2021-06-23, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Finns det ingen intern opposition inom partiet? Det finns ju alltid falanger i alla partier även om de sällan är så tydliga som i t ex L.

Talas väl om Centern som en toppstyrd sekt. Det har också varit en del avhopp i toppen nyligen.

Men hon börjar bli sliten och det skulle förvåna mig om hon sitter kvar hela nästa mandatperiod.
Citera
2021-06-23, 22:56
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Om jag får gissa tror jag att L kommer stå på sig och säga nej till Löfven och Lööf. Sabuni har nu fått en möjlighet att driva en självständig linje som inte var möjlig tidigare.

Hoppas verkligen på det. Annars vettefan
Citera
2021-06-23, 22:56
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Läste att Centerns lokaler i Malmö och Lund får lite konst klottrat på fasaden, detta gillas. 😁
Citera
2021-06-23, 22:58
Medlem
Citat:
Om jag får gissa tror jag att L kommer stå på sig och säga nej till Löfven och Lööf. Sabuni har nu fått en möjlighet att driva en självständig linje som inte var möjlig tidigare.

Nu ger inte L sig. De har inte råd med det!
De behöver stöd framöver och har valt sida.
När de var i "alliansen" sist så klarade de sig
Nu kan de inte chansa.
Alla som tror Annie löser Sverige är ute och cyklar...
Citera
2021-06-23, 22:59
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men jag tror att Federley-falangen är för svag för att köra bort Annie. Hon har fortfarande greppet trots alla bögar.
Hon får nog ta den i brummen trots allt.
Citera
2021-06-23, 23:00
Avslutad
Citat:
Ja, L har noll och intet att vinna på att gå tillbaka till JÖKarna.
Citera
2021-06-23, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fineman
Ja dagens centerparti står nog närmre S än M eller KD (och givetvis SD) iaf. De skulle säkert kunna styra ihop något ultraliberalt projekt ihop med L dock om de ihop hade haft majoritet i riksdagen, vilket de tack och lov inte har. Problemet med dessa extrema partier, och nu talar jag särskilt om C, L, MP och till viss del V, är att de är helt insnöade på migrationsfrågor. Mer exakt: Det finns inget viktigare än att upprätthålla en kraftig invandring från MENA-länderna. Detta till i stort sett vilket pris som helst. Det går inte att samarbeta med dessa ideologer. För att återgå till din fråga igen så finns det ju dock en del som skiljer C och S åt. Detta handlar dock inte om värdefrågor eller skillnad i höger och vänster utan endast ekonomiska frågor (vilka dock kan vara ganska viktiga). Egentligen tycker jag alltså inte att C och S passar speciellt bra ihop och inte heller C med några gamla allianspartier utan egentligen skulle de nog bäst komma överens med L, MP och V rent ideologiskt (även om de hade fått det lite svårt med de ekonomiska frågorna).
S har gått åt höger, men rent historiskt ideologiskt har de inget gemensamt med C. V är centerns
motpol ideologiskt. C vill ha mera marknad, V vill ha en stark offentlig sektor.
V har rötterna i arbetarrörelsen, C i landsbygden och de som äger skog och mark.
V anser att äganderätt på mark är ett borgerligt sätt att organisera samhället.
Frågan om marknadshyror är inte enbart ekonomisk utan ideologisk, V vill inte ge mera makt
till de som äger.
Citera
2021-06-23, 23:03
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:

Ja detta är rätt stensäkert skulle jag säga. Även om beslutet har tagits under stor vånda och med stor splittring så kan de inte ändra det nu. Nästan så att just detta gör det mindre sannolikt att de kan backa då de måste ta dessa jobbiga strider internt igen. Få orkar det så här tätt inpå.
Citera
2021-06-23, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Talas väl om Centern som en toppstyrd sekt. Det har också varit en del avhopp i toppen nyligen.

Men hon börjar bli sliten och det skulle förvåna mig om hon sitter kvar hela nästa mandatperiod.

Det är en sekt styrd av centrala Stockholm.
Finns inga tankar om resten av Sverige.
Pratar mkt men pajar destå mer...

Vem fan tror på den uppsynen av arrogans och icke vilja att samarbeta?
Hon vill bli nästa "Kim"...
Citera
2021-06-23, 23:04
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft
Läste att Centerns lokaler i Malmö och Lund får lite konst klottrat på fasaden, detta gillas. 😁

Vad uttrycker "konsten"?
Bilder?
Citera
2021-06-23, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Vad uttrycker "konsten"?
Bilder?
Hammaren och Skäran
Citera
2021-06-23, 23:05
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Ja SNÄLLA! Låt V kräva ministerposter och ALLT i förhållande till deras storlek! Allt för att Jööf skall få det hett om öronen! Vilken jävla idiotpolitiker till att förstöra detta land. Saknar motstycke i världshistorien.

Då kanske vi har lösningen här?

https://mobile.twitter.com/StegetEfter/status/1406997355023511559
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in