2021-07-01, 11:36
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Hur hade du tänkt att landet skulle regeras?

Oj! Du frågar mig den frågan.
Inte ens politikerna klarar av att få ordning på lekhuset.

Kristersson klagar och klagar men vad hände nu.
Han backade ….. och för mig är det ett vuxendagis alla dagar i veckan.
Citera
2021-07-01, 11:36
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Vilket var alternativet?

Du har sett det de två senaste dagarna för du har väl inte legat och sovit sedan i måndags?
Citera
2021-07-01, 11:37
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det undrar jag också.

Att de slapp bekänna färg är både positivt och negativt för partiet. Hade samtliga tryckt grönt för Kristersson hade det varit ett styrkebesked av Sabuni och något som kunnat gynna dem i nästa val.

Hade en enda tryckt rött hade det varit kört. Ingen sida hade då kunnat lita på partiet.

Som liberal skulle jag också gärna sett ett tydligt besked. Nu tror jag iofs inte att någon skulle ha fronderat mot partiet, men det hade varit bra att få svart på vitt i den frågan.

Men det kommer fler omröstningar.
Citera
2021-07-01, 11:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vissa saker åldras riktigt illa oerhört snabbt.

S står på BLMs sida i deras krig mot polisen.

Aldrig glömma- aldrig förlåta....
Löfven har haft regeringsmakten i 7 år. Under den tiden har han gjort allt för att blockera SD i riksdagen, det parti som varit tydligast med att man vill se hårdare tag mot de kriminella. Istället har han valt att samarbeta med partier som daltar med de kriminella. Ansvaret för polisskjutningen faller hårt på Löfven och S.
Citera
2021-07-01, 11:39
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Du har sett det de två senaste dagarna för du har väl inte legat och sovit sedan i måndags?

Vad jag sett de senaste två dagarna är att det inte fanns något? Eller sa Ulf på pk:n att han hade en regering nu?
Citera
2021-07-01, 11:39
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Sossarnas problem har länge varit att väljarna ska rösta. Normalt sett löser de detta med valfläsk och massinvandring, men nu har väljarna och pandemin kastat grus i maskineriet.

Löfvén är inte Gud, han är en vanlig gubbe med sossens sedvanliga falskhet och förakt mot den lilla människan. Vad han vill är ingenting att bry sig om.

Förutom att det är han som bestämmer om väljarna ska få rösta nu eller inte.
Citera
2021-07-01, 11:40
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Löfven har haft regeringsmakten i 7 år. Under den tiden har han gjort allt för att blockera SD i riksdagen, det parti som varit tydligast med att man vill se hårdare tag mot de kriminella. Istället har han valt att samarbeta med partier som daltar med de kriminella. Ansvaret för polisskjutningen faller hårt på Löfven och S.
Vänstern motverkar av tradition polisen. Sosseriet hatar polisen eftersom poliserna är SD. Se konversationen jag postade!
Citera
2021-07-01, 11:41
Medlem
Efter den tragiska händelsen i natt tror jag att tom Löfven & Co skulle föredra att sitta på läktaren och se på hur en borgerlig regering skulle reda ut det här.
Citera
2021-07-01, 11:41
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Som liberal skulle jag också gärna sett ett tydligt besked. Nu tror jag iofs inte att någon skulle ha fronderat mot partiet, men det hade varit bra att få svart på vitt i den frågan.

Men det kommer fler omröstningar.
Som sagt, en enad riksdagsgrupp hade utgjort ett styrkebesked.

Jag tror inte heller att någon skulle fronderat. Men säker kan man aldrig vara, det finns ett närmast tvångsmässigt självdestruktivt agerande inom det där partiet.
Citera
2021-07-01, 11:42
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Förutom att det är han som bestämmer om väljarna ska få rösta nu eller inte.
Nej, det är inte Steffe som bestämmer det.
Citera
2021-07-01, 11:42
Medlem
Citat:
Var har hon sagt det? Hon har väl bara sagt att de aldrig kommer stödja V & SD.

Helt rätt!
AL har sagt att C är ett borgerligt parti och vill ha UK som statsminister om han enbart lovar att hålla V och SD utanför varje påverkan på politiken.
Citera
2021-07-01, 11:43
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Vad jag sett de senaste två dagarna är att det inte fanns något? Eller sa Ulf på pk:n att han hade en regering nu?

Nej, han meddelande att han ansåg att hans alternativ inte hade några utsikter att godkännas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in