2021-06-23, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vad gäller BMI så var ju svaret bara ett skämtsamt svar på ett påhopp. IQ likaså.

Sen håller jag med om det du skriver att jag skrivit om vaccin. Blev ju påhoppad redan då i början av pandemin och dumförklarad när jag skrev att vaccin skulle komma inom ett år. Det skulle ta minst 5-10 år. Det sa även FHM. När så vaccinen kom och det visade sig att vektorvaccinen var sämre och jag uppmanade folk att inte ta dem blev jag återigen dumförklarad. Har hjälpt äldre att "vaccinfiska" så de fått mRNA vaccin istället. Nu har EU beslutat att inte köpa in mer vektorvaccin. Varför då om de är så bra?

Sedan blev jag fly förbannad på FHM när de på eget bevåg förlängde tidsrymden mellan dos1 och dos2 från 3 till 7 veckor. Tvärtemot vaccintillverkarens rekommendationer. Extra allvarligt nu när Deltavarianten absolut kräver 2 doser för att ge skydd. Klart oansvarigt att ge sådana rekommendationer då. Jag ordnade så jag fick dos2 efter 4 veckor.

En sak du borde lära dig är att FHM inte kommunicerar vad som är bäst för dig som individ, eller ens bäst för folket. Tag bara inställningen till munskydd samt att de aldrig propagerat för FFP3 3. Istället pratade de om flockimmunitet. Resultatet ser vi. 15 tusen döda på snart 18 månader. Faktum är att de skiter i om du eller någon nära anhörig går bort.

Får medge att detta är ett av dina bättre inlägg.

Men angående nedstängning kvarstår faktum att många länder som haft hårdare åtgärder än Sverige har också högre dödlighet.
Citera
2021-06-23, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Inte bara en första dos. Alla skulle vara vaccinerade hette det. Är väl inte ens 1/3 som fått bägge doserna. Räknar man dessutom att det ska gå två veckor från dos 2 är den nog inte mer än 1/5 som är skyddade. Men ändå ska det öppnas upp. Propaganda är vad det är. En himla tur att skolorna är stängda för annars hade det gått helt åt helvete.

Jävla Tegnell som fördröjer vaccinleveranserna till EU!
Fy fan för honom..
Jag, verkligen tur att skollovet började nu när vi inte har någon smitta att tala om.

Skall bli kul att se om några veckor när du försöker vrida siffrorna till att det är skollovet som fick smittan att gå ner.

Om det ökar, förklarar du såklart detta med mutationer..
Citera
2021-06-23, 20:55
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Fy fan för honom..
Jag, verkligen tur att skollovet började nu när vi inte har någon smitta att tala om.

Skall bli kul att se om några veckor när du försöker vrida siffrorna till att det är skollovet som fick smittan att gå ner.

Fast det blir intressant att se om smittan i UK och Deltan där går ner någon vecka efter att deras sommarlov börjar eller om det inte påverkar smittspridningen. Det är ju dok en månad kvar. Där kommer det bli tydligt om skolan påverkar eller inte. Vår våg gick ju ner redan innan och nu med deltan blir det svårt att avgöra om skolans påverkan hos oss

UK har förresten 16 000 nya rapporterade fall och 19 nya avlidna i dag. Så ökningen är fortsatt på väg upp.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-06-23 kl. 21:02.
Citera
2021-06-23, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Fy fan för honom..

På vilket sätt fördröjer han dom?

Det borde han ju inte så varm förespråkare av vaccin som han är.
Citera
2021-06-23, 21:04
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det är därför viktigt att forskarsamhället är oavhängigt både ekonomiska och politiska intressen

Precis! Men tyvärr är väldigt mycket finansiering beroende av big pharma. Vem kan göra en stor RCT utan big pharma?

Det behövs helt klart en förändring
Citera
2021-06-23, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
På vilket sätt fördröjer han dom?

Det borde han ju inte så varm förespråkare av vaccin som han är.

Jag svarade en person som är förblindad av hat mot FoHM. Personen gnällde över dosintervallet osv, när hela Europa gör på samma sätt och många länder har ännu längre intervall.

Personen tycker FoHM gör fel när de inte gör som alla andra, men bara när det passar narrativet.
I detta fallet bör vi INTE följa de andra länderna, för det har nämligen IMBILDEN bestämt..

Jag var alltså ironisk
Citera
2021-06-23, 21:11
Medlem
Delta har kommit till Sydney nu runt 100 fall nu.

Hårdare restriktioner väntar i staden framöver.
Citera
2021-06-23, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Precis! Men tyvärr är väldigt mycket finansiering beroende av big pharma. Vem kan göra en stor RCT utan big pharma?

Det behövs helt klart en förändring
Det finns, i alla fall i Sverige, oberoende stiftelser att söka forskningsanslag ifrån.
Citera
2021-06-23, 21:41
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Nu börjar det komma ut hur farliga vaccinerna är.....

Spike protein is very dangerous, it's cytotoxic (Robert Malone, Steve Kirsch, Bret Weinstein)
https://www.youtube.com/watch?v=Du2wm5nhTXY

Men du får ju en begränsad mängd mRNA injicerat lokalt i en muskel där det tas om hand av immunförsvaret. Blir du infekterad så sorutar din egen kropp ut miljarder virus innan immunsystemet hinner ta hand om det, då snackar vi spikproteiner en masse.
Citera
2021-06-23, 21:51
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Nu börjar det komma ut hur farliga vaccinerna är.....

Spike protein is very dangerous, it's cytotoxic (Robert Malone, Steve Kirsch, Bret Weinstein)
https://www.youtube.com/watch?v=Du2wm5nhTXY

Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Men du får ju en begränsad mängd mRNA injicerat lokalt i en muskel där det tas om hand av immunförsvaret. Blir du infekterad så sorutar din egen kropp ut miljarder virus innan immunsystemet hinner ta hand om det, då snackar vi spikproteiner en masse.

Varför börjar du inte med att lyssna på hela videon, och lyssna noga.
Citera
2021-06-23, 21:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Varför börjar du inte med att lyssna på hela videon, och lyssna noga.

Jag började lyssna på den där videon häromdagen men orkade inte igenom hela. Förklara gärna hur spikproteinet som vaccinet skapar är farligare än virusets egna.
Citera
2021-06-23, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag började lyssna på den där videon häromdagen men orkade inte igenom hela. Förklara gärna hur spikproteinet som vaccinet skapar är farligare än virusets egna.

Videon kan sammanfattas med ett VM i anekdoter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in