Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Den kan vara farlig om man har otur. Tack vare den teknik som finns har man kunnat hålla sig uppdaterad om sjukdomen och kunnat ta egna åtgärder, det har räddat många. Staten har gjort för lite och för sent. Ett människoliv är intet värt i det här landet, men så har det varit länge.
En av de största ögonöppnarna under pandemin har ju varit hur korkad gemene man är. Hur svårt är det att skaffa lite KN95- eller KR94-masker egentligen?
Jag körde N95 i början. Eftersom jag fattade långt innan Tegnell och sjukvårdsbyråkraterna att detta skulle gå åt helvete så köpte jag dem när de fortfarande var lätta att få tag på och dessutom billiga. Så när jag bar dem var jag ju i princip 100% skyddad.
Hade utan problem kunnat promenera in på en covid-iva och hälsat på men förmodligen hade vårdpersonalen då blivit avundsjuk när de själva fick hålla tillgodo med hemmagjorda visir av overhead-papper och liknande pga den enorma inkompetensen bland byråkraterna i offentlig sektor.
Efter att jag blivit vaccinerad samt förra sommaren när corona tog en paus körde jag på lite bekvämare KF94-skydd som är bekväma men ändå minskar inandade partiklar med minst 94%.
Så jag har alltså varit i princip immun mot corona. Helt tack vare mitt höga IQ. Vem som helst hade kunnat göra det samma och således varit säkra. Men istället har de varit som korkade får och många tusen har fått betala det ultimata priset.
Ja, corona är verkligen ett IQ-test. Och kanske ska vi inte sörja de avlidna för mycket då de flesta ju fått det av egen förtjänst så att säga.