2021-06-24, 06:50
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Kanske...

Men det är förvånande hur lite kritik som kommer mot Lööf för hennes agerande. Även från sossarna är det tyst. Löfven och Damberg kallar centerns senaste lappkast för "konstruktivt"!!? Det hade varit fasiken så mycket mer konstruktivt ifall Centern backat innan förtroendeomröstningen.
Nu är Annie Lööf i Nyhetsmorgon TV4 och blir intervjuad. Tänk om vi hade riktiga journalisterna. Det vore så enkelt att ställa henne mot väggen. Få henne att förstå att man inte går på lögnerna. Ställ bara frågan att hon faktiskt skulle få stöd för sina marknadshyror i en borgerlig regering t.ex.
Citera
2021-06-24, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Varför skriver DN att Sabuni varit helt tyst om att C backade?
För att L låter Mats Persson avvisa Annies invit om ett nytt januariavtal.
Citera
2021-06-24, 06:54
Medlem
Sabuni kommer att avsättas och L återkommer till jöken. Efterträdaren kan hävda att närmandet mot högern var ett misstag. Hegemonin blir återställd utan att partiet tappar ansiktet.
Citera
2021-06-24, 06:54
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Allt detta som pågår är enbart spel för gallerierna.. Vad det egentligen handlar om är att sparka Stefan L och få in Annie Lööf som Statsminister i hans ställe.

Regeringens siffror har stört dykt och något måste göras. Annie har suktat länge och haft kärringarna bakom ryggen.. Stefan L har gjort sitt och numera vet alla vilket gigantiskt aborterat foster han utgör i regeringen. Dags för Sveriges första kvinnliga statsminister..

Skall bli kul att se om jag får rätt i att Stefan byts ut till Annie Lööv
Ja, det märks tydligt av medienarrativet att man vill få AL till statsminister. Media=politik, styrt av samma folk och intressen.
Citera
2021-06-24, 06:59
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu är Annie Lööf i Nyhetsmorgon TV4 och blir intervjuad. Tänk om vi hade riktiga journalisterna. Det vore så enkelt att ställa henne mot väggen. Få henne att förstå att man inte går på lögnerna. Ställ bara frågan att hon faktiskt skulle få stöd för sina marknadshyror i en borgerlig regering t.ex.
Jag har inte tillgång till Nyhetsmorgon på TV4, men jag förmodar att det är barn som jobbar där, eller?

Överlag är journalisterna usla i det här landet men på Svt igår pressade Holmberg Annie ganska hårt:
https://www.svtplay.se/video/31388798/aktuellt/aktuellt-23-juni-21-00-2?position=212&id=egqaQD9
Citera
2021-06-24, 07:00
Avslutad
Citat:
Kanske...

Men det är förvånande hur lite kritik som kommer mot Lööf för hennes agerande. Även från sossarna är det tyst. Löfven och Damberg kallar centerns senaste lappkast för "konstruktivt"!!? Det hade varit fasiken så mycket mer konstruktivt ifall Centern backat innan förtroendeomröstningen.

Annie och Centern har gjort bort sig fullständigt. De både backade i hyresfrågan, och förlorade förtroendeomröstningen. Statsminister kommer hon heller aldrig att bli.
Citera
2021-06-24, 07:01
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Sabuni kommer att avsättas och L återkommer till jöken. Efterträdaren kan hävda att närmandet mot högern var ett misstag. Hegemonin blir återställd utan att partiet tappar ansiktet.
Det tror jag inte och det är inget som S eller C räknar med. Man hoppas istället att L åker ut i ett extra val och att Stefan Löfven kvarstår som statsminister.

Jag är ganska så säker nu att Annie Lööf är en klassisk sociopat.
Citera
2021-06-24, 07:02
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigeunerwurst
För att L låter Mats Persson avvisa Annies invit om ett nytt januariavtal.

Ja mediaeliten vill ha in L på banan nu när de rödgröna har problem. Sista chansen kan man säga. Så hatet mot L flödar. Överpolitruken Tomas Ramberg på Ekot var tydlig kring L:s svek i går. Jag tror allmänborgerliga väljare kommer att tacka L genom att stödrösta på L i extravalet.
Citera
2021-06-24, 07:03
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Allt detta som pågår är enbart spel för gallerierna.. Vad det egentligen handlar om är att sparka Stefan L och få in Annie Lööf som Statsminister i hans ställe.

Regeringens siffror har stört dykt och något måste göras. Annie har suktat länge och haft kärringarna bakom ryggen.. Stefan L har gjort sitt och numera vet alla vilket gigantiskt aborterat foster han utgör i regeringen. Dags för Sveriges första kvinnliga statsminister..

Skall bli kul att se om jag får rätt i att Stefan byts ut till Annie Lööv

Menar du att Annie Löör ska ta partiledarrollen hos S?
Eller hur har du tänkt att Annie(C) ska bli statsminister.
Bara för en Anniekåt SVT "expert" lägger fram det som ett alternativ gör det inte trovärdigt. Jag vill se vad hon kan erbjuda S och M som gör att de släpper fram henne.
Den första kvinnliga statsministern kommer styra för S eller M nångång.
Citera
2021-06-24, 07:04
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Jag har inte tillgång till Nyhetsmorgon på TV4, men jag förmodar att det är barn som jobbar där, eller?

Överlag är journalisterna usla i det här landet men på Svt igår pressade Holmberg Annie ganska hårt:
https://www.svtplay.se/video/31388798/aktuellt/aktuellt-23-juni-21-00-2?position=212&id=egqaQD9
Jo, det känns som hon inte riktigt lyckas finta sin omgivning som hon brukar göra faktiskt. Det är för många lögner och inkonsekvenser som staplas på varandra t.o.m. för den mest vänstervridna journalisten.

Och med det så hänger det nu på Nooshi Dadgostar. Gör hon ett negativt utspel så tror jag journalisterna följer efter och kanske ställer Lööf mot väggen.
Citera
2021-06-24, 07:17
Medlem
Annie i tv 4.
Rösten skär genom märg och ben.
Citera
2021-06-24, 07:18
Medlem
Varför skriver inte Lena Melin en text om Annie Lööfs beteende? Hon var ju duktig på att hoppa på ND. Jävla idioter på Aftonbladet och ÄNDÅ fortsätter jag scrolla i denna skittidning.

Med det sagt, ge oss ett extra val nu. Framtiden stavas M, KD, L och SD. Gärna med Busch som statsminister så att Annie kan hoppa från närmaste bro 😀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in