jag egentligen ville men då jag jobbar i Norge o för att kunna fortsätta med de utan tester o skit vartanan dag o begränsningar tog jag vaccin

Sådana som du är problemet, suck!

Bra att du vaccinerade dig då!
2021-06-23, 05:10
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Har de verkligen det? Grundar du detta på VAERS eller på någon annan källa?

Jag säger inte att du har fel, men det lilla jag sett som styrker olika biverkningar tyder i allt väsentligt på att de är ungefär likvärdiga de flesta vaccin.

Jag har jämfört lite olika, jag skrev det i ett annat inlägg. Bara om du jämför i Sverige med läkemedelsverket så ser du.

Du har mer bieffekter och dödsfall av vaccinerna i Sverige än influensavaccin i Usa år 2018, långt mycket mer och då har det ändå inte gått ett år ännu.
2021-06-23, 06:43
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakksakker
Sådana som du är problemet, suck!

Bra att du vaccinerade dig då!

Jag skrev ju jag gärna slapp!. Försök själv ta dej in i Norge en gång..
2021-06-23, 09:42
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det var inte svar på min fråga, som vanligt! Det är så konstigt, anser jag, att ni som är för vaxxinen alltid har så många fler svårt sjuka och döda i era familjer, släkter och vänkrets, än vad de som inte tar vaxxinen har. Sedan slumpar det så att ni även har den största andel som INTE får allvarliga biverkningar, oavsett ålder, kön, bakomliggande sjukdomar och allt som räknas som försvårande omständigheter, av dessa vaxxin - är det slumpen detta, eller är det frukten av propaganda? Har inte skrivit något om att ,man skall falla ihop och dö av vaxxinen, men att mången får svåra biverkningar av dem, men oftast inte sprutluder - konstigt!
Det är kanske inte konstigt att de som är mest positiva till vaccinen är de som själva löper större risk än andra? Då ålder är en av de viktigaste faktorerna så är det kanske inte heller konstigt att de som är positiva också känner fler som drabbats hårdare då man tenderar att ha fler vänner i närheten av sin egen ålder än de som är väsentligt yngre och om man fortfarande har äldre släktingar så är de också ännu skörare.

Rapporterna om allvarliga biverkningar i EU (sådana som leder till sjukhusvistelse) är påfallande få tycker jag. Möjligen beror det på att man i princip helt slutat med AZ och endast undantagsvis ens började med Janssen, de två som givit flest allvarliga biverkningar. Jag kan ha fel, men av de allvarliga biverkningarna som rapporterats verkar hjärtmuskelinflammation vara den vanligaste och just dessa är inte direkt konstiga då de drabbat unga och aktiva män som sannolikt inte tagit det lugnt i samband med vaccineringen. Detta kanske kan avhjälpas med att man rekommenderar att man inte tränar hårt en vecka efter vaccinering (detta är förslag och tankar som jag inte kommit på själv utan som lagts fram av medicinsk expertis).

Angående sprutluder så vet jag inte, jag umgås inte med sådana och du refererar kanske till din närmaste bekantskapskrets...?

Citat:
Ja, jag känner någon som konstaterats med Covid-19 i min nära familj - den ene fick lite svårare "plågor" än en vanlig säsongsinfluensa och min syster fick såsom en vanlig förkylning. En död känner jag till och denne spelade jag fotboll med i unga år. Det är det enda. Men, jag läser att ALLTID så är de som är positiva till vaxxinen nedlusade av dödsfall i närmaste släkt/familj/vänkrets. Det är detta som blir problematiskt med anekdotisk bevisföring - ingen vet vad som är sant, eller falskt. Sedan är det även svårt att tolka siffrorna man får från myndigheterna då det är allt för många parametrar med i leken.
Se svaret ovan. Du har rätt i att det är svårt med anekdotisk bevisning. Det gäller även anekdotisk bevisföring avseende biverkningar och risker med vaccinen och fördelarna med t.ex. inälvsmaskmedel mot C19.

Citat:
Allvarligt sjuk av vaxxinen - nej, det har jag inte hört talas om heller - i min närmaste släkt, alltså... En fråga, är du inte alls oroad över att ni som börjat ta vaxxinen kommer få ta dessa i "boostad" version, resten av livet? Kan bli tre, fyra om året, beroende på virusets förmåga att åter och åter mutera.
Det är inte konstigt att du inte har hört talas om allvarlig sjukdom till följd av vaccinen då detta är mycket ovanligt.

