2021-06-24, 12:14
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Trevligt att du vill föra en konstruktiv dialog
Ja det skulle väl vara första gången då.
MittMalmoe klistrar alltid på mig åsikter jag aldrig utryckt och är alltid så himla arg och otrevlig och i stället för att diskutera på en schyst nivå vill MittMalmoe alltid att jag ska svara på helt befängda frågor som inte har med saken att göra. Men som eventuellt passar på de påklistrade åsikterna som jag dok inte har.

Jag kan ju säga att jag skrattade gott när MittMalmoe skriver om att personen utsätts för mobbing, för det var som ironi. Jag upplever ju MittMalmoe som en av de största mobbarna i tråden, ja kanske den största. I all fall den mest arga och otrevligaste personen i tråden som älskar att klistra på en hel drös av åsikter på andra.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-06-24 kl. 12:17.
Citera
2021-06-24, 12:15
Medlem
vinlands avatar
Är vi hundra på att "Alpha" (B117) var det första virusstammen som kom till världen av C-19 virus ?
Enligt WHO är B117 den som loggades i dec 2019-jan2020. (Rättelse D614D>D614G ska ha varit före)
Men går det att analysera viruset "baklänges" och se om det fanns tidigare versioner ?
För Italienarna hittade ju Covid-virus i blodprover från en lungcancer-screening som skedde i sep/okt 2019, då borde väl detta virus hunnit mutera 1-2 ggr innan det blev B117 ?.

Källa: https://www.webmd.com/lung/news/20201115/covid_19_circulated_in_italy_earlier_than_thought

Sen vart många mycket sjuka under militära olympiaden i oktober 2019 som just hölls i Wuhan.
Ser vi sen till diverse avloppsprover m.m har både Frankrike och Italien påvisat förekomst av Covid-19 redan under hösten 2019.

(FB) Mystiska insjuknanden efter Military World Games i Wuhan 2019

Detta pekar liksom i riktningen att det funnits ett ursprungsvirus av "sämre kvalité" som for runt utan att larmet gick, tills det brakade loss på allvar runt dec 2019.

Förteckning av WHO: https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/994839/Variants_of_Concern_VOC_Technical_Briefing_16.pdf
Senast redigerad av vinland 2021-06-24 kl. 12:32.
Citera
2021-06-24, 12:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
MittMalmoe klistrar alltid på mig åsikter jag aldrig utryckt och är alltid så himla arg och otrevlig och i stället för att diskutera på en schyst nivå vill MittMalmoe alltid att jag ska svara på helt befängda frågor som inte har med saken att göra. Men som eventuellt passar på de påklistrade åsikterna som jag dok inte har.

Jag kan ju säga att jag skrattade gott när MittMalmoe skriver om att personen utsätts för mobbing. Jag upplever ju MittMalmoe som en av de största mobbarna i tråden, ja kanske den största. I all fall den mest arga och otrevligaste personen i tråden som älskar att klistra på en hel drös av åsikter på andra.

Ja det verkar finnas en del unga arga män här på fb
Citera
2021-06-24, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Läste på SVT text, modern som jag är.

Kanske väntar en riktig dust för dom, bara fåtal är vaccinerade och ingen flockimmuna från tidigare spridning.

Tack!
Underskatta inte Text-tv.
Samma nyheter där som i resten av tidningarna, fast utan reklam
Citera
2021-06-24, 12:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Saekerhetspolisen
Hur många kommer det bli i Sverige?

Vet faktiskt inte. Det har inte publicerats en rapport om det ännu (vad jag vet).
Citera
2021-06-24, 12:20
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Trevligt att du vill föra en konstruktiv dialog

Alltid, Leland1979.. alltid.

Ha en bra dag!
Citera
2021-06-24, 12:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag upplever snarare hets från antivaxxers. Foliehatt är för övrigt ett betydligt mildare uttryck än tex "vaccinhora" och dylika ordalag.

Aldrig hört det. Däremot har jag fått kastat antivaxxer och foliehatt kastat på mig för jag av princip inte deltar i medicinska experiment.

Folk är så förbannat rädda och okunniga att de inte företår att de är en del av ett experiment i detta skede om de vaccinerar sig.

Jag anser att ingen ska lägga sig i ens vaccinationsstatus. Det är en privat angelägenhet.
Citera
2021-06-24, 12:22
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg

Jag kan ju säga att jag skrattade gott när MittMalmoe skriver om att personen utsätts för mobbing, för det var som ironi. Jag upplever ju MittMalmoe som en av de största mobbarna i tråden, ja kanske den största. I all fall den mest arga och otrevligaste personen i tråden som älskar att klistra på en hel drös av åsikter på andra.

Hahahaha.. virvelbag.. jag har inget otalt mot dig.

Som jag skrev tidigare.. väldigt bestämda åsikter samtidigt som man idiotförklarar den andra sidan kommer bemötas på samma sätt.

Är du öppen för en lung och sansad dialog så är jag det oxå.. alla dar i veckan.

Ha en trevlig dag
Citera
2021-06-24, 12:23
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Aldrig hört det. Däremot har jag fått kastat antivaxxer och foliehatt kastat på mig för jag av princip inte deltar i medicinska experiment.

Folk är så förbannat rädda och okunniga att de inte företår att de är en del av ett experiment i detta skede om de vaccinerar sig.

Jag anser att ingen ska lägga sig i ens vaccinationsstatus. Det är en privat angelägenhet.

Allting i livet är ett experiment. Man kan dö av Alvedon.
Citera
2021-06-24, 12:23
Medlem
Död o återfödds avatar
.
COVID-DÖDA I SVERIGE UNDER JUNI MÅNAD? LÄNK?

Fortfarande ingen här i tråden som lyckats ge en länk till hur covid-situationen ser ut i Sverige för tillfället...

Förs det ingen statistik längre över "covid-19"?

Är epidemin över?
Senast redigerad av Död o återfödd 2021-06-24 kl. 12:26.
Citera
2021-06-24, 12:24
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Är vi hundra på att "Alpha" (B117) var det första virusstammen som kom till världen av C-19 virus ?
Enligt WHO är B117 den som loggades i dec 2019-jan2020.
Men går det att analysera viruset "baklänges" och se om det fanns tidigare versioner ?
För Italienarna hittade ju Covid-virus i blodprover från en lungcancer-screening som skedde i sep/okt 2019, då borde väl detta virus hunnit mutera 1-2 ggr innan det blev B117 ?.

Källa: https://www.webmd.com/lung/news/20201115/covid_19_circulated_in_italy_earlier_than_thought

Sen vart många mycket sjuka under militära olympiaden i oktober 2019 som just hölls i Wuhan.
Ser vi sen till diverse avloppsprover m.m har både Frankrike och Italien påvisat förekomst av Covid-19 redan under hösten 2019.

Detta pekar liksom i riktningen att det funnits ett ursprungsvirus av "sämre kvalité" som for runt utan att larmet gick, tills det brakade loss på allvar runt dec 2019.

Förteckning av WHO: https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/994839/Variants_of_Concern_VOC_Technical_Briefing_16.pdf

Var det inte 614D sedermera 614G?

https://www.the-scientist.com/news-opinion/sars-cov-2-genetic-variant-may-be-more-transmissible-68201
Citera
2021-06-24, 12:26
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Allting i livet är ett experiment. Man kan dö av Alvedon.

Där är studien klar i vart fall. Förstår inte den jämförelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in