2021-06-23, 20:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det finns trådar om Jemen. Men visst tjata ni om Palestina 50 år till, vassego...
Så skriv om Jemen i dem då! Du fattar visst inte att du tjatar lika mycket om Palestina som vi andra.

Citat:
Men en alternativ händelseutveckling om vi isolerar Israel är att de kör ett Grozny i rysk stil. Så kommer du såklart att skylla på Israel och inte din egen taktik, må så vara.
Så du menar att vi skall vara snälla mot Israel för annars sätter de igång än större massakrer?
Citera
2021-06-23, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Så du menar att vi skall vara snälla mot Israel för annars sätter de igång än större massakrer?

Ja, det där var ett uppenbart hot din reaktiva lilla mellanöstern borderline..

Men det gör inte så mycket att du låtsas överreagera. Humanlife har redan försagt sig och visat vad det riktiga problemet är. Vilket är precis vad vi andra har suttit här och påpekat enda sedan början.
Dvs att om inte resten av världen gör precis som islamisterna vill så kommer det aldrig att bli fred där. Det viktigaste och det allra heligaste utav allt, är trotts allt att denna lilla grupp utav människor ska få avreagera sig på Israelerna. Allt annat har inte med Islam att göra och är därför sekundärt. Såsom det faktum att deras barn dör ibland.

Men dåså.. Ni vill inte ha fred, så stäng igen pajhålet och sluta gnäll så förbannat.. Varenda gång ni öppnar käften så känner man stanken av era ruttna munnar.. *Gör apansikte åt dig..*

Retards!
Citera
2021-06-23, 21:06
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Ja, det där var ett uppenbart hot din reaktiva lilla mellanöstern borderline..

Men det gör inte så mycket att du låtsas överreagera. Humanlife har redan försagt sig och visat vad det riktiga problemet är. Vilket är precis vad vi andra har suttit här och påpekat enda sedan början.
Dvs att om inte resten av världen gör precis som islamisterna vill så kommer det aldrig att bli fred där. Det viktigaste och det allra heligaste utav allt, är trotts allt att denna lilla grupp utav människor ska få avreagera sig på Israelerna. Allt annat har inte med Islam att göra och är därför sekundärt. Såsom det faktum att deras barn dör ibland.

Men dåså.. Ni vill inte ha fred, så stäng igen pajhålet och sluta gnäll så förbannat.. Varenda gång ni öppnar käften så känner man stanken av era ruttna munnar.. *Gör apansikte åt dig..*

Retards!
Israel är så hyllat. Så man förväntar sig att dess försvarare skall vara sympatiska. Ack, så man kan bedra sig.
Citera
2021-06-23, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Israel är så hyllat. Så man förväntar sig att dess försvarare skall vara sympatiska. Ack, så man kan bedra sig.

Stödjer inte terrorism har jag ju skrivit här inne i tråden redan?

Du däremot kommer med rubriker och inlägg direkt ifrån deras egen nyhetskälla. Tror sen att vi andra ska vara sympatiska när dom du stödjer tar död på sina egna barn.

Get fucked retard.
Citera
2021-06-23, 21:17
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Stödjer inte terrorism har jag ju skrivit här inne i tråden redan?

Du däremot kommer med rubriker och inlägg direkt ifrån deras egen nyhetskälla. Tror sen att vi andra ska vara sympatiska när dom du stödjer tar död på sina egna barn.

Get fucked retard.
Sakliga nyheter är bättre än lögner och propaganda.
Citera
2021-06-23, 21:20
Bannlyst
Citat:
Sakliga nyheter är bättre än lögner och propaganda.

Sakliga nyheter direkt ifrån Saudi Arabiens propaganda organ, dvs sånt som du suttit och citerat och länkat? Nej tack..
Citera
2021-06-23, 21:24
Medlem
Citat:
Så skriv om Jemen i dem då! Du fattar visst inte att du tjatar lika mycket om Palestina som vi andra.

Nej, jag säger vi inte skall isolera Israel, för då kanske de beter sig som Ryssland. Det finns några grader till de kan vrida ratten på, om de ändå inte riskerar någon bestraffning (som de ju redan fått). Ni låtsas om som att det inte finns rättstat, sjukvård och annat till palestinierna. Ni målar uppen generellt sätt vulgär bild.

Det är så här med typ Jemen och Västbanken och hur ni i vänstern alltid har agerat.

Ni går på dem som skriker och bombar mest. Ni har dels en revolutionsromantisk krigisk ådra inbyggda i era ideologiska gener. Ni gillar det och ni ni dras till det.

Dels är det så att ni reagerar känslomässigt och inte analytiskt. Tänk ABC och en olycksplats. Ni går alltid till den som skriker högst av smärta, rädsla eller chock. Men prioriteten är A-B-C, andning - blödning - chock. Först går man till den som ligger still och är tyst, kollar så andningsvägarna är fria och att pulsen slår.