Angående min oro för eventuella framtida vaccineringar så är det inte en särskilt stor oro jag känner, inte värre än den jag känner inför andra vaccineringar och speciellt den årligen återkommande mot säsongsinfluensa (den tar jag inte primärt för att jag är rädd för att dö utan för att jag är rädd för att tvingas vara hemma i 2-3 veckor om jag skulle åka på den och att vara borta från jobbet under så lång tid oplanerat skulle innebära dels ekonomiskt avbräck och dels stor mängd arbete under kort tid för att kompensera min frånvaro).

Att man skulle behöva ta vaccin 3-4 gånger om året förefaller högst osannolikt och skulle så bli fallet ställs det i en annan dager då det skulle innebära ett evigt vaccinplanerande. Om det däremot begränsas till en gång om året eller ännu mer sällan så ser jag inget direkt problem med det. Nu vet vi ju inte alls hur väl och hur länge vaccinen vi får idag kommer att skydda oss mot framtida varianter, så det är svårt att säga med säkerhet hur jag skulle ställa mig i framtiden.

Citat:
Jag kanske tar sprutan längre fram - bara det att jag absolut inte vill stå först, när allt är så osäkert. I nuläget skippar jag det, men man kan aldrig säga att man är säker i en slikt komplex fråga - ingen kan det, varken de som är för, eller emot!
Du har rätt i att man inte kan vara säker och jag respekterar ditt vall att inte vaccinera dig nu (eller aldrig).

Citat:
Jaja, skit samma - vi är alla saliga i vår egen tro!
Det är en sak som är säker och vi är helt ense i!
2021-06-23, 09:46
Medlem
vnc-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
en nästintill ofarlig influensa

Den må upplevas som relativt ofarligt sett till antalet dödsfall i Sverige, dock bör man ha i åtanke att detta till stor del beror på att man i princip satt stora delar av svensk sjukvård på paus för att fokusera på denna "nästintill ofarliga influensa".

Sen går det självklart inte att bara att titta covid isolerat och påstå att den är ofarlig, förvånar mig dock inte att många bebishjärnor här tycks göra det. Det krävs uppenbarligen enorma resurser för att behandla den här "nästintill ofarliga influensan", man måste självklart betänka att övrig sjukvård som inte kan bedrivas är en fara i sig. Eller är detta också falskt? Är det möjligtvis Bill Gates som tvingar vårdpersonalen att rulla tummarna 70h per vecka och påstå att de jobbar med covid?
2021-06-23, 10:39
Avstängd
vera.os avatar
Fick andra sprutan Pfizer nyss. Testade med en mini neodymmagnet som är otroligt stark och kan meddela att jag inte blev magnetisk!
Det är bara idioter som kan inbilla sig att vaccinet är magnetiskt!
2021-06-23, 10:51
Medlem
vnc-s avatar
Citat:
Här har vi en som helt köpt MSM:s bild av läget. Ett tips - stäng av TV:n. Det är fortfarande långt fler som dör av svält än COVID, ändå ser vi inte att världens regeringar gör samma kraftansamlingar för att få bukt med detta. Man bör fråga sig varför. (För att inte tala om alla andra dödliga sjukdomar som drabbar folk hela tiden. Ämne för en annan tråd, visserligen.)

https://t.me/officialcharliewardshow/27082

Du missar hela min poäng. Covid belastar den svenska vården så hårt att det får förödande konsekvenser för övrig vård. Detta är oberoende av hur många människor som svälter ihjäl i övriga delar av världen. Att X antal människor dör är inte det primära utan hur mycket vård som krävs för att endast X antal människor ska behöva dö.

Jag har närstående som jobbar inom vården så jag har förstahandsinformation som inte är beroende av någon slags media.
2021-06-23, 11:57
Medlem
fredrochas avatar
Vaccin: Moderna (dos 1).
När: 3-4 veckor sedan.
Ställning: Neutral men misstänksam, lätt konspiratorisk men resonlig.
Biverkningar: Inte märkt något märkligt än.

