2021-06-23, 12:54
Medlem
Hittade det här i en kommentar några sidor bakåt:

(Även signaturen r00kie försöker rentvå örjan. Både rookie och jantelagen var varit parans-haussare på forumet... varför då tror ni?)

Jag kan å R00KIEs vägnar kraftigt dementera att den signaturen på något sätt någonsin skulle haussa vare sig Parans eller något annat bolag som haussarclownen på Facebook är, eller har varit, inblandad i.
Om någon ändå känner sig ha läst något som mot förmodan skulle kunna uppfattas som att jag, jag menar R00KIE, skulle vara pro något av det - är det förmodligen kraftig ironi man läst, alternativt en lågmäld ton för att inte åter igen bli utkastad från Placera.

Nog om det...
🙂
Citera
2021-06-23, 16:00
Medlem
är parans gruppen fortfarande vid liv? vad säger kung Ibra? ge oss uppdateringar
Citera
2021-06-23, 17:19
Medlem
avanoirs avatar
Rätt roligt att VD:n ska polisanmäla de som kallar Parans bluffbolag och hittar på "fabler". Dålig koll på vad fabler är tydligen 🥴 https://www.instagram.com/p/CP840aPjWps/?utm_source=ig_web_copy_link
Citera
2021-06-23, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cl4ud
är parans gruppen fortfarande vid liv? vad säger kung Ibra? ge oss uppdateringar

"Vid liv" är väl kanske inte riktigt rätt epitet.
Haussarclownen syns inte till och det börjar försvinna inlägg.
Gruppen har 5700-ish medlemmar varav 115 klickat tummen upp på ett inlägg med frågan;
"Hur många av oss är kvar och tror på Parans solar lighting samt PLT?"

...eller vänta nu. De flesta har nog klickat en hånskrattande smiley.
Citera
2021-06-24, 08:04
Medlem
Hittar inte gruppen idag, är den nerstängd för gott?
Citera
2021-06-24, 09:27
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg
Att han förlorat stort är snarare spelets regler och karma.

Nu kanske jag är väl konspiratorisk men vet vi med säkerhet att bullbakaren förlorat stort? Visst att hans aktieandel i sitt eget och bullmarknadens namn varit offentliga.
Det går ju att handla via bulvankonton också eller bara ha eländet på en kapitalförsäkring. Då kan han ju haft ett stort dolt innehav som han sålt av när parans moonade.

Är det en orimlig tanke?
Citera
2021-06-24, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jetsson
Hittar inte gruppen idag, är den nerstängd för gott?
Nej tusan,
haussarclownen har just kört live en halvtimme från toaletten.
Det var väl i princip det gamla vanliga innehållet; "yada yada okey" upprepat flera gånger, så det är inte mycket att återge.

Jo, jag hann höra att flera av hans kompisar investerat miljoner och att de ligger kvar, ok? Det ger sig inte, ok? Sätta press på bolag, ok? Miljoner miljoner extremt rika, ok? Fattar ni, ok?

Och, han har tydligen blivit blockad i VDs mailsystem.
Citera
2021-06-24, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAccess
Nej tusan,
haussarclownen har just kört live en halvtimme från toaletten.
Det var väl i princip det gamla vanliga innehållet; "yada yada okey" upprepat flera gånger, så det är inte mycket att återge.

Jo, jag hann höra att flera av hans kompisar investerat miljoner och att de ligger kvar, ok? Det ger sig inte, ok? Sätta press på bolag, ok? Miljoner miljoner extremt rika, ok? Fattar ni, ok?

Och, han har tydligen blivit blockad i VDs mailsystem.

Men är han dum i hela huvudet!!?? Vill han att flocken ska gynna ett bolag som inte vill ha med honom att göra!?

Om en firma skulle blocka/dissa mig så skulle väl jag be den firman att dra all världens väg och anlita en annan firma.
Citera
2021-06-24, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Nu kanske jag är väl konspiratorisk men vet vi med säkerhet att bullbakaren förlorat stort? Visst att hans aktieandel i sitt eget och bullmarknadens namn varit offentliga.
Det går ju att handla via bulvankonton också eller bara ha eländet på en kapitalförsäkring. Då kan han ju haft ett stort dolt innehav som han sålt av när parans moonade.

Är det en orimlig tanke?

ibra har aldrig haft något eget innehav (pga skulder), enbart frontat J*nnies portfölj, hon i sin tur kan vara bulvan/målvakt åt örjan t ex. J vet vi sålde av smådelar när de samtidigt sa åt alla tusentals gruppmedlemmar att inte sälja.

Örjan vet vi inte med säkerhet när han sålt. De gick in innan pumpen började, så han har mycket lågt gav. han kan fortfarande ha kommit plus eller åtminstone plus/minus noll ur detta även om han sålde sent. Med avnoteringsnyheten minskar transparensen: bra säljläge.
Citera
2021-06-24, 18:37
Medlem
bajssprutans avatar
Kod:
Köpare	Säljare	Antal	Kurs			Tid
—	—	3 000	0,65			09:17:25
Omsättning: 
1 950 SEK / 3 000 st
Vi har ett avslut! I övrigt är det diamond hands på OTC.
Citera
2021-06-24, 23:09
Medlem
Jag såg en jämförelse med Oboya på Parans Placeraforum. Det finns många likheter mellan bolagen.

- Båda bolagen har nybildade dotterbolag i Kina
- Båda bolagen ligger i Mölndal
- Båda bolagens dotterbolag ligger i Qingdao
- Båda är/blir avnoterade pga oegentligheter i informationsgivningen och räkenskaper
- Båda bolagen har blivit haussade av Mangold
- Båda bolagen har haft hastiga förändringar i företagsledning/styrelse
- kinesiska ägare

2 bolag från Mölndal med dotterbolag i Qingdao blir avnoterade samma månad.

Är alla likheter en slump?
Citera
2021-06-29, 05:14
Medlem
Gårdagen live var väldigt intressant för er som missade, känns som det var en "au revouir" där han har gjort en sin u sväng fullbordad gällande sin positiva syn till bolaget och lägger all skuld på VD som han flertalet gånger kallar "kuksugare".
Verkar som de inte är på så god fot
Liven bestod hälften av kritik på bolaget och VD Samt resten att sörja åt situationen samt beklaga sig över att alla förlorat pengar,han kom även med spartips på billigt resande och föreslog att man ej behöver resa utomlands och kan göra det i Sverige,verkar vara ändrade tongångar gällande resande förut var det ju bara snack om lyxresor till Thailand där han la upp bilder på stränder med olika inspirerande texter om hur alla ägare kommer ha det i framtiden.

Killen är på en helt annan nivå med Napoleon komplex,är för mig ett under att han inte gått under jorden det hade jag gjort inte brytt mig om att rädda mitt ansikte i sociala medier utan vart allvarligt rädd för min säkerhet efter att ha dragit något sånt här där utfallet och konsekvenserna för så många blev som den blev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in