Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Sett med mina höger-glasögon så reder det ut sig om både L och MP åker ut samtidigt. Då blir högerblocket direkt störst. Men visst är jag rädd att mp får exakt 4.01%. L ligger så mycket sämre till med sin noll-bas av väljare att falla tillbaka på.
MP har i mina ögon en helt annan lojalitet från de andra partierna i form av stödröster. De kommer med all sannolikhet klara riksdagsspärren. Folk i KD, M etc vill inte ta i L längre då de är helt förvirrade. Möjligen att de skulle kunna få lite stöd om de ligger runt 3,8% I slutet av valrörelsen men det bedömer jag som väldigt osannolikt. De kommer ligga på knappt 3% och då tycker folk att stödröster är slöseri.
Jag kan bara gå tillbaka till mig själv. Jag hade röstat på MED om de var i närheten av en riksdagsplats. Det enda partiet med en riktig borgerlig agenda.
För mig som högerinriktad kinservativ är det helt bisarrt att vårt så kallade högerparti vill ha marginalskatter på 60% på låga inkomster. M är sossar light. Inte höger. Inte konservativa.