2021-06-24, 16:34
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Jag har funderat lite på det här med hur Annie Lööf låter. För mig skär det så illa i öronen att jag måste dra ned ljudet kraftigt eftersom jag inte klarar av att lyssna på henne annars.

Men jag har funderat på om jag uppfattar henne så bara för att jag tycker så illa om henne som politiker och människa eller om det är så att även de som gillar henne plågas av hennes röst.

Så vad säger ni som gillar henne, känns det behagligt att lyssna på henne eller plågas ni också?

Du formulerar precis det jag också undrar över. Sänker/slår av ljudet när hon öppnar munnen; det skär i öronen och sprider obehag.

Några Anniesupporters som kan förklara om de också lider?
Citera
2021-06-24, 16:35
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenotime
Många som hoppas L åker ut verkar ha glömt att M-KD-SD aldrig haft 50% i någon mätning. Det är osannolikt att de får majoritet i riksdagen om inte MP också åker ut, vilket de inte ser ut att göra. De blågula har inte råd att låta Ls 2-3% kärnväljare gå till spillo.
De där 2-3% som nu befinner sig hos L vill absolut inte se samarbete med SD. De som kunde tänka sig samarbete men vill ha bort sosseriet har redan lämnat L.

Att M/ KD/ SD aldrig fått majoritet i någon mätning beror på att opinionen inte är redo än, men när opinionen väl är redo vill vi inte bli huggna i ryggen av opålitliga liberaler.
Citera
2021-06-24, 16:38
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ja C har nått vägs ände nu, de ville med sina få procent exkludera både V+SD men måste nu släppa fram ett av dessa partier till makten. C får nu alltså visa vad de mest ogillar, kommunister eller SD.
Fast de har de väl redan visat i och med att JA har kunnat existerat endast med passivt stöd av V?!
Citera
2021-06-24, 16:38
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Utifrån det perspektivet borde man hoppas på att många partier åker ut, MP, C, L, KD kanske.

Vad man hade velat ha är att V hade varit Kommunistiska partiet, eller något sådant, som väl fortfarande inte vill se någon fri invandring bara för att skapa lönedumpningar.
Kommunisters mål är en global, samlad arbetarrörelse. Den är till sin natur expansiv. Begränsad invandring vill kommunister endast ha så länge det är absolut nödvändigt, samma med begränsad rörlighet av kapital.

Sverigevänliga kan omöjligt jämka med kommunister.
Citera
2021-06-24, 16:39
Medlem
Nu kampanjar svenskhatarna på Aftonbladet hårt mot Sabuni. Otroligt ensidig artikel stort uppslaget på förstasidan där olika fjantar från Ullenhag-falangen och den rabiata batikhäxan Maria Leissner får ösa skit över Sabunis nej till nya JÖK:en. Det skulle naturligtvis gå att skriva en artikel som lyfte fram det stöd linjen har inom partiet. Naturligtvis driver hon inte någon privat linje medan hon har tongivande krafter inom partier emot sig, det vore inte ens möjligt att göra. Vad tror sig Aftonbladet kunna uppnå med det här?
Citera
2021-06-24, 16:41
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Du formulerar precis det jag också undrar över. Sänker/slår av ljudet när hon öppnar munnen; det skär i öronen och sprider obehag.

Några Anniesupporters som kan förklara om de också lider?

Jag tror inte "Anniesupporters" riktigt förstår frågan från er båda. Utveckla gärna men lååångsamt och tydligt!
Senast redigerad av Erik Öst 2021-06-24 kl. 16:48.
Citera
2021-06-24, 16:45
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Nu kampanjar svenskhatarna på Aftonbladet hårt mot Sabuni. Otroligt ensidig artikel stort uppslaget på förstasidan där olika fjantar från Ullenhag-falangen och den rabiata batikhäxan Maria Leissner får ösa skit över Sabunis nej till nya JÖK:en. Det skulle naturligtvis gå att skriva en artikel som lyfte fram det stöd linjen har inom partiet. Naturligtvis driver hon inte någon privat linje medan hon har tongivande krafter inom partier emot sig, det vore inte ens möjligt att göra. Vad tror sig Aftonbladet kunna uppnå med det här?

Också märkligt att media inte ifrågasätter politiker som hävdar att Sveriges befolkning inte vill ha nyval. Var finns det för underlag för det påståendet?

Edit: Medias försåtliga manipulation.
Senast redigerad av Passepartout 2021-06-24 kl. 17:04.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Att både Löfven och Lööf missbedömde läget är ju uppenbart.

