2021-06-24, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
I Japan stängde man skolorna. Finns inget tydligare samband.

Det gjorde man även i de värst drabbade länderna i världen, men där ser du förstås inget samband.
Citera
2021-06-24, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vad är det som är så farligt med att bli smittad om man är ung och frisk i övrigt?

Munskydd är inte en bra idé att gå runt med då det hämmar immunförsvaret och det skyddar inte speciellt bra heller.

Om man satsade på bättre skydd av de sköraste så hade livet kunnat återgått ganska mkt fortare till det normala.
Jag vet inte vilka risker det finns med att bli smittad som 45åring. Det finns väl ingen som vet. Det är ju ett helt nytt virus, så vi kommer nog inte veta vilka de långsiktiga följderna blir förrän om kanske 10 år. Tänk om det dyker upp en massa fall av tumörer som man inte kan förklara runt 2030? Nervskador?

Själv tänker jag undvika att insjukna i covid. Den första gången jag blir exponerad till viruset tänker jag ha ett gott skydd genom min Pfizervaccination och efterföljande boostervaccinationer.
Citera
2021-06-24, 19:42
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakan76Hongkong
Jag tror inte Hong Kong hade kunnat mörka om det vore ett stort utbrott. Även om Hong Kong är en del av Kina så har dom en gräns mot fastlandet och en lokal regering som styr. Vad beträffar pandemihantering så är Hong Kong som ett enskilt land, med sina egna myndigheter.
Som sagt, det är vad du tror. Hong Kong har säkert fått skarpa instruktioner från Kina om vad de ska säga.
Citera
2021-06-24, 19:42
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
I Japan stängde man skolorna. Finns inget tydligare samband.

Är dum i huvudet eller? Din slutledningsförmåga är fan underhållning på hög nivå.

Det finns mängder med länder som stängt skolorna utan att ha fått samma utfall som Japan. Det finns inget som helst jävla samband ditt stolpskott.

Vad det dock finns ett jävla tydligt samband mellan det är HÄLSA och covidutfall.

Men deniers gonna deny. Allt för att slippa ta tag i sitt eget liv och istället lägga över ansvaret på staten. Hellre lockdown, munskydd och vaccin än att sluta äta skit och börja motionera, eller hur?
Citera
2021-06-24, 19:45
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Det är ett kost problem, inte ett viktproblem. Om du var med under kalla kriget,
så har du nog hört att man odlade biovapen i ägg.

SARS-CoV-2 Needs Cholesterol to Invade Cells
https://www.youtube.com/watch?v=QY80pxGwaFs

SARS-CoV-2 Needs Cholesterol to Invade Cells and Form Mega Cells
https://www.hhmi.org/news/sars-cov-2-needs-cholesterol-to-invade-cells-and-form-mega-cells

The advantages of drug treatment with statins in patients with SARS-CoV-2 infection
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33779831/

Följande livsmedel innehåller kolesterol
I fallande ordning och per 100 gram.
http://matkalkyl.se/naringsamnen37.php

Det här låter som 100% big pharma propaganda. De tjänar våldsamma pengar på statiner och de vill såklart fortsätta sälja denna onödiga medicin.

Kolesterol är inte alls farligt att äta. Det är en gammal myt som håller på att avlivas steg för steg. Tvärtom behöver kroppen kolesterol för att kunna fungera optimalt.

https://lakartidningen.se/opinion/debatt/2016/07/kolesterolhypotesen-maste-vara-fel/
Citera
2021-06-24, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Som sagt, det är vad du tror. Hong Kong har säkert fått skarpa instruktioner från Kina om vad de ska säga.
Hur kommer det sig att vi har haft ett antal mindre utbrott som det rapporterats om i så fall? Vore det inte logiskt med locket på?

Så du menar att Kina gav instruktioner till tidningarna att följande skulle rapporteras i mars:

https://www.thestandard.com.hk/breaking-news/section/4/167368/Gym-cluster-expands-to-122-cases
Citera
2021-06-24, 19:49
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja det har jag sagt hela tiden, det är ett IQ-test. Många gamlingar med hemtjänst var chanslösa, vet en gamling som hade fått en stroke och låg som ett kolli hemma. Han var livrädd varje gång hemtjänsten kom förbi, vet inte om han lever längre.

