Citat:
Ursprungligen postat av
sting4488
Nu har Annie Lööf och S lagt bollen hos liberalerna, dom kommer få skulden om det går till extraval.
Men jag har lösningen.
Sabuni ska kräva en kraftigt minskad invandring, annars återvänder hon inte till jök.
Får hon igenom det så kommer liberalerna öka 4-5%.
Om hon inte får igenom det, så är det dom andra partierna som inte är samarbetsvilliga 👮🏽♀️✌️
Nu när jag vaknade i morse var jag helt klart säker på vad det här handlar om. Låt oss först fastslå att det blir ett extra val. Där har C riskerat att bli framställd som den omöjliga parten som inte kan vika sig. Vad gör man då? Man backar på sakfrågan om marknadshyror och lämpar över bollen på L som man menar nu har att välja på att gå med i en JÖK 2.0 eller kasta ut Sverige i ett politiskt kaos. Samtidigt står Annie Lööf och blåljuger i media om att förtroendeomröstningen i Riksdagen handlade om marknadshyror.
L har tagit ställning efter omröstningen att man inte går tillbaka och tänker rösta för en borgerlig regering. Budet som sådant är heller inte allvarligt menat från C:s sida då man inte backar helt och går med på V:s krav om samarbete i övrigt.
Allt som allt ett väldigt fult spel av Annie Lööf som är beredd att kasta sin gamla partner till vargarna då L riskerar att åka ur Riksdagen i ett extra val.
Den här gången dock tror jag inte att Annie Lööf och Stefan Löfven lyckas 100% i sin strategi. Även den mest okunnige och godtrogna väljaren lär se igenom det uppenbara. Iaf verkar en del politiska analytiker som normalt låter både Annie och Stefan att hållas inte riktigt köpa det här.
Vi får hoppas att detta misständer och framförallt att Nooshi Dadgostar markerar här.
Det blir ett extra val!