Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-22, 16:01
  #33757
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Men om vi kokar ner det hela, Gretas fans alltså, vilka är dom egentligen? För det är ju hela tiden mycket skammande. Precis som kvinnor i grupp gärna gör mot kvinnor som inte sluter sig till gruppen. Men samtidigt så ges den vita medelålders mannen allt mer skuld. Problemet med det är att tills sist, om inte redan är här, så kommer alla vita medelålders män sluta ta sånt här skammande på allvar. På samma sätt som det är svårt att ta det på allvar om någon kallar mig rasist. Jag är som sagt vuxen, jag behöver inte vara någon annan än den jag vill vara och jag kan ändå vara omtyckt av vänner och bekanta.

Men det bästa vore ju om jag kunde hålla käften om Greta och inte ge henne nån uppmärksamhet alls.

Greta-effekten är ju dock bara något som drabbar ängslig medelklass men effekten i sig går ut över oss som är för lata, bekväma eller vad det nu kan vara för att bli medelklass. Bara att en sån enkel sak som att sugrör i papp kraftigt har försämrat min snabbmatsupplevelse.
Det är värre än så. Så länge som Team Greta™ höll sig till "klimathotet" så var allt frid och fröjd. Men att frottera sig med AFA? Att stödja och delta i aktioner från XR? Team Greta™ framstår allt mer som ett gäng vänsterextremister som tror på chemtrails och helande kristaller. Låt oss ta LSD, slå på trolltrumman i solidaritet med ursprungsbefolkningar, samt krossa fönster på bankkontor.

Team Greta™ stöter bort fler än bara vita, medelålders, heterosexuella män som äter kött och kör bil. När skolorna har köttfri dag i skolbespisningen så måste de slänga stora mängder mat. De elever som har råd köper en hamburgare, övriga äter sig mätta på knäckebröd. Team Greta™ har inte ens ungdomarna med sig, något som syns tydligt på klimatdemonstrationerna där medelåldern ligger över 60 på demonstranterna.
2021-06-22, 16:40
  #33758
Medlem
Jofs avatar
Säga vad man vill, men en riktig superkändis är hon.
Med allt vad det innebär.
Och hon vill väl. Trots vad en del tycker.
Jag är ingen klimatmänniska. Men ser henne som en tuff tjej som står upp
för bra ideal.
Bra reklam för Sverige också 😀.
Tror många delar just de åsikterna.

Inte mer med det.
2021-06-22, 17:51
  #33759
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Det är värre än så. Så länge som Team Greta™ höll sig till "klimathotet" så var allt frid och fröjd. Men att frottera sig med AFA? Att stödja och delta i aktioner från XR? Team Greta™ framstår allt mer som ett gäng vänsterextremister som tror på chemtrails och helande kristaller. Låt oss ta LSD, slå på trolltrumman i solidaritet med ursprungsbefolkningar, samt krossa fönster på bankkontor.

Team Greta™ stöter bort fler än bara vita, medelålders, heterosexuella män som äter kött och kör bil. När skolorna har köttfri dag i skolbespisningen så måste de slänga stora mängder mat. De elever som har råd köper en hamburgare, övriga äter sig mätta på knäckebröd. Team Greta™ har inte ens ungdomarna med sig, något som syns tydligt på klimatdemonstrationerna där medelåldern ligger över 60 på demonstranterna.
Det är ju lite det som är min poäng.
2021-06-22, 17:59
  #33760
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är ju lite det som är min poäng.
Det var inte mycket till poäng då om du drar likhetestecken mellan trolltrummor och djurplågeri eller klimatforskning.

Jag har inget imot vare sig trolltrummor eller LSD i övrigt men jag har inte sett något som tyder på att Greta använder sig av det ena eller andra
__________________
Senast redigerad av Giant Squid 2021-06-22 kl. 18:03.
2021-06-22, 19:09
  #33761
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det var inte mycket till poäng då om du drar likhetestecken mellan trolltrummor och djurplågeri eller klimatforskning.

Jag har inget imot vare sig trolltrummor eller LSD i övrigt men jag har inte sett något som tyder på att Greta använder sig av det ena eller andra
Jag tror inte heller att Greta™ tar LSD. Det behöver hon inte. Hon tror på att klimatet kan förutsägas med datormodeller. Samtidigt tror hon på tipping points. Trots att den ena utesluter den andra. Hon tror även på att det går att beräkna hur många arter som utrotas utan att de ens blivit upptäckta. Hon tror vidare på att naturfolk (det vill säga stenåldersfolk) lever i "samklang med naturen". (Trots att stenålderfolken i regel skövlar naturen utan en tanke på konsekvenserna.)

