2021-06-24, 21:42
Medlem
Juno Blom, vilken frisk fläkt. En ny favoritpolitiker för mig. ”Ditt tal ska vara ja, ja eller nej, nej. Allt därutöver är av ondo” för att citera Bibeln.
Citera
2021-06-24, 21:43
Medlem
Kan C-ledningen piska in Lindahl i fållan? Hon var den enda centerpartisten som röstade emot Löfven 2019 och tänker inte rösta för denna gången heller. Så Steffe ligger just nu på 174 troliga mandat.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/osakra-korten-kan-avgora-stefan-lofvens-ode
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
tänker dom "köra över" sabuni?
kan hon vara kvar då som partiledare?

Nej det kan de inte, det är bara några renegades som försöker sabba för henne och media basunerar ut det för att hjälpa Löfven och S.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
Dags att vakna ni sover
Hur dum kan man va som tror att vi har demokratiska val

Allt är bluff

Vi har demokratiska val. Ditt nick berättar om ett land där demokratin inte längre fungerar.
Tidigare så sponsrade sovjet vårat VPK. Är det det du menar, att Ryssarna finansierar dagens vänster?
Citera
2021-06-24, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Löfven i Aktuellt: "Min uppmaning är nu att låt nu ööh ... svenska folket ööh ... fira midsommar".

Vem riktade han den uppmaningen till?

Och varför var det så svårt att hitta de orden som följde ööandet? Hade han tänkt säga något annat men ändrade sig? Som exempelvis "regeringen" respektive "få lite lugn och ro"?

Låt pajassen nu få dricka starksprit under midsommar. han har ju faktiskt vart under en jävla stress. No shit.

Dadgostar och Rödtotten stressar han 24/7.

På måndag kommer han lämna in shitten. Han vill ej längre drifta Sverige.
Citera
2021-06-24, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Breaking News

Stefan Löfven har INTE majoritet.

175-174 Står det "officiellt" men Helena Lindahl, C, Västerbotten säger nu att hon INTE kommer rösta på Stefan Löfven - därmed fattar hon samma beslut som förra gången.
Hon säger "I dag ser jag inte att den senaste mandatperioden har gett mig skäl att ompröva min uppfattning runt samarbetet med Stefan Löfven. Han har fått sin chans och utfallet har inte varit bra"

Utöver detta utöver budgeten utöver att C inte vill samarbeta med V kring budgeten så kan jag inte se att det inte blir extraval av detta.

https://www.facebook.com/search/top/?q=helena%20lindahl
Fast samma problematik gäller även för de ”borgerliga”. Räcker då med att en liberal lovat sina barn att inte ge SD inflytande så sjunker m/s Kristersson direkt.
Citera
2021-06-24, 21:46
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
S+Mp kan komma i regeringsställning genom att köpa C.
Och sedan måste V låta bli att hindra S.

Dom kommer inte få i genom sin budget utan C och L.
Citera
2021-06-24, 21:46
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Pinsamt när politiker inte har koll på upphovsrätten:

https://www.dn.se/kultur/tomas-ledin-rasar-mot-liberalerna/

Jag reagerade på texten också, jag är liberal och jag vill styra och ställa... alla ska vara som jag...

Låter mer som ett kommunistparti och inte som ett liberalt parti men så är heller inte L liberaler.
Citera
2021-06-24, 21:47
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Finns det någon chans att alliansen kan återuppstå? Börjar få lite dåliga vibbar om att det kanske är där vi hamnar i slutändan om C byter fot (igen).
Inte så länge Lööf styr.
Citera
2021-06-24, 21:48
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
En väldigt intressant intervju med Juno Blom (partisekreterare L) inledde Aktuellt. De är förbannade på Lööf, betecknade hennes agerande som både oseriöst och oförskämt.

Precis. Kanske en ögonöppnare för alla som tror Centern kan bilda någon slags mittenregering med Annie som statsminister.

Hon har bränt alla sina chanser.
Citera
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Finns det någon chans att alliansen kan återuppstå? Börjar få lite dåliga vibbar om att det kanske är där vi hamnar i slutändan om C byter fot (igen).
Enligt webben så existerar ju Alliansen fortfarande. https://www.alliansen.se

Citera
Medlem
Ja det ska bli ett nöje att se dem få stå till svars för allt skit dem gjort människor ..

de km inte bli roligt att vara i deras kläder snart , snart kommer allt att spricka upp som hålet i Estonia kommer det komma ut en massa avslöjanden.

Men man får ge dem att de va ganska smart att kunna lura folk i så många år

En liten bråkdel av världens befolkning enstaka procenten om ens det att kunna parasitera på resten utav folk, det skulle inte gått om inte folk varit så giriga och bara tänk på sig själva och materiella saker.

Men nu e de grand finale
Bara sätta sig tillbaka o njuta av hur dem förgörs långsamt

Btw
Se upp för Covid 19 super + XL dubbel varianten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här