2021-06-24, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attackocopter
Ja det är helt vansinnigt.
Om dom är fullt vaxxade så kan man ju undra varför dom fortfarande känner sig osäkra? Då underkänner dom per automatik vaccinets effekt ju.
Eller kan det vara så att vaccinbottarna egentligen innerst inne själva inte riktigt tror på vaccinets effekt och känner sig dumma varpå dom vill att ”alla ska med” för att inte känna sig utnyttjade?

Dom vill att det ska lika för alla med riskerna för vaccinet.
”Varför ska jag offra mig för ev biverkningar och ansvar, när folliehattarna bara glider med ”
Citera
2021-06-24, 12:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
för den som upplever det som en förkylning kommer det alltid vara det, den som blir svårt sjuk ser det på ett helt annorlunda sätt .. detta oavsett vad forskning och annat säger

Exakt. Bara för att vissa upplever det som en förkylning innebär det inte att det är en sådan.
Citera
2021-06-24, 12:04
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Covid 19 är ej en förkylning.

Det är sant. För de flesta är covid-19 betydligt mildare än en förkylning.
Citera
2021-06-24, 12:04
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Du beter dig själv inte helt olikt en mobbare på så sätt att du strör förolämpningar mot i princip alla skribenter som inte har samma åsikt som du.

Tack för ditt inlägg och åsikt.

Nej... Mitt beteende är en motreaktion mot alla de som förlöjligar alla de som inte delar deras åsikt till 100%.
Vill du föra en diskussion med mig så är jag väldigt ödmjuk, vänlig och redo att omvärdera min ståndpunkt.

Självklart viker jag inte en tum mot de alla värsta Vaccinlobbyisterna här på FB eller någon annanstans.
Man ska inte tro att man kan tysta folket igenom att idiotförklara alla som inte delar deras åsikt.
Ocivilesrade gaphalsar skall bemötas på samma sätt då de inte accepterar en sansad dialog.

Det är viktigt vi kan före en diskussion kring allt inkl C19, alternativ till Vaccin, ekonomiska intressen i detta kaos utan att bli kallade för foliehattar, rädda, konspirationsteoretiker mm

Citera
2021-06-24, 12:05
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Enligt senaste rapporten för vårdbelastning är nu alla kriterier för att gå till Nivå 2 i Sverige uppfyllt. Detta eftersom färre än 300 slutenvårdas och färre än 70 av dessa ligger på IVA. Enligt rapporten är det 222 som vårdas på vanlig vårdavdelning och 64 på IVA.

Bör komma upp på dagens pressträff.
Säkert men kanske inte i Värmland men kanske Blekinge och Kronoberg som ju har relativt stora Delta utbrott också kan få lättnaderna .
Spridningen av delta, tillsammans med det generella smittoläget och belastningen på sjukvården gör att regionen nu varnar för att delar av de nationella lättnaderna den 1 juli kan skjutas upp i Värmland.

– Om vi inte får en väldigt påtaglig förbättring under resten av veckan anser vi inte att Värmland kan ta planerade stegen i lättnaderna fullt ut.

Beslutet är ännu inte fattat och regionen kommer att diskutera frågan tillsammans med Länsstyrelsen och Folkhälsomyndigheten. Ett besked väntas i samband med att regeringen ger sitt besked om lättnaderna i början av nästa vecka.

Varken i Blekinge eller i Kronoberg bedömer smittskyddsläkarna att deltavarianten kommer att påverka eventuella lättnader 1 juli.
https://www.dn.se/sverige/deltavarianten-kan-fordroja-lattnader-i-varmland/

Men Värmland kanske ser att Delta trenden håller på att brytas, Jippi! (står lite om det i artikeln också) Så det blir kanske lättnader även där till slut. Värmlänningarna behöver också covid sommar lov!
Citera
2021-06-24, 12:06
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Exakt. Bara för att vissa upplever det som en förkylning innebär det inte att det är en sådan.

Om den absoluta majoriteten upplever det som en förkylning.. varför skall du kalla det för något annat då?

Du är medveten om att det finns ett stort mörkertal inte ens känner av att de är smittade.. endast ett test som bekräftar det. Där har du nivå...
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Hmm hur många gånger har ni som är så oroliga för covid slängt med uttrycket ”foliehatt” mot oss som inte är oroliga och inte vill delta i medicinska experimentella mass-studier.

Klart man lackar ur mot vaccin och maskhetsandet. Och mot alla förbannade restriktioner givetvis.

Jag upplever snarare hets från antivaxxers. Foliehatt är för övrigt ett betydligt mildare uttryck än tex "vaccinhora" och dylika ordalag.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det är sant. För de flesta är covid-19 betydligt mildare än en förkylning.

Nej
Citera
2021-06-24, 12:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Tack för ditt inlägg och åsikt.

Nej... Mitt beteende är en motreaktion mot alla de som förlöjligar alla de som inte delar deras åsikt till 100%.
Vill du föra en diskussion med mig så är jag väldigt ödmjuk, vänlig och redo att omvärdera min ståndpunkt.

Självklart viker jag inte en tum mot de alla värsta Vaccinlobbyisterna här på FB eller någon annanstans.
Man ska inte tro att man kan tysta folket igenom att idiotförklara alla som inte delar deras åsikt.
Ocivilesrade gaphalsar skall bemötas på samma sätt då de inte accepterar en sansad dialog.

Det är viktigt vi kan före en diskussion kring allt inkl C19, alternativ till Vaccin, ekonomiska intressen i detta kaos utan att bli kallade för foliehattar, rädda, konspirationsteoretiker mm

Trevligt att du vill föra en konstruktiv dialog
Citera
2021-06-24, 12:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Om den absoluta majoriteten upplever det som en förkylning.. varför skall du kalla det för något annat då?

Du är medveten om att det finns ett stort mörkertal inte ens känner av att de är smittade.. endast ett test som bekräftar det. Där har du nivå...

Det är jag inte medveten om och betvivlar den uppgiften faktiskt. Det är t ex 2 miljoner som lider av långtidscovid i England enligt en nyligen publicerad rapport.
Citera
2021-06-24, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Enligt senaste rapporten för vårdbelastning är nu alla kriterier för att gå till Nivå 2 i Sverige uppfyllt. Detta eftersom färre än 300 slutenvårdas och färre än 70 av dessa ligger på IVA. Enligt rapporten är det 222 som vårdas på vanlig vårdavdelning och 64 på IVA.

Bör komma upp på dagens pressträff.
Undrar när i höst det återigen blir fullsmettat på IVA i Sverige. September redan?
Citera
2021-06-24, 12:12
Medlem
Citat:
Det är jag inte medveten om och betvivlar den uppgiften faktiskt. Det är t ex 2 miljoner som lider av långtidscovid i England enligt en nyligen publicerad rapport.
Hur många kommer det bli i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in