2021-06-24, 14:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
JA hur går det om folk återanvänder samma munskydd och förvarar det i bakfickan? hur i hela fridens namn ska du kunna lita på att alla gör exakt rätt i en icke steril miljö? Det är inte mer än lovligt naivt att tro att det skulle fungera.

Om en 3 åring i Kina klarar det, varför skulle inte vi klara det som vuxna? Du idiotförklarade precis hela svenska befolkningen. Att det finns enstaka idioter köper jag, men hela befolkningen? Du kanske har rätt.
Citera
2021-06-24, 14:02
Avslutad
Citat:
Haha nä bara mot TBE och alla man fick som barn. Jag är inte främmande för vacciner som behövs, men covid-vaccinet känner jag inget större behov av att ta i detta läge innan det är är ett 100% färdigt vaccin.

Även om det var ett 100% färdigt vaccin så skulle det inte finnas någon anledning för dig att vaccinera dig då du ju har sagt att du redan har haft Covid. Eller rättare sagt har något fejktest visat att du har Covid när du i själva verket hade en vanlig förkylning...
Citera
2021-06-24, 14:03
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Tja man kan ju bli av med lukt och smaksinnet till exempel. För en finsmakare som mig vore det väldigt tråkigt, men för folk som slafsar i sig skitmat gör det väl varken till eller ifrån. Sen finns det ju en massa andra otrevliga bieffekter av varierande grad som kognitiva störningar exempelvis. Min granne har nu hjärndimma och kan inte arbeta heltid, mindre trevligt. Som värst kan du hamna 2 meter under jord.

Fick inga sådana symptom överhuvudtaget. Hade bara lite feber i några dagar och sedan var det över. Bland de mildare virus jag haft faktiskt.
Citera
2021-06-24, 14:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Ett fejktest mot ett fejkvirus säger inte mycket...
Men om vi ska låtsas att det stämmer, so what? Tror du inte att folk smittades av diverse virus på matcher innan denna "pandemi"?

Det gjorde det säkert, men du undvek min fråga.
Citera
2021-06-24, 14:04
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Nu håller jag mig ifrån andra människor så jag smittar ingen och ingen smittar mig. Trist att ni är så rädda för en liten spruta.

Har inget med rädsla att göra - det är sunt förnuft att inta en skeptisk hållning mot en experimentell vätska som de styrande så extremt tydligt vill att ALLA måste ta, till alla pris, utan att ännu ta till medveten och uppenbart tvång, även om Covid-passen snuddar vi detta.

Även om folk inte dör i hoper (ännu), så vet vi inte vilka följder dessa vaxxin kommer få, framgent, på folks hälsa. Dock så resonerade säkerligen mången av de som dött av vaxxinen och/eller de som fått allvarliga biverkningar av vaxxinen såsom ni - "det är så liten chans, nyttan överväger riskerna", osv. eller så kände de sig tvingade att ta vaxxinen - tror inte de är så nöjda idag...

Trist att så mången litar på allt som makten säger - inte undra på att vi har ett Sverige som ser så svart ut, demografiskt sett!
Citera
2021-06-24, 14:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Haha nä bara mot TBE och alla man fick som barn. Jag är inte främmande för vacciner som behövs, men covid-vaccinet känner jag inget större behov av att ta i detta läge innan det är är ett 100% färdigt vaccin.

Då lär du avlida av något annat innan dess.
Citera
2021-06-24, 14:06
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Även om det var ett 100% färdigt vaccin så skulle det inte finnas någon anledning för dig att vaccinera dig då du ju har sagt att du redan har haft Covid. Eller rättare sagt har något fejktest visat att du har Covid när du i själva verket hade en vanlig förkylning...

Jag säger som jag alltid sagt. Det bästa vaccinet man kan skaffa sig är en god hälsa. Jag har svårt att förstå folks ointresse för att ta tag sina överviktsproblem och gapar efter att nåt jävla läkemedelsbolag ska komma och rädda deras liv med något vaccin.. Ska man göra en förändring så ska man passa på nu. Imorgon kan det vara försent. Nya pandemier är garanterat på intåg, så det är bara att sätta fart.
Citera
2021-06-24, 14:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Fick inga sådana symptom överhuvudtaget. Hade bara lite feber i några dagar och sedan var det över. Bland de mildare virus jag haft faktiskt.

Då hade du tur, det är många som inte haft sådan tur som dig, du borde ägna dem en tanke.
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Nya avlidna: 3
Nya fall: 378

Fördelning av nya siffror: https://covidstatistik.se/

Senaste torsdagssiffror nya avlidna: [Ingen raport 17/6], 62**, 13*, 1, [Ingen rapport 13/5], 7.
Senaste torsdagssiffror nya fall: [Ingen rapport 17/6], 835, 8 532**, 1 373*, 3 527, [Ingen rapport 13/5], 6 531.

* Försök till intrång till SmiNet, kan vara inkompletta siffror.
** Siffror efter långt uppehåll.

Wow!

Även vaccinerna tog ett rejält skutt. 130000 på en dag.
Citera
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Då lär du avlida av något annat innan dess.

Haha ja den som lever får se. Risken för att dö för oss alla är 100%... Sedan när vi gör det är en annan fråga.
Citera
Medlem
3 döda. Ligger i linje med de 34 som rapporterades under 11 dagar, alltså ca 3/dag. Hur ska alla hypokondriker som t.ex IMBILDEN lyckas upprätthålla bilden av en nära förestående undergång?
Citera
2021-06-24, 14:08
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Då hade du tur, det är många som inte haft sådan tur som dig, du borde ägna dem en tanke.

Det är därför jag säger att folk måste börja tänka mer på sin hälsa. Det är av omtanke. Ju fler som gör det desto mindre problem med pandemier.

Varför ska vi som sköter om vår hälsa straffas för att andra inte gör det? Tycker du det är rättvist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in