Sedan går man till blödning.

Den som skriker och tjoar har såväl luft i lungorna och blod i kroppen nog för att oja och jämra sig.

Palestinier har resurser nog att brassa av tusentals raketer i en samlad svärm. De är inte resursfattiga och instängda direkt.

Jemeniterna har det mycket tuffare. Ni tjoar för att västvärldens kameror är där. TV-krigen är ni alltid helt inne på, men de flesta krigen sker i mediaskugga.

Ni stjäl allt utrymme, det finns inte mycket plats för jemeniterna.

Men Västbanken stjäl som alltid vänsterns fokus.
Citera
2021-06-23, 21:28
Avstängd
Citat:
Jemeniterna har det mycket tuffare. Ni tjoar för att västvärldens kameror är där. TV-krigen är ni alltid helt inne på, men de flesta krigen sker i mediaskugga
Varför envisas du med att skriva om Jemen i tråden om Israel samtidigt som du ignorerar Jemen i tråden som finns om landet? Det blir så otroligt genomskinligt att du egentligen skiter i Jemen, du vill bara flytta uppmärksamheten bort från Israel och du vill äta Israelkonflikten samtidigt som du låtsas att du inte vill älta denna.
Citera
2021-06-23, 21:30
Medlem
Citat:
Jösses, vad mycket struntprat. Israels våld göder islamismen. Det är otroligt att du inte fattar det. Våld föder våld.
Islamismen göder sig själv...

Du har extrema problem med Islamismen från Pakistan till Nigeria och ner i Mocambique.

Men som vanligt är allt judens fel.

Det är inte nödvändigt att fylla motståndet mot Israel med den skitideologin. Du ursäktar en rasistisk och reaktionär religiös rörelse som är extremt förtryckande mot t ex kvinnor, HBTQ och minoriteter. De accepterar bara sin egen version av Sharia. Det är enda lagen.

Israels flagga vajar bredvid regnbågsflaggan å andra sidan. Druser samarier och kristna lever utan problem i Israel. Palestinska bögar, druser och samarier stödjer ofta Israel, tjänstgör i IDF och passar på att pryla islamisterna när de kan.

Försök leva som kristen bög på Gaza och kom tillbaka och skriv om dina erfarenheter. Jag lovar de hellre bor i Tel Aviv.

Allt grundar sig i hat mot Israel, allt annat skiter du i.

Har du då ingen ideologisk kompass alls? Bara judehat?
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2021-06-23 kl. 21:32.
Citera
2021-06-23, 21:36
Medlem
Citat:
Varför envisas du med att skriva om Jemen i tråden om Israel samtidigt som du ignorerar Jemen i tråden som finns om landet? Det blir så otroligt genomskinligt att du egentligen skiter i Jemen, du vill bara flytta uppmärksamheten bort från Israel och du vill äta Israelkonflikten samtidigt som du låtsas att du inte vill älta denna.

Jag exemplifierar och undrar över detta ständiga fokus på frågan. Det är alltså inte trådens fokus i TS utan rent generellt....

Nej, jag skiter inte i jemen som svensk rasist vill jag bara inte ha hit deras flyktingar såklart. Mitt resonemang grundas helt på islamofobi, sionism och annan ondska.

Svara inte om du är så ointresserad av Jemen då... men du vet att det är riktigt grisigt där nere just nu.
Citera
2021-06-23, 21:43
Avstängd
Citat:
JSvara inte om du är så ointresserad av Jemen då... men du vet att det är riktigt grisigt där nere just nu.
Och vad har det i tråden om Israel-Palestina att göra? Vill du kanske göra en koppling mellan fredsavtalet mellan Israel och Saudiarabien och respektive lands svinaktigheter? Skurkstater som närmar sig varandra.
Citera
2021-06-23, 21:48
Medlem
Citat:
Och vad har det i tråden om Israel-Palestina att göra? Vill du kanske göra en koppling mellan fredsavtalet mellan Israel och Saudiarabien och respektive lands svinaktigheter? Skurkstater som närmar sig varandra.

Det finns en koppling att Saudi säkrade freden med Israel för USAs stöd, det tror jag säkert. Men det är inte judarnas fel, förstår du?

Saudi är helt fastkörda i Jemen vad jag förstår.

Jag sympatiserar inte alls med Saudi och bryr mig inte om oljan. Den får gärna bli svindyr eftersom jag som ondskefull kapitalist äger olja i Nordsjön via Lundinarna. Oljan blir dyr, jag dricker champagne och slår klackarna i taket.

Jag tror dock att Mellanöstern kommer att brinna rejält, kanske värre än nu. Det är så mycket som går åt helt fel håll. Så mycket instabilitet och så många varfyllda sår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in