Detta sagt, så tror jag att C vill ha ett extraval. De hoppas att L då faller ut ur riksdagen, vilket skulle skapa en stabil rödgrön majoritet.
Ja, jag skulle önska att flera fattade att det är C som är orsaken till den här soppan. Och ja, även sossarna framstår som bidragande.

Men det finns hopp. Även Anders Lindberg som inte är skarpaste kniven i lådan har fattat en del:

Idag backade Annie Lööf från punkten i januariavtalet om marknadshyror.

Nooshi Dadgostar – Annie Lööf 1–0.

Det är mycket glädjande.

Men hade hon kommit på det i söndags istället så skulle Stefan Löfven ha suttit kvar som statsminister och Liberalerna inte haft en förevändning att hoppa av Januariavtalet. Även efter Annie Lööfs besked lovar Liberalerna att stanna hos Kristersson och Åkesson.

...

Hur kan regeringen och samarbetspartierna ha varit så illa förberedda efter Nooshi Dadgostars hot?

Denna senfärdighet är fullkomligt obegriplig. Först söndagens konstiga pressträff där Stefan Löfven lade fram ett förslag till förhandlingsordning mellan bostadsmarknadens parter som inte var förankrat med Hyresgästföreningen. Och nu meddar C att hyrespunkten stryks först efter att Liberalerna lämnat Januariavtalet

Man får hoppas att de inte väljer att gå och rösta efter valdagen vid nästa val.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/R9JOpJ/annie-loof-ar-en-nyliberal-lekledare, igår
Senast redigerad av Madagascar 2021-06-24 kl. 16:49.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Fast de har de väl redan visat i och med att JA har kunnat existerat endast med passivt stöd av V?!

Egentliga så är det så men hon har målat upp bilden att de är kravställare på S och inte en del av vänsterblocket, dessutom har de delat detta med L.

Nu blir det mer konkret att de kan stödja höger eller vänster och den de stödjer får majoritet. De måste ensam göra det valet och kan inte dela sveket med L denna gång. V har också lyckats förhandla bort en del av avtalet så det håller inte längre att låtsas som V inte får inflytande. De har nått vägs ände.
Citera
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V4
Det är två fatala misstag som har gjort att Liberalernas oppinionssiffror ser ut som de gör.

1. Pakten med S som Jan Björklund tillsammans med Annie Lööf fixade genom januariavtalet.

2. Namnbytet till Liberalerna. Liberal är idag lite av ett skällsord och väl förenligt med filmen de nyligen släppte.

Folkpartiets gamla väljare är knappast liberala sett till ordets betydelse/laddning idag. Det är gissningsvis dessa väljare man nu tappat.

Sabuni gör helt rätt taktiskt. Partiets överlevnad hänger på att de tvingar C att välja. Skulle de mot förmodan åka ut ur riksdagen nu (vilket inte är sannolikt) så kommer de röstas tillbaka om ett år i ordinarie valet. Viker de ned sig så ryker de garanterat i nästa val och då för gott.

Vidare lär förtroendet för Sabuni gå upp efter detta.
Att de fyra medierna som svenskarna läser nu skriver kris i Liberalerna är den bästa kontraindikatorn.
L har ju mer eller mindre självmant hamnat mitt i den perfekta stormen.
1. All in med SD hat från Björklund. Ingen efterfrågade detta.
2. Namnbytet from hell. Ingen efterfrågade detta.
3. DÖ och JÖK. Ingen efterfrågade detta.
4. Partiledarbyte från en vit svensk (medelålders CIS) man till nästan motsatsen. Inget ont om Sabuni, men tajmingen var fel när folk började tröttna på WOKE.

Där ovan har ni en handbok i hur man förpassar en 8% parti till historieböckerna.
Senast redigerad av persona.von.grata 2021-06-24 kl. 16:48.
Citera
2021-06-24, 16:47
Medlem
Ser att godhetsfalangen inom L nu jobbar hårt på att sänka sitt eget parti än mer inifrån.
Man kan ju undra varför dom ens är kvar i partiet när dom ej länge stöder politiken dom driver.
Gissar orsaken är att det är svårt få samma inkomster om dom hoppar till MP.
Citera
2021-06-24, 16:48
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet

Att de ens gör det är tecken på att de är desperata.

Vem fan bryr sig annars om vad Maria Leissner säger.

Ifall det du säger är sant, framstår Aftonbladet bara som en råkass tidning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in