Snacka om en virrigt inlägg. Du känner alltså en gamling som du vet/visste hur han mår när hemtjänsten kom förbi men helt plötsligt vet du inte om han lever. Känns som ett hittepå inlägg.

Så gå och tryck upp dina anekdoter i arslet!
Citera
2021-06-24, 19:49
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Varför har de som redan vaccinerat sig fortfarande munskydd?
Alla på G7-mötet.... riksdagen etc...
Vilket jäkla hoax 😄

G7-globalisterna tog iofs av sig munskydden samt umgicks som om det vore 2019 såfort de officiella kamerorna åkte ner. En jävla teater är det alltihop. Inte ens 95-åriga drottningen ägnade sig åt social distansering trots att vi tydligen är mitt i en fruktansvärd mördarpandemi.

Det positiva med G7-mötet är att det verkar ha fått en del sovande människor att vakna upp och börja ifrågasätta. Hyckleriet är såpass uppenbart att även de mest hjärntvättade kan se det.
Citera
2021-06-24, 19:51
Avstängd
Melange5738s avatar
Vaccinet ger inte fullständigt skydd puckon, i synnerhet inte de nya mutationerna. Delta-2 finns redan i UK nu så det är väl bara en fråga om timmar tills den är i Sverige.
Citera
2021-06-24, 19:56
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag vet inte vilka risker det finns med att bli smittad som 45åring. Det finns väl ingen som vet. Det är ju ett helt nytt virus, så vi kommer nog inte veta vilka de långsiktiga följderna blir förrän om kanske 10 år. Tänk om det dyker upp en massa fall av tumörer som man inte kan förklara runt 2030? Nervskador?
nä men jag tror vi har ganska bra koll på det vid det här laget och det finns ingen anledning att köra lockdown för ett sådant här relativt milt virus. Luktar onödigt foliehatteri kring viruset. Nedstängningarna är sannolikt mkt värre än viruset.

Citat:
Själv tänker jag undvika att insjukna i covid. Den första gången jag blir exponerad till viruset tänker jag ha ett gott skydd genom min Pfizervaccination och efterföljande boostervaccinationer.
jag har redan haft det och som för de flesta jag känner var det ingen biggie..
Citera
2021-06-24, 20:00
Medlem
Citat:
Hur kommer det sig att vi har haft ett antal mindre utbrott som det rapporterats om i så fall? Vore det inte logiskt med locket på?

Så du menar att Kina gav instruktioner till tidningarna att följande skulle rapporteras i mars:

https://www.thestandard.com.hk/breaking-news/section/4/167368/Gym-cluster-expands-to-122-cases
Nu verkar det som att Kina stänger tidningar i Hongkong .
Citera
2021-06-24, 20:01
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vaccinet ger inte fullständigt skydd puckon, i synnerhet inte de nya mutationerna. Delta-2 finns redan i UK nu så det är väl bara en fråga om timmar tills den är i Sverige.

Så låt oss ha lockdown för all jävla framtid

Fan, tänk förra året vad skönt det var när det inte fanns några mutationer att oroa sig över. Då när det bara fanns covid-19. Attans att mutationerna dök upp där i slutet av december och nu står vi här med brittiska, sydafrikanska, brasilianska, indiska/delta, delta plus, dubbelmutationen, trippelmutationen, nepal osv och måste därför ha fortsatt lockdown trots vaccinet. Tänk om det var så att det fanns någon som tjänar på fortsatt lockdown, de hade ju jublat i högan sky över denna jackpot.

Förstå vilket flyt. Men nu finns det ju inte det, utan vi är "alla i det här tillsammans"

Sanslöst att det finns folk som fortfarande köper den här bluffen
Senast redigerad av hardusettminapa 2021-06-24 kl. 20:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in