2021-06-24, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Liberalernas Robert Hanna på Twitter:

Alla rapporter om krismöten hos Liberalerna är inget annat än lögner från media och icke trovärdiga källor. Tro inte på mediespinnet. L har bestämt väg. Det är C som behöver bestämma om de vill ha Löfven eller Kristersson som statsminister.

Ja. Och att C får bestämma som dom gör är inget annat än odemokratiskt.
Citera
2021-06-24, 21:34
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Media målar ju upp att det är L som är stora boven i dramat och alla här ger L otroligt mycket skit. Bara för att hon är svart eller? Här på Flashback måste man ha ett gulligt sött ansikte och ha stora tuttar och heta Nooshi för att det ska duga för att få Flashback-rassarnas doomer-kukar att godta för att få vara partiledare ifrån ett annat land.
Jag förklarade detta i ett inlägg igår. Att detta skulle ske och varför.

Du är inne på helt fel spår. Antagligen fördunklad av egna känslor och av att ha läst inlägg från desinformatörer och svammelmakare.
Leta rätt på det och begrunda. Det förklarar.
Citera
2021-06-24, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, självfallet inte. Leijonborg hade inget med DÖ att göra. Det var under Björklunds tid som partiledare.

Inte?

https://www.expressen.se/nyheter/leijonborg-oppnade-dorren-for-uppgorelse/
Citera
2021-06-24, 21:35
Avslutad
Rösta på C och få Stefan Löfvén? Hur tänker folk? Jag ser fram emot extraval snarast! Tror även att vinnarna denna gång blir Liberalerna som bekänner färg med återvunnen heder.
Citera
2021-06-24, 21:36
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Ännu en person som inte begripit skillnaden på mandat och röstandel i procent. Stryker man de återstående 8% av riksdagsplatserna för de röster som lagts på partier under 4% spärren?
Och det sker ingen förändring i väljarsympatier mellan valen heller… Tydligen låst röstandel från förra valet i din briljanta hjärna.

Jag vet inte vad du menar? Förutsätter du att MP också åker ur? För det har inte jag, som du ser.

Och för den delen har jag inte nämnt förändringar i väljarsympatier dvs det är du som gör och det är ju det som ett val är till för att fastställa.

Men OU visar ju hittills inte på några större förändringar jämfört valresultatet. Hur skulle ett "konservativt" block i majoritet dvs sett till mandatfördelningen se se ut då, enligt dig under förutsättningen att L åker ur?
Citera
Medlem
Löfven i Aktuellt: "Min uppmaning är nu att låt nu ööh ... svenska folket ööh ... fira midsommar".

Vem riktade han den uppmaningen till?

Och varför var det så svårt att hitta de orden som följde ööandet? Hade han tänkt säga något annat men ändrade sig? Som exempelvis "regeringen" respektive "få lite lugn och ro"?
Citera
Medlem
Finns det någon chans att alliansen kan återuppstå? Börjar få lite dåliga vibbar om att det kanske är där vi hamnar i slutändan om C byter fot (igen).
Citera
2021-06-24, 21:37
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Akta dig så du inte bränner dig ..

Hon är falsk som Träsprit - och pålitlig som en Huggorm.

Annie Lööf är den politiker som jag tycker är farligast för svensk demokrati just nu. Hon är allmänt obehaglig och självgod, en förrädare som vrider och vänder på sanningen. Jag skulle faktiskt föredra den gråtande vänsterpartisten framför henne.
Citera
2021-06-24, 21:39
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Liberalernas Robert Hanna på Twitter:

Alla rapporter om krismöten hos Liberalerna är inget annat än lögner från media och icke trovärdiga källor. Tro inte på mediespinnet. L har bestämt väg. Det är C som behöver bestämma om de vill ha Löfven eller Kristersson som statsminister.

Möjligt att Sabuni "bestämt väg" men hon verkar ju inte ha med sig ungeför halva partistyrelsen, än mindre L-väljarna.
Citera
2021-06-24, 21:41
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Annie Lööf är den politiker som jag tycker är farligast för svensk demokrati just nu. Hon är allmänt obehaglig och självgod, en förrädare som vrider och vänder på sanningen. Jag skulle faktiskt föredra den gråtande vänsterpartisten framför henne.

Jaa, det skulle jag helt klart också göra. Den kvinnan är farlig.
Citera
2021-06-24, 21:41
Medlem
Ja det ska bli ett nöje att se dem få stå till svars för allt skit dem gjort människor ..

Ja de km inte bli roligt att vara i deras kläder snart , snart kommer allt att spricka upp som hålet i Estonia kommer det komma ut en massa avslöjanden.

Men man f
Citera
2021-06-24, 21:42
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume

Lööf och C samregerar med S med Lööf som statsråd, Vice Statsminister och Justitieminister, om inte till senhösten så efter 2022. Vågar du sätta emot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in