Mvh
2021-06-23, 12:23
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Varför är det självklart? Det är ingen som påstår att vaccinet skapar spikproteinen, däremot gör vaccinet att kroppen börjar producera spikprotein för att på så sätt trigga immunförsvaret att reagera på detta, då det är spikproteinet i influensan som gör folk sjuka. Det blir tydligt att detta är en lek med elden,
Men vänta nu, vi skriver i en tråd om biverkningar av vaccinet och du säger själv att vaccinet INTE skapar spikproteinet, men däremot får det kroppen att skapa spikproteinet? Hur går detta till? Jag gissar att du behöver läsa på hur mRNA-vaccinen fungerar, men låt mig kortfattat beskriva det (med egna ord):

1. Vaccinet innehåller mRNA, meddelar-RNA, som reagerar med cellernas hölje och instruerar dessa att producera en DEL av ett spikprotein.
2. När kroppens celler börjar producera denna del (som i sig är oskadlig, den har inte spikproteinets skadliga egenskaper) reagerar immunförsvaret och ser detta som en infektion.
3. Kroppen bildar nu såväl antikroppar och T-celler för att bekämpa "infektionen"
4. mRNA-instruktionerna i vaccinet bryts ner och nyproduktion upphör av proteindelen
5. Kroppen har nu skapat ett försvar mot den specifika delen av spiktproteinet och då denna del förekommer i alla kända varianter av Sars COV2 så har kroppen nu förmågan att bekämpa en infektion av just de virus som ger Covid 19.

Ovanstående kan du lätt verifiera med en sökning på "hur fungerar mRNA-vaccin" eller ännu bättre, för fler resultat "how do mRNA vaccines work".

Citat:
Du verkar inte mottaglig men här kan du ju fortsätta lyssna om du vill, Robert Malone, uppfinnaren av mRNA vaccinet.
”Spike protein is very dangerous”.

https://m.youtube.com/watch?v=Du2wm5nhTXY
Jag är inte mottaglig, för jag är vacccinerad! Mot coronaviruset alltså...

Jag vet att det är en vanlig missuppfattning att Robert Malone skulle vara den som skapade mRNA-vaccinen, men nej, det är helt fel. Han var med och utvecklade tekniken i slutet av 1980-talet som sedan under 2010-talet ledde till de första mRNA-vaccinen (det finns flera, bland annat mot rabies, som fortfarande genomgår Fas3-studier). Malone var inte och är inte inblandad i någon del av framtagningen av mRNA-vaccinen, endast i samma omfattning som uppfinnaren till förbränningsmotorn är med och utvecklar senast varianten av en modern dieselmotor.

Så tillskriv inte Malone några egenskaper han inte har. Det han säger i filmen (som jag sett förut) är inte i överensstämmelse med det de som faktiskt arbetar med dessa vaccin säger. Han spekulerar helt enkelt, utan att veta och utan vetenskaplig grund.
2021-06-23, 12:28
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Jag har jämfört lite olika, jag skrev det i ett annat inlägg. Bara om du jämför i Sverige med läkemedelsverket så ser du.

Du har mer bieffekter och dödsfall av vaccinerna i Sverige än influensavaccin i Usa år 2018, långt mycket mer och då har det ändå inte gått ett år ännu.
Det är inte så jag tolkar de siffror som de facto är verifierade, men du kanske har rätt...
2021-06-23, 12:53
Medlem
Kakksakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderator-hataren
Jag skrev ju jag gärna slapp!. Försök själv ta dej in i Norge en gång..

Du frågade och ifrågasatte förstås VARFÖR du ska ta som har haft viruset!

Sådana som du är problemet!
2021-06-23, 12:58
Medlem
Kakksakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vnc-
Du missar hela min poäng. Covid belastar den svenska vården så hårt att det får förödande konsekvenser för övrig vård. Detta är oberoende av hur många människor som svälter ihjäl i övriga delar av världen. Att X antal människor dör är inte det primära utan hur mycket vård som krävs för att endast X antal människor ska behöva dö.

Jag har närstående som jobbar inom vården så jag har förstahandsinformation som inte är beroende av någon slags media.

Hittepåsiffror, 5% var coviddödsfall i USA efter justeringen alltså 5/100, vaccarna e toklurade allt för att "låsa" in folket haha ni fattar INGENTING, nu kommer passen haahaa!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in