2021-06-24, 13:54
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Då är vi överens. Du går utan munskydd med glädje och jag vaccinerar mig med glädje

Absolut! Skål för det!
Citera
2021-06-24, 13:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Risken är mindre att du blir allvarligt sjuk ifall du är vaccinerad.

Givet att du inte haft covid... att genomgå infektionen ger också skydd nämligen. Det här skyddet är ju mest intressant för riskgrupperna och är inget alla behöver. I synnerhet inte de som redan haft covid.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det handlar inte om rädsla för sprutor för de allra flesta för femtielfte gången. Studierna är inte klara på långa vägar och pågår fortfarande. Att man vill vänta visar att man är eftertänksam och inte sväljer allt med hull och hår. Det ska respekteras och inte hånas!

Vänta du, det finns inget tvång på att vaccineras. Du är ju vaccinerad mot både ebola och allt annat enligt egen utsago så du klarar dig nog. Dessutom har du ju redan haft covid och har antikroppar också enligt egen utsago.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Vi har att göra med sådana människor i den här och i alla andra "Covidtrådar". Det märks väldigt tydligt att några tomtar jobbar 24/7 för att framhäva vaccinets förträfflighet samtidigt som de ständigt varnar för nya "mutationer".

Fast jag tror inte att "revodneb" jobbar för att sprida vaccindynga utan att han bara är en vanlig sängvätare som sväljer all propagadna med hull och hår. En nyttig idiot helt enkelt...

Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Märkligt då hur vaccinationsgrad sammanfaller med utbildningsnivå och samhällsklass..

Även om det skulle stämma vilket jag inte tror, så har inte utbildningsnivå något att göra med hur smart man är. Att ta ett experimentellt "vaccin" mot en sjukdom som ca 99.85% överlever är inte smart hur man än vänder och vrider på det...
Citera
2021-06-24, 13:56
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det vet både du och jag att om man har det på hakan så gör det ju varken till eller ifrån.

JA hur går det om folk återanvänder samma munskydd och förvarar det i bakfickan? hur i hela fridens namn ska du kunna lita på att alla gör exakt rätt i en icke steril miljö? Det är inte mer än lovligt naivt att tro att det skulle fungera.
Citera
2021-06-24, 13:57
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Har du någon källa på det du skriver? Och vad är ett "sprutluder" enligt dig?

Har du källa på allt du skriver? "It is out there!"

Sprutluder är de som kommer få springa till olika vaxxinationshallar, stå i kö såsom boskap och få sina sprutor, år in, år ut - flera gånger om året, dessutom...
Citera
2021-06-24, 13:59
Avslutad
Citat:
Jasså, har det förklarats? Men de måste ju ha väldigt dålig hälsa då det är så hälsovådligt som du påstår.

Du missade kanske den danska fotbollsmatchen utomhus häromdagen där flera i publiken blev smittade?

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/fotboll/minst-29-smittade-efter-em-matcher/

Ett fejktest mot ett fejkvirus säger inte mycket...
Men om vi ska låtsas att det stämmer, so what? Tror du inte att folk smittades av diverse virus på matcher innan denna "pandemi"?
Citera
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Vänta du, det finns inget tvång på att vaccineras. Du är ju vaccinerad mot både ebola och allt annat enligt egen utsago så du klarar dig nog. Dessutom har du ju redan haft covid och har antikroppar också enligt egen utsago.

Haha nä bara mot TBE och alla man fick som barn. Jag är inte främmande för vacciner som behövs, men covid-vaccinet känner jag inget större behov av att ta i detta läge innan det är är ett 100% färdigt vaccin.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vad är det som är så himla farligt med att bli smittad då? Ju fler som kommer i kontakt med viruset desto fortare försvinner pandemin. Det viktigaste är att de äldsta riskgrupperna är vaccinerade. Sedan får vi ta att det kommer att vara en viss smitta. Det går inte att komma ifrån.

Tja man kan ju bli av med lukt och smaksinnet till exempel. För en finsmakare som mig vore det väldigt tråkigt, men för folk som slafsar i sig skitmat gör det väl varken till eller ifrån. Sen finns det ju en massa andra otrevliga bieffekter av varierande grad som kognitiva störningar exempelvis. Min granne har nu hjärndimma och kan inte arbeta heltid, mindre trevligt. Som värst kan du hamna 2 meter under jord.
Citera
2021-06-24, 14:01
Medlem
Otroligs avatar
Nya avlidna: 3
Nya fall: 378

Fördelning av nya siffror: https://covidstatistik.se/

Senaste torsdagssiffror nya avlidna: [Ingen raport 17/6], 62**, 13*, 1, [Ingen rapport 13/5], 7.
Senaste torsdagssiffror nya fall: [Ingen rapport 17/6], 835, 8 532**, 1 373*, 3 527, [Ingen rapport 13/5], 6 531.

* Försök till intrång till SmiNet, kan vara inkompletta siffror.
** Siffror efter långt uppehåll.
Citera
2021-06-24, 14:01
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede

Sprutluder är de som kommer få springa till olika vaxxinationshallar, stå i kö såsom boskap och få sina sprutor, år in, år ut - flera gånger om året, dessutom...

mmm rädsla är en bra affärsidé för big pharma. Fy fan vad de ska tjäna stålars på folks hypokondri.
Citera
2021-06-24, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede

Tack för ditt klargörande. Du verkar mest ha åsikter utan saklig grund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in