Så nej, Greta™ tar nog inte LSD. Varför skulle hon göra det? Hon befinner sig ju redan i La-La-Land.
2021-06-22, 19:22
  #33762
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag tror inte heller att Greta™ tar LSD. Det behöver hon inte. Hon tror på att klimatet kan förutsägas med datormodeller. Samtidigt tror hon på tipping points. Trots att den ena utesluter den andra. Hon tror även på att det går att beräkna hur många arter som utrotas utan att de ens blivit upptäckta. Hon tror vidare på att naturfolk (det vill säga stenåldersfolk) lever i "samklang med naturen". (Trots att stenålderfolken i regel skövlar naturen utan en tanke på konsekvenserna.)

Så nej, Greta™ tar nog inte LSD. Varför skulle hon göra det? Hon befinner sig ju redan i La-La-Land.
Hur har stenåldersfolken påverkat det globala klimatet?
Du kanske själv borde testa lite bra syra nångång.

Gretas tillbakagång till Mynttorget uppmärksammas lite överallt, b,l,a i Suston (Sustainable Outdoor Living) Kom ihåg ordet Sustainable.

Där får vi se lite foton på den här Isabella Ax som omnäms lite här och var, en organiser för FFF. Enligt wwr så är det säkert en handler från Soros och Illuminati .

https://sustonmagazine.com/2021/06/1...nberg-returns/
2021-06-22, 20:16
  #33763
Moderator
oilslicks avatar
Undrar om hennes skylt är originalet eller har dom tillverkat en massa likadana?
Jag har svårt att se att pappskylten skulle ha håll efter alla strapatser den varit på.
Troligtvis så är det Svantes vän som designat den.
2021-06-22, 20:42
  #33764
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Undrar om hennes skylt är originalet eller har dom tillverkat en massa likadana?
Jag har svårt att se att pappskylten skulle ha håll efter alla strapatser den varit på.
Troligtvis så är det Svantes vän som designat den.
Nej, det är inte orginalet. Hon har gjort flertalet nya skyltar.
Hoppas att hon har kvar orginalet, jag kan tänka mig en fet budgivning ifrån olika museer
2021-06-22, 23:42
  #33765
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Greta "agerar" i Indien, Kanada, Hongkong etc etc men inte många där vet vem hon är.

I Sverige vågar hon inte göra något eftersom det kan få konsekvenser.

Har vi fått svar på denna fråga?

Vad har Greta sagt om att den svenska skogen skulle vanvårdas?

Konstigt att inte MP plockar hem Greta nu när det kanske vankas nyval.
2021-06-23, 00:14
  #33766
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Konstigt att inte MP plockar hem Greta nu när det kanske vankas nyval.
Man "plockar" inte Greta. Hon vill inte hålla på med politik. Vi får nog Ulf, trist!! Overkligt.
2021-06-23, 19:19
  #33767
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hur har stenåldersfolken påverkat det globala klimatet?
Du kanske själv borde testa lite bra syra nångång.

Gretas tillbakagång till Mynttorget uppmärksammas lite överallt, b,l,a i Suston (Sustainable Outdoor Living) Kom ihåg ordet Sustainable.

Där får vi se lite foton på den här Isabella Ax som omnäms lite här och var, en organiser för FFF. Enligt wwr så är det säkert en handler från Soros och Illuminati .

https://sustonmagazine.com/2021/06/1...nberg-returns/
Stenåldersfolken har endast påverkat naturen negativt lokalt, och i liten skala. Det beror på att stenåldersfolken har hög spädbarnsdödlighet och kort livslängd. Det finns vissa fördelar med modern teknologi.

Att många av Greta™:s beundrare använder droger är inget som förvånar. Om man skulle drogtesta folk från Miljöpartiet, AFA, XR, m fl så skulle förmodligen majoriteten testa positivt för illegala droger. Förmodligen gäller det också Greta™:s föräldrar. Men jag tror inte att det gäller Greta™ själv. I vilken grad föräldrarnas drogande och alkoholmissbruk har påverkat Greta™:s psykiska och fysiska tillstånd undandrar sig min bedömning. Men från intervjuer att döma, tycks föräldrarna inte precis ha avhållit sig från vilt festande vid tiden då Greta™ var ett foster i en alkoholindränkt livmoder. Riktigt smaklöst var det i en TV-intervju där föräldrarna skrattade och flamsade (de verkade inte vara helt nyktra) om hur de blev ett par, och att det var då som Greta blev till. Men de nämnde henne inte vid namn. De nämnde inte heller att hon vid tiden för intervjun var livshotande sjuk i anorexia. Vilken sorts människor sitter i TV och gör en skratt- och flams-intervju, samtidigt som deras ena barn är dödligt sjuk? Jo, det gör Malena Ernman och Svante Thunberg.
2021-06-23, 20:04
  #33768
Moderator
oilslicks avatar
Hon passar ju tyvärr in i mallen för FAS.
https://www.fasportalen.se/Vad-%C3%A4r-FAS/Kriterier

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback