2021-06-24, 15:31
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Du gör som du vill... men tro inte att vi andra är intresserade av att rätta oss efter din dåliga hälsa vid nästa pandemi. Då får du stanna hemma om du misskött dig och är rädd för att bli sjuk

Jo det verkar så eftersom det inte pratas så mkt om varför så många bir så sjuka samtidigt och vad den röda tråden är.

Förstår inte varför du ska skydda dig mot ett virus som inte går att skydda sig mot som vi lever. Ta du ditt vaccin och stänga av tv:n så ska det nog bli bra ska du se.

Tycker du kan kontakta sjukvården och Folkhälsomyndigheten. Du tycks ha upptäckt en "röd tråd" som ingen annan har upptäckt. De är säkert jätteintresserade av vad du har att förtälja. Du får väl knapra dina vitaminer om du tror på dem, men kom inte sedan och kräv en sjukvårdsplats om du blir sjuk och vägrat vaccinera dig. Den finns det andra som behöver bättre.
Citera
2021-06-24, 15:34
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Världsekonomin är på väg att kollapsa och man inbillar sig att klimathotet är på riktigt. Därför krävs det "The great reset" och det är just för detta syfte som man har hittat på den här pandemin.
Hade du och andra inte varit så skitnödiga så hade ni också kunnat se att alla konstigheter leder bara till en enda slutsats...

Om vi hade haft en riktig pandemi, tror du att tjockisen Löfven hade sprungit till galleria eller äcklet Dan Eliasson hade åkt till Gran Canaria för att springa på bögklubbar?
Och här har vi det senaste exemplet...

https://www.expressen.se/nyheter/carlsons-vinresa-mitt-i-skarpta-restriktionerna/

Pandemin är ju på riktigt, men de här tre individerna tror väl att de inte gäller dem.
Citera
2021-06-24, 15:35
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tycker du kan kontakta sjukvården och Folkhälsomyndigheten. Du tycks ha upptäckt en "röd tråd" som ingen annan har upptäckt.
Tror de känner till problemen redan. Men vanligt folk skulle uppenbarligen behöva lite info om att riskerna ökar med övervikt och ölmage.

Citat:
De är säkert jätteintresserade av vad du har att förtälja. Du får väl knapra dina vitaminer om du tror på dem, men kom inte sedan och kräv en sjukvårdsplats om du blir sjuk och vägrat vaccinera dig.
jag knaprar inga vitaminer alls. Det behövs inte om man äter bra mat.

Citat:
Den finns det andra som behöver bättre.
Ja du det har gått över ett år nu och jag har aldrig varit friskare. Tror inte jag är riskzonen direkt...
Citera
2021-06-24, 15:36
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Pandemin är ju på riktigt, men de här tre individerna tror väl att de inte gäller dem.

De om någon borde ju veta hur pass farligt detta virus är. Tror inte de verkar så oroliga direkt... Och det är ett bra tecken.
Citera
2021-06-24, 15:38
Avslutad
Citat:

Jag vågar påstå att just dessa tre individer vet nog mest i Sverige hur den här "pandemin" verkligen ser ut och vad den går ut på. De vet förstås att detta är ett HOAX och agerar därefter, för det är inte lätt att upprätthålla en lögn så länge och gömma sig för ett virus som inte existerar...
Citera
2021-06-24, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Världsekonomin är på väg att kollapsa och man inbillar sig att klimathotet är på riktigt. Därför krävs det "The great reset" och det är just för detta syfte som man har hittat på den här pandemin.
Hade du och andra inte varit så skitnödiga så hade ni också kunnat se att alla konstigheter leder bara till en enda slutsats...

Om vi hade haft en riktig pandemi, tror du att tjockisen Löfven hade sprungit till galleria eller äcklet Dan Eliasson hade åkt till Gran Canaria för att springa på bögklubbar?
Och här har vi det senaste exemplet...

https://www.expressen.se/nyheter/carlsons-vinresa-mitt-i-skarpta-restriktionerna/

Rätt observerat men fel slutsatser.

Risken om man är någorlunda frisk och inte är lastgammal ökar minimalt om man gör som Löfven och Eliasson men om tillräckligt många gör det så ökar smittan och då ökar även sjukhusinläggningarna och dödstalen.

Detta fenomen återkommer i ämne efter ämne.

"Det kan väl inte skada om jag gör si eller så?"

Nej - smittspridningen ökar knappt något pga enskilda personers agerande men lägg ihop risken om tillräckligt många gör det så börjar det bli ett problem.

Med Löfven och Eliasson var det helt enkelt "Gör som vi säger - inte som vi gör!"
Citera
2021-06-24, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Wow!

Även vaccinerna tog ett rejält skutt. 130000 på en dag.

Man har tydligen börjat vaccinera på större arbetsplatser den hör veckan. Det borde öka effektiviteten enormt. Arbetsgivarna vill inte att folk ska köa och sitta i väntrum i onödan.
Citera
2021-06-24, 15:41
Medlem
Citat:
Har man inte blivit vaccinerad så har man inte blivit vaccinerad. Målet var att alla över 18 år skulle vara vaccinerade innan midsommar. För covid 19 krävs 2 sprutor för att vara vaccinerad. Den andra sprutan tas efter 3 veckor med Pfizers vaccin, 4 veckor med Modernas vaccin och 7-8 veckor med Astras vaccin.

Vad är så svårt att förstå med det?

Det är åtta veckor med Pfizer också, för de yngre.
Citera
2021-06-24, 15:41
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004

Risken om man är någorlunda frisk och inte är lastgammal ökar minimalt om man gör som Löfven och Eliasson men om tillräckligt många gör det så ökar smittan och då ökar även sjukhusinläggningarna och dödstalen.

Nej - smittspridningen ökar knappt något pga enskilda personers agerande men lägg ihop risken om tillräckligt många gör det så börjar det bli ett problem.

Med Löfven och Eliasson var det helt enkelt "Gör som vi säger - inte som vi gör!"

Ja fast givet att det finns ett vaccin så spelar ju smittan en mindre och mindre roll.... Vi ser det ju på sjukhusinläggningar som visar det nya bottenrekordet efter det andra.
Citera
2021-06-24, 15:42
Medlem
Citat:
Ja, det där hjälper ju jättebra mot coronaviruset. Varför glömde du bort den viktigaste punkten? Bli helst inte över 40 år, då det innebär ökad risk för att drabbas av svår sjukdom.

Eller +65, för då tillhör du automatiskt riskgrupp.
Detta fattar inte foliegänget som tror att alla som dött är 83 år OCH har underliggande sjukdomar.

Sanningen är att om du är 65 år, Vasaloppsåkare och aldrig dragit ett bloss, så kommer ditt dödsfall ändå vara dödsfall i riskgrupp.
Citera
2021-06-24, 15:42
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004

Ja, och du tror inte de vet om att folk gör som de själva gör? Vad gör detta för efterlevandet av de restriktioner man lagt? De är idioter, men så stupida är det inte så att de inte fattar detta...
Citera
2021-06-24, 15:45
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Tror de känner till problemen redan. Men vanligt folk skulle uppenbarligen behöva lite info om att riskerna ökar med övervikt och ölmage.

jag knaprar inga vitaminer alls. Det behövs inte om man äter bra mat.

Ja du det har gått över ett år nu och jag har aldrig varit friskare. Tror inte jag är riskzonen direkt...

Problemet med dig är att du tolkar riskgrupper som något absolut. Ja, det stämmer att man löper ökad risk om man är fet (socialstyrelsen har satt en gräns vid BMI 40), men då är man rejält fet. Vitaminer stärker immunförsvaret, men inte mer än så. Problemen är flera med ditt sätt att resonera.

1) Det finns normalt sunt friska människor som blivit mycket svårt sjuka i covid19. Jag känner friluftsmänniskor utan minsta tillstymmelse till övervikt som behövt sjukhusvård och andningshjälp. Det finns tom elitidrottare som hamnat där.

2) Vitaminer stärker immunförsvaret, men har man blivit sjuk ändå hjälper det inte mycket. Dessutom drabbas somliga av hyperinflammation så överaktivt immunförsvar är inte heller bra.

3) Viktigaste riskfaktorn är otvetydigt ålder och den är svårt att göra så mycket åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in